کد خبر: ۴۰۳۶۹۰
زمان انتشار: ۰۸:۴۷     ۱۵ آذر ۱۳۹۵
ریخت و پاش بی سابقه دولت در لایحه بودجه سال ۹۶:
بودجه در نظر گرفته شده فقط برای نهاد ریاست جمهوری در سال 96 مبلغ نجومی 553 میلیارد تومان است. در حالی که این مبلغ در سال 95، 411میلیارد تومان و در سال 94، 300 میلیارد تومان بوده است و این یعنی نسبت به سال 94، 84 درصد افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری را شاهدیم و این در حالی است که دولت معتقد به تورم تک رقمی است.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، حسن روحانی لایحه بودجه سال 96 را به مجلس برد. برطبق گفته های اقتصاد دانان، این بودجه ارقام عجیب و غریبی دارد و رکورد ریخت و پاش هزینه های جاری در تاریخ ایران را با مبلغ استثنایی 320هزار میلیارد تومان شکسته است. (بودجه جاری همان هزینه هایی است که دولتمردان صرف حقوق ها، تشریفات و بسیاری از امور جاری کشور می‌کنند.)

اما این بودجه موارد عجیب و غریب دیگری نیز در بطن خود دارد. یکی از این موارد عجیب این است که بودجه در نظر گرفته شده فقط برای نهاد ریاست جمهوری مبلغ نجومی 553 میلیارد تومان است.



در حالی که این مبلغ در سال 95، 411میلیارد تومان و در سال 94، 300 میلیارد تومان بوده است و این یعنی نسبت به سال 94، 84 درصد افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری را شاهدیم، و این در حالی است که دولت کمتر از 10درصد حقوق کارمندان را افزایش میدهد و معتقد به تورم تک رقمی است.

این را هم باید دانست در بودجه ای که روحانی به مجلس داده، قرار است درآمدهای مالیاتی 9درصد رشد داشته باشد و 5درصد افزایش قیمت بنزین و سایر فرآورده های نفتی را شاهد باشیم که تاثیرش بر اوضاع زندگی مردم در اوج رکود و بیکاری و مشکلات اقتصادی مشخص است.

* حسین صفدری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
نمایندگان مجلس باید عاقل باشند وافزایش 10 درصدی بودجهنهاد ریاست جمهوری را تایید کند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
چون ميدونه سال آخرشه ميخواد حسابي .... بكنه بعد كسي هم نتونه چيزي بگه. بايد مواظب بود.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
رییس جمهور بودجه نهاد ریاستش را 84 درصد افزایش می دهد ولی حقوق کارکنان وبازنشسته گان را 10 درصد افزایش می ده آخر این کجاش عدالت وتدبیر است تا امید را در بین مردم افزایش می دهد خودتان قضاوت کنید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
اگر خدا و مردم بخواهند آخرین سال این دولت بی تدبیر و لیبرال می باشد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها