يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۳۴۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۱۳ آذر ۱۳۹۵
معاون نظارت دیوان عالی کشور از تأیید حکم اعدام بابک زنجانی در شعبه رسیدگی کننده در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، غلامرضا انصاری معاون نظارت دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس، با اعلام این خبر گفت: شعبه بررسی کننده پرونده بابک زنجانی پس از بررسی‌های انجام شده حکم صادر شده از سوی دادگاه انقلاب را تأیید کرد.

وی افزود: در خصوص متهمان ردیف دوم و سوم این پرونده شعبه بررسی کننده حکم صادر شده را نقض کرده است.

انصاری گفت: با توجه به نقض حکم دو متهم دیگر پرونده این پرونده به شعبه هم عرض خواهد رفت.

بازداشت متهم در سال 92

اولین روزهای زمستان سال گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر بدهکاری یک میلیاردر جوان به دولت.

بدهی رقمی معادل 2 میلیارد یورو بود که گفته می‌شد بابک زنجانی در جریان خرید و فروش نفت به این میزان به وزارت نفت بدهکار شده است.

پس از حدس و گمان‌های مختلف درباره این پرونده در روز 8 دی ماه همان سال دادستان عمومی و انقلاب تهران مدعی شد پرونده این فرد در دادستانی تهران مفتوح است.

تنها یک روز پس از این اظهار نظر حجت الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بابک زنجانی بازداشت شده است.

بررسی‌ها درباره دستیابی به نوع اتهامات این فرد و همچنین نحوه رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا اینکه مشخص شد همان بدهی نفتی عامل بازداشت بابک زنجانی شده است.

در خبرهای تکمیلی آمده بود که این فرد پرونده اش از سوی سازمان بازرسی کل کشور تکمیل شده و به واسطه بیم از فرار وی بازداشت شده است.

نگهداری بابک زنجانی در سلول 12 متری با یک چشمه توالت

اما خبرهایی هم درباره نحوه نگهداری این فرد در زندان اوین از سوی برخی رسانه ها منتشر شده بود که حکایت از آن داشت وی امکانات خاصی را در اختیار دارد.

با توجه به این اخبار به سراغ یکی از مسئولان دستگاه قضایی رفتیم تا از وی درباره این شایعات پرس و جو کرده و آخرین اطلاعات را به دست بیاوریم.

این مقام آگاه در پاسخ به فارس گفت: بابک زنجانی با توجه به قراره صادر شده تحویل زندان اوین شده است و در انفرادی به سر می برد.

وی ادامه داد: همه اطاق‌های نگهداری متهمان 12 متری است و یک چشمه توالت در آن قرار دارد تا برای فرد بازداشت شده مشکلی به وجود نیاید.

این مقام مسئول با رد اختصاص هرگونه امکانات ویژه به بابک زنجانی گفت: با این فرد هم همچون سایر زندانیان و بازداشت شدگان رفتار می شود.

پس از این اظهار نظر‌ها و اطلاعات به دست امده بار دیگر محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در حاشیه همایش مدیریت کیفیت خدمات ارائه شده از سوی ناجا در جمع خبرنگاران گفت: این فرد به دولت بدهکار است.

وی ادامه داد: تمام تلاش دستگاه قضایی کشور این است که پولها به کشور بازگردد و اموال به خزانه برگردد.

سخنگوی قوه قضاییه در همان مصاحبه خبری با اشاره به اینکه همه اقدامات لازم برای بازگرداندن پولها به خزانه در حال انجام است گفت: این فرد لیست اموال و دارایی‌هایش را اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که اموال داخلی این فرد تکافوی بدهی‌اش را می‌کند.

اما بار دیگر محسنی اژه‌ای در پنجاه‌وهشتمین نشست خبری خود گفت: لیست اموال و دارایی‌های بابک زنجانی را به وزارت نفت داده‌ایم و منتظر تصمیم آنها هستیم.

دولت پول نقد داده است پول نقد هم میخواهد

اما این اظهارنظر‌ها به همین جا ختم نشد و روز گذشته حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان در نشست خبری خود با اشاره به ابعاد مختلف پرونده بابک زنجانی از حساسیت دولتی‌ها برای بازگرداندن اموال خبر داد.

وی مدعی شد دولت خانه و زمین و ماشین به دردش نمی‌خورد و باید عیناً پول نقد به خزانه کشور بازگردد تا بتوان با ان بخش اقتصادی کشور را رونق بخشید.

هر چند پورمحمدی گفت: اگر واقعا پول نقدی در کار نباشد ما مجبوریم به لنگ کفش در بیابان هم بسنده کنیم و این اموال را بگیریم.

به گفته پورمحمدی بدهی بابک زنجانی 8500 میلیارد تومان است که اگر قرار بود میان مردم پخش شود به هر ایرانی 110 هزار تومان می‌رسید.

بابک زنجانی صداقت ندارد

دادستان کل کشور در روز 12 اسفند همان سال با بیان اینکه بابک زنجانی صداقت ندارد از اعزام هیأتی به کشور مالزی برای بررسی اموال وی خبر داد.

محسنی اژه‌ای گفت: البته نکته حائز توجه این است که متأسفانه بر اساس گفته‌های مسئولان پرونده، این فرد صداقت نداشته و همکاری لازم را با مسئولان ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: او مدعی شده بود در اندونزی بانکی وجود دارد که بخشی از اموال وی در این بانک نگهداری می‌شود اما هیأت ایرانی پس از سفر به این بانک به اندونزی، دریافت که این ادعا صحت ندارد.

اژه‌ای گفت:‌ البته هیأت ایرانی اسناد و مدارکی از کشور اندونزی و از بانک FFIB به کشور آورده که مشخص می‌کند پول‌ها پس از خروج از این بانک به کجا برده شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: همچنین دادستان تهران هیأتی کارشناسی را تعیین کرده تا اموال منقول و غیر منقول متهم را شناسایی و پس از شناسایی اقدام به قیمت‌گذاری آنها کنند.

وی با اشاره به این نکته که متأسفانه متهم صداقت ندارد، گفت: همین امر باعث شده تا رسیدگی به پرونده و همچنین شناسایی اموال این فرد به کندی صورت بگیرد و قرار بازداشت وی تمدید شود.

اژه‌ای گفت: با این حال متهم گفته است که می‌خواهد بدهی‌اش را بپردازد اما به دلیل نداشتن صداقت هنوز این موضوع هم به نتیجه نرسیده است.

صدور حکم اعدام در اسفند سال 94

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در نود و سومین نشست خبری خود گفت: حکم بابک زنجانی و دو متهم دیگر این پرونده که در دادگاه بدوی محاکمه شدند صادر شد.

وی بیان کرد: دادگاه بدوی این سه متهم را مفسدفی‌الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرده است. دادگاه علاوه بر اعدام، متهمان را به رد مال شاکی و شرکت ملی نفت ایران و جزای نقدی یک چهارم پولشویی محکوم کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا حکم بابک زنجانی و دیگر متهمان نفتی به وکلای آن‌ها ابلاغ شده است؟ گفت : قاعدتا باید حکم به آن‌ها ابلاغ شده باشد ولی من از آن اطلاعی ندارم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۹
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۴
۱
سلام به قوه قضاییه خدا قوت عرض میکنم اما به نظر شما و همه آیا جرم های آقای مهدی هاشمی کمتر از بابک زنجانی بود یا بیشتر پس چرا حکم او را 10 سال زندان و این را اعدام نه اینکه به اعدامش اعتراضی باشد اما به حکم آقای مهدی هاشمی به دلیل جرم های متعدد اعم از جاسوسی اختلاس حکم پایینی دادن چون پسر هاشمی بود نمی دانم ولی اگر کسی دیگر بود که فقط جاسوسی در پرونده اش داشت حداقل خودش اعدام و خانواده اش آواره نمیدانم این چه عدالتی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
Sweden
۱۵:۵۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۲
۰
آقایان واقعا برای شکسته شدن قوانین کنگره آمریکا این همه ناراحتند؟
زنجانی 17.5 میلیارد یورو را در اوج تحریم با دور زدن به ایران رساند.
اسمش را لو دادند و اموالش را در خارج بلوکه کردند و در داخل بالا کشیدند
و حکم اعدامش را هم دادند. جالب اینکه دادگاه هم نظر کارشناسان بانک
مرکزی که خودش یکی از شکات بود را معیار قضاوت قرار داد.

در حقانیت زجانی همین بس که امثال احمد شهید و بی بی سی از او حمایت نمی
کنند. والا اگر زنجانی فاسد بود همین دو سال حبس انفرادی کافی بود تا
بهانه ای برای اعلام نقض حقوق بشر در ایران باشد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۳
۱
کی این پول رادراختیارزنجانی گذاشته
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۳
۰
باید هر چی از بیت المال برداشته شده برگردد
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱
۰
بابک زنجانی مقصر است اما مقصرین اصلی در بدنه دولتهای گذشته و حال قرار دارند که بابک ها را به وجود اورده اند . چرا خودمان را گول میزنیم و نمی خواهیم اقرار کنیم که مفسدین اصلی بسیار قدرتمندند و کسی زورش به انها نمیرسد و این مفسدین ارتباط فامیلی قوی با بالا دارند .
پاسخ
اميرخان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
۰
۲
اين مملكت كه پولش نمي رسد حداقل او را اعدام كنيد كه روند غارت بيت المال كُند شود.
پاسخ
داروغه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
حالا گیریم که اینم اعدام شد...
اول اینکه سرانجام پولها چه میشه، بعدشم مگه همین یکی تو ایران این مشکل رو داره.
به پیر به پیغمبر ما دیگه به مسولین اعتماد نداریم.
چون...
ترک دنیا به مردم آموزند/خویشتن سیم و غله اندورند....

ضربه ای که همین مسولین ما با کارهاشون به دین و اعتماد مردم زدن ،آمریکا نزد.
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵
۱
۰
به نظر شما این چه معنی میده روزاول گفتند که تنها جرمش بدهی به دولت است حال سه ساله بازداشتش کردن طرف ثروت هم داره یعنی چطور دولت نمی تونه طلبش رو وصول کنه ؟مگه میشه مگه داریم.
پاسخ
ناشناس
Sweden
۲۳:۴۶ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵
جومونگ را یادت هست؟ دیدی چرا تسو برای گرفتن چند سهمیه نمک سر هموسو را برای حاکم چینی ها برد؟
جدیدترین اخبار پربازدید ها