أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۰۴۴۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۲۰ آذر ۱۳۹۵
آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع معظم تقلید در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم اظهار داشت : مسائل این زمان و دهه‌های اخیر نشان می‌دهد قوانین و مصوبات غربی‌ها خط قرمز دارد و این است که قوانین مخالف منافع نامشروع آنها نباشد و اگر مخالف بود حقوق بشر و دموکراسی معنا ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: خداوند رحمت کند کسی که نزد او برای برادرش حق پایمال شده در قالب بردن آبرو، تهمت،‌ اهانت و شایعه است و پیش از آنکه در روز قیامت مورد مؤاخذه قرار گیرد، این حق را تسویه کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این کار را انجام ندهد، در روز قیامت از حسنات او می‌گیرند و به آن فرد می‌دهند،‌ از گناهان شخصی که حقش پایمال شده برمی‌دارند و بر دوش شخص پایمال‌کننده می‌گذارند، اگر انسان به معاد باور داشته باشد و این باور در زندگی‌اش منعکس باشد، حق پایمال شده را جبران می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در این ایام دامنه تهمت و اتهام گسترده شده است، گفت: امروز در عمل اصل بر اتهام است، مگر اینکه به جز آن ثابت شود، امروز باید حقوق را ادا کرد و برای فردا قرار نداد، امیدوارم خداوند به همه امکان پذیرش جبران خطا و احساس مسؤولیت بدهد.

وی خاطرنشان کرد: پرده‌ها بالا رفته و ثابت شده غربی‌ها چیزی جز زبان قدرت نمی‌‌فهمند و زبان قانونی، حقوق بین‌الملل و مراکز جهانی را درک نمی‌کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی اضافه کرد: برخی افراد 60 تا 70 سال پیش می‌گفتند غربی‌ها راه پیامبران را طی می‌کنند، حقوق بشر، محیط زیست و حیوانات را رعایت می‌کنند و حتی یکی از شخصیت‌های آن زمان کتابی به نام راه طی شده نوشت.

وی ادامه داد: مسائل این زمان و دهه‌های اخیر نشان می‌دهد قوانین و مصوبات خط قرمز دارد و خط قرمز آنها این است که به منافع نامشروع آنها برخورد نکند، اگر برخورد کرد، حقوق بشر و دموکراسی معنا ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نمونه‌های نقض حقوق بشر گفت: نمونه آشکار در جراید است که دولت انگلستان سلاح به عربستان داده، در حالی که می‌داند کجا هزینه می‌کند، آنها می‌گفتند عربستان کار خلافی نکرده و بیمارستان و مدرسه‌ای را ویران نکرده است، اینگونه اعمال به معنای آن است زمانی که پای منافع و فروختن سلاح به میان می‌آید، همه موارد پایمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دموکراسی شعار غربی‌ها است ولی این شعار با منافع آنها در سوریه سازگار نیست، بنابراین قوانین و مراکز در برابر خط قرمز منافع نامشروع رنگ خود را می‌بازد، سازمان ملل عربستان سعودی را کودک‌کش خواند، ولی منافع اجازه پیگیری این مسئله را نداد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی اضافه کرد: در چنین دنیایی با زبان قانون صحبت کردن فایده‌ای ندارد، مدت زمان طولانی درباره عهدنامه و برجام صحبت کردند، اگر دولتی تعهدی ببندد، دولت بعدی نیز باید پایبند به تعهد باشد ولی از پاره کردن برجام می‌گویند، با چنین دنیایی و تفکری جز با زبان قدرت نمی‌توان صحبت کرد.

وی با بیان اینکه می‌گویند تمدید چیزی غیر از تحریم است در حالی که تمدید تحریم یعنی دوباره تحریم کردن، گفت: این مسائل مضحکی است که آنها می‌گویند، نباید به غربی‌ها و آمریکا اعتماد کرد، زیرا آنها به قلدری، زور، دروغ‌گویی و عهدشکنی می‌پردازند.

این مرجع تقلید ادامه داد: یک سال و نیم درباره برجام صحبت کردیم و اکنون زیر آن می‌زنند، دیگر کسی نمی‌تواند ایراد وارد کند آنها حاضر بودند چرا شما نیامدید.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم آتش‌ جنگ‌ها در کشورهای اسلامی خاموش شود و خداوند هر چه زودتر ظهور مصلح حقیقی عالم حضرت ولی عصر(عج) را برساند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها