أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۴۴۰۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۲۰ آذر ۱۳۹۵
درخصوص افزایش یکسان تعرفه برق مشترکین پرمصرف و کم مصرف:
یکسان در نظر گرفتن افزایش تعرفه های برق برای تمام پله‌کان های مصرف، سیاستی نادرست در قیمت‌گذاری محسوب می گردد. حال باید دولت پاسخ‌گو باشد که افزایش یکسان درصد تعرفه برق مشترکین پرمصرف و کم مصرف چگونه با عدالت سازگاری دارد و چرا مشترکین پرمصرف باید از یارانه پنهان بیشتری برخوردار باشند؟
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، شبکه برق از ابتدای مهر ماه ۹۵ تعرفه برق با افزایش ۱۰% روبرو گردید. ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس، معتقد است وزارت نیرو برای افزایش تعرفه برق اطلاع‌رسانی نکرده است و دولت باید قیمت برق را به حالت اولیه بازگرداند. مسئولین وزارت نیرو در توجیه این اقدام اعلام کرده‌اند که با توجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت برق افزایش یافته است.



اما نمایندگان مجلس عقیده دارند افزایش ۱۰درصدی قیمت برق فشاری مضاعف بر آنها وارد می‌کند و سبب افزایش نارضایتی‌ها در شرایط کنونی اقتصادی می‌گردد. نکته قابل توجه این است که علاوه  براینکه برای گرانی برق هیچ خبر یا اطلاع‌رسانی صورت نگرفته، شیوه افزایش قیمت نیز نادرست بوده است. در دولت تدبیر و امید تاکنون ۳ مرتبه تعرفه های برق به شیوه های نامناسبی تغییر کرده است.

یک بار در اسفند سال ۹۲ تعرفه های برق برای تمام پله‌کان‌های مصرف برق ۲۴ درصد افزایش یافت و بار دیگر در اسفند سال ۹۳ تعرفه های برق برای تمام پله‌کان‌های مصرف برق ۱۰ درصد افزایش یافت. یکسان در نظر گرفتن افزایش تعرفه های برق برای تمام پله‌کان های مصرف، سیاستی نادرست در قیمت‌گذاری محسوب می گردد که باعث شده پله کانهای بالای مصرف برق، انگیزه ای برای رعایت الگوی مصرف برق نداشته باشند.

عیارآنلاین نوشت: این درحالی است که برخی از کشورهای پیشرفته دنیا نظامی هوشمندانه را برای تعرفه گذاری قیمت حامل‌های انرژی وضع کرده اند. این نظام که روش تعرفه‌گذاری پلکانی-افزایشی نام دارد به منظوراصلاح الگوی مصرف انرژی در بخش های مختلف و به خصوص بخش خانگی اعمال شده است. در این روش، هزینه مصرف متناسب با میزان افزایش آن بالا می رود و در این صورت مصرف بیشتر با یارانه بیشتری همراه نمی‌شود و مشترکین پرمصرف به جای عموم مشترکین در کانون افزایش هزینه قرار می‌گیرند.

در این الگو ، میزان مشخصی از هر حامل انرژی به عنوان «الگوی مصرف مجاز» تعریف می‌کند و هزینه مصرف کمتر از الگو، ارزان‌تر تعیین می‌شود. با عبور مصرف از مقدار الگو، قیمت به صورت ناگهانی افزایش می‌یابد تا مشترکین پرمصرف با پرداخت هزینۀ واقعی انرژی، رفتار خود را اصلاح کنند و فشار افزایش قیمت نیز از عموم مردم برداشته شود.

حال باید دولت پاسخ‌گو باشد که افزایش یکسان درصد تعرفه برق مشترکین پرمصرف و کم مصرف چگونه با عدالت سازگاری دارد و چرا مشترکین پرمصرف باید از یارانه پنهان بیشتری برخوردار باشند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
بي اعتماد ترين دولت اين كشور در دروغگويي و اعلام تورم يك رقمي و افزايش قيمتها مايه خفت اين مملكت است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها