يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۴۳۶۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۹     ۲۰ آذر ۱۳۹۵
وب سایت رسمی برنامه نود- استقلال تهران دیروز یک بازی حیثیتی را به تراکتورسازی واگذار کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سایت نود، علیرضا منصوریان که برای رسیدن به این روز و تقابل با امیرقلعه نویی و شکست او لحظه شماری می کرد، یک شکست تلخ را در عصر جمله دلگیر همراه با هواداران استقلال تجربه کرد.

هر چند استقلال با اشتباه وحشتناک محمدرضا اخباری در آغاز بازی جلو افتاد اما منصوریان نیمه مربیان را به امیرقلعه نویی باخت. عجیب این بود که در کنفرانس مطبوعاتی، زمانی که از او سوال شد چرا نیمه مربیان را باختید، سرمربی استقلال سوال خبرنگار را بی ربط دانست!

علیرضا منصوریان که با هزار امید و آرزو به استقلال آمد و اوایل حضورش ادعا می کرد برای استقلال سازمان دفاعی مستحکمی می سازد، وضعیت را چندان بسامان نمی بینید.

استقلال علیرضا منصوریان خط دفاعی دارد که در ۱۳ هفته لیگ برتر، اجازه داده ۱۳ گل وارد دروازه استقلال شود. در واقع این سازمان دفاعی در هر بازی یک گل را دریافت کرده است. البته کارنامه این خط دفاعی با توجه به آمار دیگر تیم ها بد نیست و استقلال در رده پنجم قرار دارد. تراکتورسازی ۹ گل خورده، پرسپولیس تا قبل از بازی با پدیده هم سه گل دریافت کرده، گسترش فولاد ۱۰ گل خورده و ذوب آهن هم ۱۲ گل دریافت کرده است. استقلال تیم پنجم جدول خط دفاعی است و ۱۱ تیم دیگر بیشتر از استقلال گل خورده اند.

البته برخی این آمار را مدیون سنگربان فعلی استقلال هم می دانند و عقیده دارند اگر سیدمهدی رحمتی دروازه بان استقلال نبود، استقلال با این شیوه بازی، شاید در رده های پایین تری هم قرار می گرفت و تعداد گل خورده هایش بیشتر بود. از روند سینوسی استقلال، هواداران و حتی پیشکسوتهای این تیم چندان راضی نیستند. چه بسا که حسن روشن همین امروز مصاحبه تندی علیه افتخاری و کادرفنی استقلال کرده و گفته: افتخاری تعطیل است! حسن روشن که با امیرقلعه نویی میانه خوبی ندارد، حالا از این شکست حسابی عصبانی شده و به احتمال زیاد دندانهایش را آنقدر به هم فشرده که در آستانه شکستن قرار بگیرند!

برخی هم دیروز رحمتی را روی گل اول تراکتورسازی مقصر می دانند. او در حین ارسال ضربه کرنر مواج، روی خط تکان نخورد و شاید اگر بیرون می آمد و حداقل توپ را مشت می کرد، استقلال گل اول را نمی خورد. سید پس از اینکه استقلال گل خورد، روی زمین نشست و به دیرک دروازه تکیه داد و انگار خبر داشت که فرزاد حاتمی در بازی فقط زننده یک گل نیست و گل دوم را هم می زند.

اتفاقا در کنفرانس مطبوعاتی منصوریان درباره ضعف رحمتی در صحنه گل اول هم صحبت نکرد و وقتی خبرنگاری از او پرسید فکر نمی کرد که رحمتی می توانست بیرون بیاید؟ جوابی کاملا سربالا داد.

برای سیدمهدی رحمتی بازی دیروز مهم بود اما او برای هفتمین بار به تیمی باخت که امیرقلعه نویی سرمربی اش بود. از گل اول بگذریم و به گل دوم برسیم. صحنه گل دوم که جگر رحمتی را سوزاند، صحنه ای بود که مدافعان استقلال درست مثل بازیکنان یک تیم آماتور همه با هم به سمت جایی دویدند که توپ بود. یک ارسال ساده پشت مدافعان و صحنه گل دوم تراکتورسازی خیلی خوب نشان می دهد که خط دفاعی استقلال، چقدر می تواند بر خلاف صحبتهای منصوریان بی سر و بی سامان و بی سازمان باشد! به همین دلیل بود که یک سید مهدی رحمتی پس از گل، روی سر مدافعانش فریاد زد و گفت: خدا ازتون نگذره!

در هر حال رحمتی و قلعه نویی، دیروز حاشیه های بازی فصل قبل را تکرار نکردند اما برای هر دو پیروزی در این مسابقه خیلی مهم بود. رحمتی می خواست به چهارمین پیروزی اش در مقابل تیم های امیرقلعه نویی برسد اما مدافعان استقلال عدد پیروزیهای قلعه نویی را به هفت رساندند. به همین دلیل بود که سید مهدی پس از سوت پایان خیلی زود هم زمین را ترک کرد و به رختکن رفت تا غر و لندهای هواداران را نشنود. هوادارانی که در برخی سکوها، تعدادی از بازیکنان استقلال را بی غیرت خطاب کردند.

سید مهدی رحمتی در هفته های گذشته بارها و بارها سر مدافعان تیمش داد و هوار می کرد. در بازی با گسترش فولاد هم که ۲-۲ شد از دست خط دفاعی به سرش را به در و دیوار می زد اما ظاهرا ضعف های استقلال در خط دفاع نمی خواهد اصلاح شود. در بازی دیروز هم بارها و بارها رحمتی به علی قربانی به خاطر ضعف در یارگیری تذکر می داد اما یارمستقیم قربانی خیلی راحت از کمند او رها می شد. این اتفاق درباره یعقوب کریمی هم می افتاد و در نهایت این یعقوب کریمی بود که آفساید را پر کرد تا استقلال گل دوم را دریافت کند.

شکست دیروز استقلال سکوهای هواداران آبی را هم به جان هم انداخت تا زخم های کهنه دوباره سرباز کند. عکسها و ویدیوهایی هم از این درگیریها منتشر شده است. طرفداران امیرقلعه نویی با طرفداران منصوریان و همچنین طرفداران مجیدی درگیر شدند و در نهایت علیه کادرفنی استقلال هم شعار سر داده شد. سوال بسیاری از هواداران این بود که مگر محمد خرمگاه سالها مدافع استقلال نبوده و با کار دفاعی آشنا نیست؟ پس چرا چینش دفاعی استقلال مشکل دارد؟ چرا مدافعان استقلال اینقدر بی مسئولیت هستند؟ آن هم استقلالی که در خط دفاعش، سه خارجی یعنی مگویان، جانواریو، پادووانی را دارد که البته این سه کنار یعقوب کریمی روزهای پر نوسانی را پشت سر گذاشته اند. سید مهدی باید به صورت لاتین هم به خارجی های استقلال می گفت که خدا از آنها هم نگذرد چون آنها هم روی گل های خورده استقلال در این فصل کم مقصر نبوده اند. به هر حال، استقلالی ها، تیم رقیب یعنی پرسپولیس را می بینند که تنها سه گل دریافت کرده و همین شاید بیشتر عصبانی شان کند.

راستی، دیروز امیرقلعه نویی به کنفرانس پس از بازی هم نیامد. همانطور که به کنفرانس قبل از بازی هم نیامد.او حتی اول بازی هم حاضر نشد به همراه منصوریان به سمت هواداران استقلال برود.درباره نیامدنش به کنفرانس، گفتند حالش مساعد نبوده، سوال این است حال مربی که سه امتیاز شیرین در ورزشگاه آزادی گرفته و تیمش تا قبل از بازی پدیده- پرسپولیس به صدر جدول رفته، چرا نباید مساعد باشد؟ یعنی باید باور کنیم؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها