أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۴۰۰۴
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۱۶ آذر ۱۳۹۵
وزیر دادگستری اظهار کرد: تنها پنج درصد قاچاق صورت گرفته در کشور که تا پایان سال ۹۲ بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار بوده گزارش و کشف می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، مصطفی پورمحمدی که امروز به منظور پاسخگویی به سوال نماینده چناران در جلسه علنی امروز مجلس حاضر  شده بود طی سخنانی، گفت: در موضوع قاچاق دستگاه‌های مختلفی درگیر هستند و از این رو به تنهایی نمی‌توان با آن مقابله موثر و موفق داشت. اما طبق آمار در حالی که سال ۸۴، ۶ میلیارد دلار قاچاق گزارش شد و در سال ۹۲ این رقم به ۲۵ میلیارد دلار رسید در سال گذشته توانستیم رقم ۲۵ میلیارد دلار را به رقم ۱۵.۲ میلیارد دلار کاهش دهیم و ظرف هشت ماه گذشته نیز این رقم کاهش جدی داشت و حدود ۲۰ درصد به نسبت سال گذشته با کاهش روبرو بودیم.

وی افزود: در قانون جامع جدید مبارزه با قاچاق تفکیک نهادهای درگیر در این موضوع به خوبی انجام شد و قطعاً باید همه نسبت به اجرای آن حساس باشیم. اما باید توجه کنیم نظام کسب و کار، نظام حمل و نقل، نظام گمرکی، نظام انبارداری، نظام گردش مالی و نظام اقتصادی، همه و همه در این موضوع باید اصلاح شوند و این اتفاق به زمان نیازمند است.

وی با بیان اینکه قاچاق ابعاد گسترده‌ای دارد،‌ گفت: در سال ۹۲ دریافت عوارض گمرکی رشد چشمگیری داشته و این رشد نشان‌دهنده برخورد با موضوع قاچاق است. همچنین کشفیات مرتبط با قاچاق نیز در گمرکات رسمی رو به افزایش بود.

پورمحمدی تصریح کرد: همه باید در موضوع قاچاق حساس باشیم و به طور جد با آن مقابله کنیم. اما این موضوع مشکل امروز و دیروز کشور نیست و حدود 80، 90 سال است که کشور درگیر موضوع قاچاق است و هنوز نمی‌توانیم بگوییم به طور کامل توانسته‌ایم با موضوع قاچاق برخورد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق تنها مرتبط با مبادی رسمی کشور نیست و مرزها، ‌مناطق آزاد با کولبری‌ها و بازارهای ته‌لنجی نیز سهم زیادی از قاچاق را به خود اختصاص داده است.

پورمحمدی ادامه داد: روزانه 500 هزار کانتینر و کامیون از مرزها عبور می‌کنند و از ابتدای سال تاکنون نیز 21 میلیون تن کالا وارد کشور شد و دولت به جد به دنبال مقابله با موضوع قاچاق است و درآمد حاصل از عوارض گمرکی را نیز در لایحه بودجه سال آینده برای افزایش سخت‌گیری‌ها و حساسیت‌ نسبت به این موضوع حدود 17 هزارو 500 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است.

وی در پایان گفت: سفارش مکرر از دستگاه‌های ایکس‌ریل گمرکی تحویل دولت شده و دولت نیز پیگیر این موضوع است و امیدواریم بتوانیم با همه تلاش‌هایی که می‌شود این بلای خانمانسوز و پرهزینه را با کمک همه نهادها و سازمان‌ها ریشه‌کن کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها