کد خبر: ۴۰۴۵۱۳
زمان انتشار: ۰۱:۴۸     ۲۱ آذر ۱۳۹۵
تنها ۸ رأی از ۴۸ رأی سهم گزینه دولت شد؛
بعد از فرصت خریدن دولت و امتحان کردن شانس دوباره و همچنین معرفی یک گزینه جدید برای تصدی پست شورای زنان بازهم دولت شکست خورد و نشان داده شد که جرزنی انتخاباتی برای رای آوردن هیچ گاه نتیجه بخش نبوده است!
به گزارش پایگاه 598، بعد از فراز و نشیب ها و سنگ اندازی‌ها در انتخابات شورای فرهنگی اجتماعی زنان بالاخره نتایج انتخابات مشخص شد.
 
به گزارش رجانیوز؛ بعدازظهر امروز انتخابات شورای فرهنگی اجتماعی زنان بار دیگر برگزار شد و طی نتایج به‌دست آمده از آراء اعضا، دکتر زهرا آیت‌اللهی، رییس گروه مطالعات زنان و خانواده پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی 16 رأی، زهرا راستی، نماینده حوزه‌های علمیه قم در شورای فرهنگی زنان 16 رأی، پروین داداندیش، معاون امور زنان ستاد انتخاباتی حسن روحانی و مشاور امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین همسر دکتر واعظی وزیر ارتباطات 8 رأی و زهرا پیشگاهی‌فرد، استاد دانشگاه و نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی نیز 8 رأی کسب کردند.
 
به این ترتیب خانم زهرا آیت اللهی ریاست این شورای مهم را برای یک دوره انتخاباتی به دست گرفت.
 
 مروری بر انتخابات حاشیه دار شورای زنان:
 
کاندیدایی که فقط دو رای آورده بود معترض شد، روحانی انتخابات را باطل کرد
 
در انتخابات سومین دوره شورای فرهنگی اجتماعی زنان که 27 شهریور ماه امسال برگزار شد دکتر زهرا آیت‌اللهی با 13 رأی بالاترین آراء را به خود اختصاص داد و زهرا راستی نماینده حوزه‌های علمیه قم در شورای فرهنگی زنان نیز 12 رأی و اشرف بروجردی گزینه پرحاشیه دولت  2 رأی کسب کرده بودند.
 
این انتخابات که با طی روال قانونی برگزار شده بود مورد انتقاد بروجردی کاندیدای رد صلاحیت شده‌ مجلس ششم و دهم و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، به عنوان نماینده رئیس جمهور که یک هفته قبل از تاریخ انتخابات به عضویت شورا منصوب شد، قرارگرفت.
 
با پیگیری‌های خانم مولاوردی معاونت امور زنان ریاست جمهوری، پای رئیس‌جمهور نیز به این انتخابات باز شد که این امر منجر به باطل شدن انتخابات قانونی شهریورماه شد.
 
عوض شدن گزینه دولت و برگزاری مجدد انتخابات
 
بعد از فراز و نشیب‌های بسیار نهایتاً پروین داداندیش به عنوان گزینه اصلی دولت معرفی شد و  بروجردی که تنها دو رأی داشت کنار گذاشته شد. داداندیش -که اتفاقاً همسر دکترواعظی وزیرسابق ارتباطات نیز است- معاونت امور زنان ستاد انتخاباتی حسن روحانی و مشاور امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده دار بوده و بسیاری از صحبت‌ها و طرح‌های او نشان از نفوذ افکار فمینیستی در او داشت.
 
پروین داداندیش، مسئول کمیته بانوان ستاد روحانی، معتقد بود کاهش ساعت کار زنان (به منظور رسیدگی به وظایف مادری) موجب بروز عدم جذب زنان توسط کارفرما خواهد شد.
 
 داداندیش سال 1392 برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه زنان را با پیگیری مسائلی از قبیل «اصلاح قوانین طلاق به نفع زنان، اصلاح اذن خروج از کشور، پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی در راستای برابری حقوق مردان و زنان، اعمال سیاست تبعیض مثبت به نفع زنان، حذف گشت‌های جوانان به منظور کاهش اضطراب مادران» معرفی کرده است.
 
نکته حائر اهمیت اینکه بعد از فرصت خریدن دولت و امتحان کردن شانس دوباره و همچنین معرفی  یک گزینه جدید برای تصدی پست شورای زنان بازهم دولت شکست خورد و نشان داده شد که جرزنی انتخاباتی برای رأی آوردن هیچ‌گاه نتیجه بخش نبوده است! 
 
در جلسه رای گیری امروز بیستم آبانماه 1395 از مجموع 48 رای اخذ شده فقط 8 رای به گزینه دولت داده شد.
 
 
قبل از این مسئولیت این شورا برعهده دکتر کبری خزعلی از فعالان انقلابی حوزه زنان بود که بعد از تصدی دو دوره متوالی این مسئولیت ادامه ریاست وی طبق آئین نامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده امکان پذیر نبود.
 
اکنون دکتر زهرا آیت‌اللهی که در انتخابات ابطال شده قبل نیز توسط شورا انتخاب شده بود، برای این مسئولیت انتخاب شد. وی رئیس گروه مطالعات زنان و خانواده پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و از افراد متدین و انقلابی حوزه زنان می‌باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها