کد خبر: ۴۰۴۱۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۱۷ آذر ۱۳۹۵
نخست‌وزیر بریتانیا در سخنرانی خود در بحرین مدعی تهدید ناشی از ایران برای امنیت خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در نشست شورای همکاری خلیج فارس در منامه بحرین بر اهمیت توافق هسته‌ای سال گذشته میلادی و از بین رفتن احتمال دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای اشاره خواهد کرد.

با اینحال وی در سخنرانی خود به همکاری بریتانیا با کشورهای حوزه خلیج فارس برای مقابله با آنچه خود " اقدامات تهاجمی در منطقه" خوانده نیز اشاره خواهد کرد.

در بخشی از سخنرانی آتی ترزا می با اشاره به تهدید ایران آمده است: همانطور که با تهدیدات جدید امنیتی خود مواجه می‌شویم باید با کشورهایی که تاثیر آنها باعث تشدید بی‌ثباتی در منطقه می‌شود نیز مقابله کنیم.

در بخش دیگری از این سخنرانی ترزا می آمده است: بنابراین قصد دارم به شما اطمینان دهم که نسبت به تهدیدی که ایران برای خلیج فارس و خاورمیانه ایجاد می‌کند هوشیار هستم و بریتانیا کاملا به همکاری استراتژیکمان با کشورهای حوزه خلیج فارس و همکاری با شما برای مقابله با آن تهدید پایبند است.

نخست‌وزیر بریتانیا در بخش دیگری از صحبتهای خود ادعاهایی را علیه ایران مطرح خواهد کرد که مهمترین آنها اعزام جنگنده‌های ایرانی به سوریه، حمایت از حوثی‌ها در صنعا و همچنین بی‌ثباتی در لبنان و عراق خواهد بود.

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به‌ جای پرداختن به مشکلات مردم یمن و سوریه که ناشی از حمایت‌های آنها از تروریسم است، ایران را به دخالت در امور خود متهم کردند.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی طی سخنانی در سی و هفتمین نشست شورای همکاری خلیج فارس بدون اشاره به بحران یمن در پی تجاوز این کشور که از حدود 20 ماه قبل آغاز شده است، گفت: تلاشها برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن ادامه دارد.

وی همچنین بدون اشاره به حمایت‌هیا این کشور از گروه‌های تروریستی در سوریه افزود: پیامدهای بحران سوریه به جایی رسیده است که نیازمند تلاش‌های گسترده جامعه جهانی برای یافتن حل سیاسی بحران و حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور است.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت نیز طی سخنانی گفت که کشورش از حل سیاسی بحران سوریه به‌‌گونه‌ای که ریختن خون مردم سوریه را متوقف و تمامیت ارضی این کشور را حفظ کند، حمایت می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها