يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۴۳۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۲۰ آذر ۱۳۹۵
ترک سیگار، رژیم غذایی سالم، ورزش و فعالیت روزانه، کنترل دیابت، فشار خون و تناسب اندام، ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: بیماری‌های قلبی در گذشته تنها سالمندان را درگیر خود کرده بود ولی در عصر کنونی جوانان نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که محققان تنها علت آن را تغییر شیوه زندگی می‌دانند.

در زیر چندین راهکار برای کاهش بیماری‌های قلبی می‌خوانید که رعایت آنها تضمینی برای سلامتی فرد به شمار می‌آید.

1. ترک سیگار

افرادی که روزانه چندین نخ سیگار می‌کشند، دو برابر بیشتر از کسانی‌که دخانیات مصرف نمی‌کنند در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند.

2. بهبود سطح کلسترول

متعادل نگه داشتن سطح کلسترول و توجه به میزان چربی‌های انباشته شده در بدن تا حد زیادی مانع بیماری‌های قلبی می‌شود و بدن شما را ایمن و سلامت نگه می‌دارد.

3. کنترل فشار خون

افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند، حدود 50 درصد بیش از دیگران ممکن است به بیماری‌های قلبی و عروقی دچار شوند.

4. پیروی از یک رژیم غذایی سالم

قرار دادن مواد غذایی سالم در برنامه روزانه به شما کمک می‌کند تا حد زیادی از انواع بیماری‌ها، ایمن و سلامت بمانید.

مصرف حداقل شکر، نمک و غذاهای چرب به داشتن قلب سالم کمک می‌کند. برنامه غذایی باید سرشار از غلات، حبوبات، ماهی و سبزیجات باشد.

5. تناسب وزن

نگه داشتن خود در وزن مناسب و از دست دادن آنچه که اضافه است، برای سلامت قلب، متعادل نگه داشتن فشار خون و دیابت لازم است و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

6. کنترل دیابت

بسیاری از افرادی که دچار حمله‌های قلبی می‌شوند از دیابت رنج می‌برند و بعضی از آنها حتی از ابتلای خود به دیابت مطلع نیستند. بهتر است که با انجام یک تست از دیابت خود اطلاع یابید و در صدد کنترل آن باشید تا از بیماری‌های قلبی در امان بمانید.

7. ورزش و فعالیت‌های بدنی

آنهایی که در طول روز فعالیت ندارند، بیش از دیگران دچار اضافه وزن و فشار خون بالا می‌شوند. برنامه ورزشی روزانه و یا حداقل یک روز درمیان به تناسب اندام و سلامتی قلب شما کمک شایانی می‌کند.

8.مدیریت استرس و خشم

عصبانی شدن پی‌درپی و داشتن استرس در طول روز با توجه به شرایطکاری و زندگی بسیاری از افراد، جزئی جدانشدنی از زندگی است. با حفظ آرامش خود و به حداقل رساندن استرس‌های روزانه به سلامت قلب و بدن خود کمک کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها