أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۳۵۱۳
زمان انتشار: ۰۱:۰۸     ۱۴ آذر ۱۳۹۵
"آداما بارو" توانست در انتخابات ریاست جمهوری گامبیا به حکومت 22 ساله "یحیی جامع" پایان دهد. او سابقا همزمان با تحصیل در لندن در شرکتی نگهبان بود.
به گزارش پایگاه 598، ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، «یحیی جامع» که برای ۲۲ سال بر گامبیا حکم راند، با پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری به «آداما بارو»، «پیروزی آشکار» او را تبریک گفت. جامع که ۱۹۹۴ پس از یک کودتا روی کار آمد، گفت که مردم خواسته‌اند که او دیگر در راس قدرت نباشد. او تاکید کرد که آماده همکاری با بارو است و در روند انتقالی به او کمک خواهد کرد.

آداما بارو با کسب ۲۶۳ هزار و ۵۱۵ رای توانست یحیی جامع را شکست داد. بارو متولد فوریه ۱۹۶۵ است و در انتخابات ریاست جمهوری از حزب اتحاد دموکراتیک نامزد شده بود. بارو پس از گذراندن دوران دبیرستان برای یک شرکت خرید و فروش کار کرد و توانست رده‌ها را طی کرده و مدیر فروش شود. او سپس در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی راهی لندن شد و در رشته املاک و مستغلات درس خواند و همزمان هم به عنوان نگهبان در شرکت آرگوس واقع در شمال لندن کار می‌کرد تا مخارج تحصیل خودش را تامین کند.

بارو پس از اتمام تحصیلاتش به گامبیا بازگشت. او در سال ۲۰۰۶ یک شرکت املاک را راه‌اندازی کرد و به عنوان مدیر اجرایی ارشد این شرکت مشغول به کار شد. او در سال ۲۰۱۶ برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از سوی ائتلافی متشکل از هفت حزب اپوزیسیون نامزد شد. او توانست در اقدامی جالب‌توجه به حکومت یحیی جامع پس از ۲۲ سال پایان دهد. او شش روز پس از پایان انتخابات سوگند یاد می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها