أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۴۵۰۶
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۲۰ آذر ۱۳۹۵
تالاب هورالعظیم مکانی توریستی بود که سالانه گردشگران زیادی حتی از کشورهای دیگر برای بازدید به این منطقه می‌آمدند اما متأسفانه با ورود وزارت نفت، ایجاد حفاری، ساخت سیل‌بندها و احداث جاده در وسط هور؛ تالاب به حوضچه‌های کوچک تبدیل شد.
به گزارش پایگاه 598، از یک‌سو سازمان محیط‌زیست کشور و استان بر آبگیری بیش از ۶۰٫ درصدی این تالاب تأکیددارند و آن را یکی از افتخارات دولت یازدهم می‌خوانند و از این‌سو نمایندگان مردم و فعالان محیط‌زیست از غیرواقعی بودن این آمار خبر می‌دهند به‌راستی چه کسی راست می‌گوید چه کسی دروغ؟

به گزارش رهیاب، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در کانال تلگرامی خود با گذاشتن ۴ عکس از تالاب هورالعظیم گفت: دوعکس بالا مربوط به قبل از آغاز به کار دولت یازدهم و دوعکس پایین، تالاب را در آذرماه ۱۳۹۵٫ نشان می‌دهد.
 

وی افزود: آبگیری بیش از ۶۰٫ درصدی این تالاب در داخل ایران به منظور احیا و مقابله با کانون‌های گرد و غبار داخلی انجام شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: دریچه‌هایی که در دولت قبل بسته شد با باز شدن در دولت تدبیر و امید، آب را به هورالعظیم بازگرداند.
 
این ۶۳٫ درصد آبگیری‌ای را که رئیس سازمان محیط زیست از آن حرف می‌زنند، نمی‌بینم
 
این ادعا توسط ابتکار چندی پیش هم تگرار شد که با موضع گیری شدید قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی مواجه شد وی در خصوص ادعای ابتکار مبنی بر آبگیری بیش از ۶۳درصدی تالاب هورالعظیم گفت: تالاب هورالعظیم مکانی توریستی بود که سالانه گردشگران زیادی حتی از کشورهای دیگر برای بازدید به این منطقه می‌آمدند اما متأسفانه با ورود وزارت نفت، ایجاد حفاری، ساخت سیل‌بندها و احداث جاده در وسط هور؛ تالاب  به حوضچه‌های کوچک تبدیل شد.
 
وی افزود: تالاب از حالت طبیعی خود خارج شده و به یک چالش محیط زیستی برای خوزستان و سایر استان‌های همجوار تبدیل شده است.
 
نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی به عملکرد منفی عملیات‌های نفتی در تالاب هورالعظیم اشاره کرد و گفت: تالاب بخش عظیمی از معیشت مردم منطقه را تأمین می‌کرد اما وزارت نفت فقط به فکر حفاری و استخراج نفت است و همین عامل سبب شد که تنها راه معیشت از مردم گرفته و به‌جای آن دود، مواد زائد و سموم نفتی نصیبشان شود.
 
وی ادامه داد: متأسفانه برای احیای تالاب هورالعظیم هیچ‌گونه بودجه و اعتباری پیش‌بینی نشده است و خانم معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور همیشه این شعار را می‌دهد که ۶۳٫ درصد از هور آبگیری شده  در صورتی که بنده به‌عنوان فرزند هویزه که هر هفته از این مسیر در حال تردد هستم این ۶۳٫ درصد آبگیری‌ای را که رئیس سازمان محیط زیست از آن حرف می‌زنند، نمی‌بینم.
 
ساعدی بابیان از خانم ابتکار گله کردیم و از ایشان خواستیم که با حضور در منطقه تالاب مقیاس و شاخص ۶۳٫ درصد آبگیری‌ای را که از آن حرف می‌زند به اثبات برساند»، افزود: رئیس سازمان محیط‌زیست کشور می‌گوید که ماهواره‌های هوایی از آبگیری ۶۵٫ درصدی تالاب خبر می‌دهند اما ایشان باید بداند که دیدن حضوری وضعیت تالاب با وضعیتی که از طریق ماهواره‌های هوایی به دست می‌آید بسیار متفاوت است.
 
ادعای رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست فرسنگ‌ها از واقعیت به دور است
 
عبیات که یک فعال محیط‌زیست است با تکذیب ادعاهای ابتکار در این زمینه می‌گوید خانم ابتکار بدون آنکه اقدام کوچکی در راستای برطرف کردن بحران هورالعظیم انجام دهد، در یک برنامه تلویزیونی، از آبگیری ۶۳٫ درصدی هورالعظیم سخن می‌گوید و آن را از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم عنوان می‌کند.
 
وی بابیان اینکه این ادعای رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست فرسنگ‌ها از واقعیت به دور است، گفت: اگر منظور از آبگیری، ریختن فاضلاب، پساب کشاورزی، فاضلاب شهری و روستایی به تالاب است، ای‌کاش این آبگیری انجام نمی‌شد تا با بیابانی خشک روبه‌رو باشیم نه گندابه‌ای که بانک انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها است.
 
اما مدیرکل اداره حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان هم‌نظر ابتکار را تائید کرد و گفت: از ابتدای سال جاری در راستای بازگشایی دهانه‌های ورودی آب تالاب، هم‌اکنون شاهد آبگیری ۶۰٫ درصد تالاب هورالعظیم بوده‌ایم؛ امری که در ۱۰٫ سال گذشته بی‌سابقه است.
 
این اظهارات با واکنش ساعدی نماینده دشت آزادگان روبرو شد وی در مصاحبه با رهیاب گفت: از آقای لاهیجان زاده می‌خواهم تجدیدنظر کند و استعفا دهد و همچنین از استاندار خوزستان می‌خواهم که ایشان را احضار و مستندات لاهیجان زاده از تالاب هورالعظیم را بخواهد.
 
وی ادامه داد: جای تأسف است که مدیرکل محیط‌زیست استان خوزستان از دروغ‌های خانم ابتکار پیروی می‌کند که این نشان می‌دهد، وی برای حفظ صندلی بی‌دلیل و بی استناد از ابتکار حمایت می‌کند.
 
 
به گزارش رهیاب از یک‌سو سازمان محیط‌زیست کشور و استان بر آبگیری  بیش از ۶۰٫ درصدی این تالاب تأکیددارند و آن را یکی از افتخارات و دستاوردهای دولت یازدهم می‌خوانند و از این‌سو نمایندگان مردم و فعالان محیط‌زیست از غیرواقعی بودن این آمار خبر می‌دهند به‌راستی چه کسی راست می‌گوید چه کسی دروغ؟ آیا سر انجام این این دستاورد محیط زیستی هم مثل دستاوردهای برجام خواهد بود!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
شما باید عکس های واقعی را پیدا کرده و در سایت قرار دهید ، این مهم تر است این 4 عکس دروغ است
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
عجب دولت دروغگویی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
عجب دولت دروغگویی
پاسخ
محیط بان خسته
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
معلومهابتکار ابتکار فقط دروغ میگه
ما محیط بانان سال گذشته حق الکشف دریافت نکردیم . همه اونا را کشیدن بالا و سازمان نه خسارات دامها ، نه پول خسارت به محیط بانان و نه حق الکشفها را نداد . چطور شد خدا داند این همه پول . فقط استان ف... یک میلیارد و پانصد میلیون تومان سهم حق کشف داشته و خوردن بردن آب هم از آب تکون نخورد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها