يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۴۱۹۸
زمان انتشار: ۲۰:۵۸     ۱۷ آذر ۱۳۹۵
در گفت‌وگوی ۵۹۸ با کارشناس مسائل جهان عرب مطرح شد:
هانی زاده در خصوص ادامه درگیری ها در سوریه بیان داشت: پس از آزادسازی حلب احتمالا حرکت ارتش سوریه به سمت رقه و ادلب جهت پاکسازی آن شهرها و همچنین مناطق شمال حلب ادامه خواهد یافت زیرا این مناطق اهمیت استرتژیک فراوانی برخوردارند چرا که تروریستها از آنجا کمک های خود را دریافت می کنند لذا پس از پاکسازی حلب و ادلب موضوع پاکسازی رقه در دستور کار قرار می گیرد.

دکتر حسن هانی زاده کارشناس مسائل جهان عرب در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل پایگاه 598، در رابطه با پیشروی های اخیر ارتش سوریه در حلب اظهار داشت: پیشروی ارتش سوریه و محور مقاومت در شرق حلب مقدمه آزاد سازی این شهر استراتژیک می باشد. شرق حلب از اهمیت بالایی برای قطع کمک های خارجی به گروهک های تروریستی برخوردار است لذا با پاکسازی حلب، راههای ارتباطی ادلب به حلب و اعزاز به حلب قطع خواهد شد و در آینده این شهر به طور کامل پاکسازی می شود.

وی ادامه داد: به نظر می رسد مراحل پایانی بحران سوریه باآزادسازی حلب، ادله و الرقه نزدیک خواهد بود و آنچه مسلم است با ریاست جمهوری ترامپ در امریکا ممکن است شرایط سوریه را با گذشته متفاوت کنند زیرا ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی مدعی شده بود پس از پیروزی در انتخابات گروهک های تروریستی را سرکوب خواهد کرد در نتیجه می تواند در تغییر وضعیت منطقه اثر گذار خواهد بود و سوریه به سمت ثبات حرکت خواهد کرد هرجند که کشورهایی همچون اسرائیل، قطر،ترکیه و عربستان سعودی همچنان به عنوان بازیگران محور تخریبی به فعالیت های خود ادامه خواهند داد.

هانی زاده در خصوص ادامه درگیری ها در سوریه بیان داشت: پس از آزادسازی حلب احتمالا حرکت ارتش سوریه به سمت رقه و ادلب جهت پاکسازی آن شهرها و همچنین مناطق شمال حلب ادامه خواهد یافت زیرا این مناطق اهمیت استرتژیک فراوانی برخوردارند چرا که تروریستها از آنجا کمک های خود را دریافت می کنند لذا پس از پاکسازی حلب و ادلب موضوع پاکسازی رقه در دستور کار قرار می گیرد.

کارشناس مسائل جهان عرب افزود: تقریبا نزدیک به 70 درصد از حلب پاکسازی شده و 30 درصد مابقی در اختیار گروهک های تروریستی قرار دارد و به نظر می آید تا پایان سال جاری حلب پاکسازی خواهد شد و سپس دولت سوریه به سمت مناطق دیگر حرکت خواهند کرد و شرایط به گونه ای پیش خواهد رفت که گروهک های تروریستی مجبور به ترک حلب خواهند بود.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی نفوذ داعش در سوریه به نظر می آید که سرکوب کامل داعش در ماههای آینده ادامه خواهد یافت و نیازمند همکاری جامعه جهانی و کشورهای محور مقاومت و همچنین کاهش نفوذ کشورهای ترکیه،قطر و عربستان در بحران های عراق وسوریه است و اگر اراده جهانی بر سرکوب تروریستها باشد قطعا در آیند سوریه از وجود این گروهک ها پاکسازی خواهد شد.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: بیش از نیمی از سوریه در اختیار تروریستهاست و راه زیادی برای پاکسازی کامل آن در پیش است و حضور بیش از 130 گروهک مهم و اصلی در سوریه پاکسازی این کشور را با مشکل مواجه خواهد ساخت و به نظر می رسد همچنان سوریه با آرامش کامل فاصله زیادی دارد و به همین دلیل سوریه با آراش کامل فاصله دارد.

هانی زاده گفت:قطعا تا پایان سال 2017 سوریه پاکسازی خواهد شد و سپس مسئله حل بحران سوریه از طریق گفت و گو و تشکیل دولت انتقالی توسط بشار اسد در دستور کار خواهد بود و وضعیت منطقه متفاوت خواهد یود.

وی در خصوص وضعیت موصل نیز خاطرنشان کرد: موصل نیز وضعیت بهتر شده و بیش از 70 درصد موصل آزاد شده و به نظر می رسد طی هفته های آینده موصل نیز به صورت کامل پاکسازی خواهند شد و ارتباط داعش با رقه و موصل قطع خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها