کد خبر: ۴۰۳۴۹۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۳     ۱۳ آذر ۱۳۹۵
به نظر می‌‌رسد انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا تاثیری بر روند فروش چشمگیر سلاح در بازار این کشور نداشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: سامانه ملی اف بی آی برای بررسی و نظارت سابقه تبهکارانه موسوم به "ان آی سی اس" اعلام کرده است که در ماه نوامبر بیش از 2.5 میلیون پرونده را در خصوص بررسی سابقه تبهکارانه برای خرید سلاح مورد ارزیابی قرار داده است که این رقم نسبت به رکورد 2.2 میلیونی نوامبر 2015 با رشد فزاینده‌ای روبرو شده است.

در حالی که آمارهای فروش سلاح در ماه دسامبر در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد، فروش سلاح در آمریکا تا پایان نوامبر به رکوردهای جدیدی دست یافته است. این در شرایطی است که برخی رسانه های خبری پیش بینی کرده بودند که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، فروش سلاح در آمریکا با کاهش روبرو می شود.

البته آمارهای سامانه ملی اف بی آی برای بررسی و نظارت سابقه تبهکارانه موسوم به "ان آی سی اس" یک شاخص مستقیم برای ارزیابی خرید و فروش سلاح در آمریکا نیست و شامل سلاح های دست دوم نیز در برخی ایالتها نمی شود ولی این آمارها هنوز معتبرترین ابزار و شاخص برای ارزیابی وضعیت مالکیت سلاح در آمریکا به شمار می رود، به خصوص اینکه نهادهای فعال در زمینه جمع آوری آمارهای مربوط به خرید و فروش سلاح در آمریکا عمدتا منافع حزبی دارند.

انتخاب باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا موجب افزایش چشمگیر فروش سلاح در آمریکا طی سال های اخیر شده است. بسیاری از رسانه های خبری بر این باورند که با انتخاب ترامپ این روند معکوس خواهد شد و فروش سلاح با کاهش روبرو می شود.

رویترز و نیویورک پست پیش از این در مقاله‌هایی انتخاب ترامپ را یک فاجعه برای صنعت اسلحه آمریکا ارزیابی کرده اند. ولی بر خلاف این گمانه زنی ها، فروش سلاح در بازار آمریکا طی ماه نوامبر نیز روندی صعودی داشته است. دانشگاه شیکاگو با انجام تحقیقی گزارش داده است که نرخ مالکیت سلاح در آمریکا از 47 درصد در دهه 1970 به 31 تا 34 درصد در سال 2014 کاهش یافته است.

البته این گزارش نشان می‌دهد که آمریکایی هایی که مالکان بزرگ اسلحه به شمار می روند، به طور میانگین بیش از 17 سلاح در اختیار دارند. این دسته از مالکان سلاح در آمریکا 3 درصد کل کسانی را تشکیل می دهند که سلاح در اختیار دارند. این گروه از آمریکایی ها 50 درصد فروش سلاح را شامل می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها