امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۰۴۶۶۳
زمان انتشار: ۰۰:۳۵     ۲۲ آذر ۱۳۹۵
آیا جان بیش از ۴۰ نفر زائر امام رضا (ع) برای نمایندگانی چون علی مطهری لااقل همچون جان سه اغتشاشگر فتنه ۸۸ دارای اهمیت و ارزش است که پیگیر مجازات مقصران باشند؟ یا این مورد هم طی روال همیشگی سیاسی بازیِ سیاست بازان با آن برخورد دوگانه می شود و رسیدگی لازم به آن نخواهد شد؟
به گزارش پایگاه 598، آیا با استعفای مدیر راه آهن، سانحه برخورد قطار فیصله می یابد یا تمام افرادی که در این قضیه مقصر بودند محاکمه خواهند شد؟ آیا جان بیش از ۴۰ نفر زائر امام رضا (ع) برای نمایندگانی چون علی مطهری لااقل همچون جان ۴۰ اغتشاشگر فتنه ۸۸ دارای اهمیت و ارزش است؟

به گزارش  ندای اصفهان، سال ۱۳۸۸ در اوج اعتراضات و اغتشاشات فتنه ۸۸، در بازداشتگاه کهریزک، سه نفر جان باختند. این بهانه ای شد که عده ای پیگیر این ماجرا بشوند و تمام عوامل ریز و درشت این حادثه را مورد بازخواست قرار بدهند. از پزشک زندان تا قاضی ناظر، دادیار، دادستان، قاضی، کارکنان زندان و… . یکی از آن افراد دادستان وقت تهران آقای سعید مرتضوی بود.

در آن حادثه افرادی دخیل بودند که نقش مستقیم در به وجود آمدن آن و البته کشته شدن آن سه نفر داشتند ولی علت محاکمه مرتضوی این بود که کیفیت این بازداشتگاه را لحاظ نکرده و افراد را به بازداشتگاهی فرستاده است که استاندارد لازم برای نگهداری بازداشت شدگان را نداشته است. البته وی این مورد را رد کرده است و دارای بحث زیادی است که نمی خواهیم به آن بپردازیم.

در این قضیه شاهد بودیم که اولیای دم به خاطر دلایل سیاسی از افرادی که نقش نسبتا مستقیم در قتل داشتند گذشتند اما اتهام آقای مرتضوی را پیگیری می کنند و حدود هفت سال است این ماجرا ادامه داشته است.

در مورد سانحه برخورد دو قطار مسافربری که اتفاق افتاد یکی از دلایل اصلی آن نقص سیستم کنترل اتوماتیک قطارها بود که این سیستم جدیدا نصب شده است. آقای عباس آخوندی وزیر راه در طی گزارشی اعلام کرده بود که سیستمی را نصب کرده ایم که حتی اگر لوکوموتیوران هم برایش اتفاقی پیش بیاید به طور خودکار از برخورد قطار و ایجاد حادثه جلوگیری می کند. اما این سیستم به گواهی ناظران دارای نواقص زیادی بوده و بارها نقص آن گزارش شده است. این نقص منتهی به این حادثه می گردد.

اما سوال اینجاست که آیا وزیر راه، نقش و وظیفه نظارتی بر این سیستم نداشته است؟ وقتی ایشان نصب این سیستم را با افتخار اعلام می کند آیا اکنون که برای آن مشکل به وجود آمده مسئولیتی در قبل آن ندارد؟

مطلب دیگر اینکه آیا با استعفای مدیر راه آهن این قضیه فیصله می یابد یا تمام افرادی که در این قضیه مقصر بودند محاکمه خواهند شد؟ آیا جان بیش از ۴۰ نفر زائر امام رضا (ع) برای نمایندگانی چون علی مطهری لااقل همچون جان سه  اغتشاشگر فتنه ۸۸ دارای اهمیت و ارزش است که پیگیر مجازات مقصران باشند؟ یا این مورد هم طی روال همیشگی سیاسی بازیِ سیاست بازان با آن برخورد دوگانه می شود و رسیدگی لازم به آن نخواهد شد؟

رهبر معظم انقلاب در پیامشان عنوان کردند که مسئولان نبایستی از کنار وقوع چنین حوادثی به راحتی عبور کنند. پس پیگیری این ماجرا غیر از وظیفه انسانی و شرعی مَحَکی پیرامون میزان ولایت پذیری و پیگیری مطالبات ایشان است. محک اول بحث استیضاح وزیر راه است که ظاهرا کلید خورده است و روزهای آتی مشخص خواهد کرد چه کسانی مصالح جناحی را در نظر می گیرند و چه کسانی رویکرد عدل و انصاف را در پیش خواهند گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها