أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۴۸۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۲۲ آذر ۱۳۹۵
رئیس پلیس تهران علل ایجاد ترافیک های سنگین در ساعات عصرگاهی در معابر پایتخت را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، سردار حسین ساجدی نیا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص علل ایجاد ترافیک های سنگین در پایتخت گفت: همه ساله در روزهای پایانی آذرماه به دلیل افزایش سرمای هوا و تغییر ساعت در نیمه دوم سال، شاهد افزایش ترافیک در پایتخت هستیم این درحالی است که تعطیلی همزمان بازار و ادارات دولتی نیز بر میزان ترافیک می افزاید و باعث می شود تردد در برخی نقاط تهران افزایش یابد.  
 
وی با بیان اینکه در روزهایی که شاهد کاهش دما و بارش برف و باران در تهران هستیم تاکسی ها به خوبی کار نمی کنند، تاکید کرد: همزمان با افزایش سرما در شهر تهران ناوگان حمل و نقل عمومی مختل شده و تاکسی ها کمتر در سطح شهر اقدام به جا به جایی مسافران می کنند.  
 
ساجدی نیا با بیان اینکه فقط پلیس راهور مسئول ترافیک تهران نیست گفت: سایر دستگاه ها نیز در ایجاد و کاهش ترافیک تهران مسئول هستند و بیشترین موضوعی که ما روی آن تاکید داریم تعامل بین مردم و دستگاه ها برای کاهش ترافیک و رسیدن به وضعیت مطلوب است.  
 
وی با بیان اینکه در 15 روز گذشته نیروهای پلیس راهور تهران در آماده باش بودند،‌ گفت: در روز یکشنبه که پس از آن شاهد تعطیلات آخر ماه صفر بودیم ترافیک شدیدی در تهران بود که من و رئیس پلیس راهور آن وضعیت را رصد می کردیم. دلایل ترافیک آن روز، برگزاری نمایشگاه، خروج مسافران از شهر و سرمای هوا بود.
 
به گفته ساجدی نیا نیروهای راهور از ساعت 5:30 صبح تا 23:00 در سطح معابر به صورت ویژه حضور دارند و ترافیک معابر تهران تا ساعت 23:00 ادامه دارد.  

این درحالی است که ما هر چهارشنبه شاهد بار ترافیکی خروج از تهران هستیم.
 
رئیس پلیس تهران با بیان اینکه برخی رانندگان تهرانی برای ورود به طرح ساعتی قبل در کنار ورودی ها توقف می کنند، تأکید کرد: یکی از دلایل افزایش ترددها و ترافیک در بزرگراه ها توقف خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک است.
 
ساجدی نیا در مورد راهکار پلیس برای کاهش ترافیک در مناطق مرکزی شهر گفت: بهترین راه حل کنونی این است که مجتمع های تجاری از محدوده زوج و فرد خارجی و به حاشیه تهران بروند. هنوز هم ترددهای بسیار زیادی در محدوده بازار تهران داریم که این موضوع موجب ایجاد ترافیک می شود. روزانه بین 3.5 تا 5 میلیون نفر از شهرهای اطراف برای خرید وارد تهران می شوند که این موضوع نیز در افزایش ترافیک تاثیرگذار است.  
 
وی با انتقاد از ساخت مجتمع های تجاری در برخی مناطق تهران گفت: مجوزساخت مجتمع تجاری را در خیابان های باریک می دهند و برای آن پارکینگ در نظر گرفته نمی شود. مگر پلیس چه تعداد مامور دارد که هر روز به مقابل این مجتمع ها فرستاده تا خودروهایی را که درمحل های توقف ممنوع برای خرید از مجتمع ها پارک می کنند جریمه کند.
 
رئیس پلیس تهران در مورد طرح افزایش محدوده زوج و فرد گفت: موضوع افزایش محدوده زوج و فرد تنها یک پیشنهاد از سوی رئیس پلیس راهور تهران بود تا میزان آلاینده ها و ترافیک کاهش یابد هر فردی می تواند برای کاهش ترافیک پیشنهاد دهد و تصمیم گیری نهایی در شورای عالی ترافیک انجام می شود.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها