يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۴۴۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۲۰ آذر ۱۳۹۵
پدرو باسان اسپانیایی در یک دیدار از لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا موفق شد دروازه تیم حریف را 9 بار باز کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا،  پدرو باسان رومرو شاید در اسپانیا فراموش شده باشد اما مردم شهر مالاگا هنوز او را به یاد دارند. مهاجم  اسپانیایی توانست رکورد خیره کننده ای به ثبت برساند. او در یک بازی 9 گل به ثمر رساند. با وجود اینکه این اتفاق در لیگ دسته دوم اسپانیا افتاد اما بازهم رکورد بی‌نظیری محسوب می شود. 

باسان در لا آلگابا سویا متولد شد و هیچ نسبتی با آلگابنیو مشهور نداشت. پدربزرگش گاوباز بود، پدرش نیز به این شغل روی آورد، پسرخاله‌اش هم گاوباز بود و یک برادر گاوباز داشت. با این حال باسان متولد 26 مارس 1922، علاقه ای به گاوبازی نداشت و فوتبال را دوست داشت. در آن زمان فوتبال و گاوبازی، دو ورزش محبوب در اسپانیا محسوب می شدند و رقابت سختی بین‌شان وجود داشت. گاوبازان معتقد بودند فوتبال یک سرگرمی خارجی  و کمی مضحک است.

باسان در سویا درس خواند و به علت علاقه شدیدش به فوتبال، اغلب از مدرسه فرار می کرد و به تماشای تمرین سویا می رفت. زمانی که بازیکنان سویا همچون لوپس، پپیو، کامپانال، رایموندو و بروکال تمرین شوت زنی می کردند، باسان توپ را از بیرون دروازه برای آن ها می فرستاد. به همین خاطر گاهی اوقات به بازی تمرینی تیم دعوت می شد و به همراه بازیکنان سویا تمرین می کرد. از آن پس به عنوان بازیکن آماتور سویا محسوب شد و پس از آسیب دیدگی اش به تیم خائن رفت تا شانسی برای بازی داشته باشد.

پس از آن به مالاگا پیوست و در آنجا خوش شانس‌تر بود. در ابتدا بازی اش مورد پسند سرمربی تیم واقع نشد اما در چهارم ژانویه سال 1948 زمانی که دروازه ارکولس را 9 بار باز کرد، محبوب شد. به نظر می رسید باسان تنها بازیکن مالاگایی حاضر در میدان است چون تمام گل های تیمش را به ثمر رساند. مالاگا در آن فصل به سطح اول لالیگا رسید و باسان سه فصل برای تیمش بازی کرد. او بهترین دورانش را در آنجا سپری کرد. در نزدیکی امضای قرارداد با اتلتیکومادرید یکی از باشگاه های بزرگ آن دوران قرار داشت اما آسیب دیدگی اش دوباره مانع از حضور در یک تیم بزرگ شد.

باسان به تیم دوم تیم ملی اسپانیا دعوت شد و برابر پرتغال بازی کرد. او در کنار بازیکنانی همچون باسورا، پائینیو، یاگوئا و اسکودرو نیز در میدان حضور پیدا کرده است. بازی پنج بر دو به نفع اسپانیا به پایان رسید که یکی از گل ها متعلق به باسان بود. در آن زمان بازی های مقدماتی برای جام جهانی برزیل برگزار می شد اما مهاجم اهل سویا به علت آسیب دیدگی در این تیم حضور نداشت. او در دوران کودکی هم با مشکلات جسماتی رو به رو شده بود و دو سال به علت شکستگی و سوختگی، به پشت می‌خوابید. این آسیب دیدگی ها مانع از پیشرفتش شد و باعث شد به موفقیت های چندانی نرسد. با این حال در مالاگا از او صحبت می کردند تا اینکه خوانیتو به عنوان بهترین فوتبالیست شهر شناخته شد و هنوز هم این عنوان به او اختصاص دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها