يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۴۳۴۵
زمان انتشار: ۰۰:۱۲     ۲۰ آذر ۱۳۹۵
متأسفانه این صندوق خانوادگی، گاه توسط همسر دوم برخی از افراد دخیل مدیریت شده و شبکه ای در سیستم نفوذ کرده اند. افراد کلیدی که این کار را انجام داده اند، حدود سی نفرند که از این میزان، ده نفر اشخاص اثرگذار بوده که هر یک، بین 500 تا 1200 میلیارد تومان از صندوق ذخیره وام دریافت کرده اند.
به گزارش پایگاه 598، سال‌هاست که عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، مورد انتقاد است و این صندوق با ده‌ها شرکت زیرمجموعه از بانک تا پتروشیمی در ارائه خدمات قابل قبول به جامعه مخاطبانش توفیقی نداشته، در حالی که سرمایه‌های این صندوق با کسر 5 درصد از حقوق فرهنگیان و واریز 5 درصد سهم دولت کسب شده است.

به گزارش «تابناک»، هم اکنون پس از گذشت بیش از دو دهه از تشکیل این صندوق، نه تنها سودی عاید سرمایه گذاران اصلی آن نشده، بلکه بخش قابل توجهی از سرمایه های معلمان نیز توسط باندهای فامیلی به تاراج رفته است.

امیر خجسته در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: صندوق ذخیره فرهنگیان، توسط عده ای خاص، سرنگون و با بی رحمی تمام غارت شده و بر پایه بررسی ها، بانک س، که یکی از زیرمجموعه های این صندوق به شمار می رود، 8800 میلیارد تومان حیف و میل کرده است.

وی گفت: همه این مبلغ به صورت وام های معوق و وام های سوخته بوده که با تضامین بسیار ضعیف مانند چک و سفته به افراد واگذار شده است. البته باید گفت، افراد کلیدی که این کار را انجام داده اند، حدود سی نفرند که از این میزان، ده نفر اشخاص اثرگذار بوده که هر یک، بین 500 تا 1200 میلیارد تومان از صندوق ذخیره وام دریافت کرده اند.

این نماینده مجلس در مورد نحوه دریافت وام توسط این افراد نیز یادآور شد: این افراد شرکت های صوری تشکیل داده و نفراتی را معرفی کرده اند و این شرکت ها نیز با صندوق ذخیره فرهنگیان، قرارداد بسته و به بهانه تولید وام گرفته اند. مبلغ دریافتی نیز بعد از ردیابی مشخص شده که پول به حساب این افراد کلیدی بازگشت داده و اغلب در ساخت و ساز و دلالی سرمایه گذاری شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: آنان به این امید که پول را پس ندهند، وام گرفته اند، چون تضامینی که داده اند، قابلیت پیگیری چندانی ندارد؛ اما در ردیابی های صورت گرفته، افرادی که در بردن سرمایه های فرهنگیان نقش آفرینی کرده اند، مشخص و به همه آنها اولتیماتوم داده شده است تا پول را بازگردانند، در غیر این صورت افراد به مردم معرفی خواهند شد.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: تا کنون بخشی از این مبلغ بازگشته، ولی مبلغ کلان آن هنوز دست این افراد است. همه پولی که توسط افراد بلعیده شده، باید بازگرداننده شوند.

وی گفت: ردیابی های صورت گرفته، نشان می دهد، برخی از این افراد در بانک های دیگر نیز این کار را انجام داده اند که البته قرار است پرونده این حساب ها نیز به زودی به جریان افتد.

وی خاطرنشان ساخت: باید گفت در مدت بسیار کوتاهی چیزی از صندوق ذخیره فرهنگیان باقی نمانده و این صندوق نابود شده است. متأسفانه این صندوق خانوادگی، گاهی توسط همسر دوم برخی از افراد دخیل مدیریت شده و شبکه ای در سیستم نفوذ کرده اند. آنان با تشکیل یک شبکه وسیع خانوادگی، مانع درز اطلاعات به بیرون شده بودند، ولی پس از اعتراض فرهنگیان و با بررسی های انجام شده، این شبکه ها شناسایی و کشف شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها