يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۴۹۲۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۲۳ آذر ۱۳۹۵
وزیر دفاع آلمان، در دیدار با مقامات سعودی در عربستان، حاضر نشد حجاب بپوشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العام، به نوشتۀ روزنامۀ آلمانی بیلد، "اورسولا وان در لاین" حاضر نشد لباسهایی را که سفارت آلمان در عربستان در اختیار هیأت آلمانی قرار داده بود را به تن کند و با کت و شلوار و موهای باز به دیدار ولیعهد عربستان رفت و با زیرپا گذاشتن پروتکل عربستان، همگان را شگفت زده کرد.

اورسولا وان در لاین، وزیر دفاع 58 ساله، از اعضای حزب دموکرات مسیحیِ آلمان به ریاست آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور است، در دیدارِ روزِ پنج شنبۀ خود با مقامات سعودی، در حالی که همۀ مردان حاضر در جلسه دشداشه به تن داشتند، او شلوار به پا داشت و موهای بور خود را باز گذاشته بود.

به نوشتۀ بیلد در حالی که حجاب زنان در عربستان اجباری است، وزیر دفاع آلمان در توجیهِ خودداری از پوشیدن حجاب در دیدار با مقامات سعودی گفت: "من به آداب و رسوم دیگر کشورها احترام می گذارم، به عنوان مثال در کشورهای عربی، با دست چپ غذا نمی خورند زیرا آن را تمیز نمی دانند، من تا حد امکان سعی می کنم به قواعد مربوط به فرهنگ و رسوم محلی پایبند باشم اما در فرهنگ پذیری کشور میزبان، حد و مرزی برای خودم قائلم. من حاضر نیستم حجاب بپوشم یا شلوار به پا نکنم".

روزنامۀ بیلد با تاکید بر این که مسئولان سعودی همواره از همۀ سران غربی می خواهند پیش از دیدارهای رسمی به عادات و رسوم مربوط به پوشش پایبند باشند؛ خاطر نشان کرد: این موضوع حتی به زنان همراهِ مقامات اعم از مترجمان و خبرنگاران و پرسنل همراه نیز گوشزد می شود.

اما وزیر دفاع آلمان نه تنها شخصاً از پوشیدن حجاب خودداری کرد، بلکه نگذاشت هیأت همراهش نیز حجاب بپوشند و در این خصوص گفت:" نمی پذیریم که زنان هیأت همراهم به پوشیدن عبا ملزم شوند، زیرا آزادی انتخاب لباس، حق زنان و مردان است و وقتی زنان هم سفرم را مجبور می کنند لباس خاصی به تن کنند، آزرده خاطر می شوم".

به نوشتۀ روزنامۀ بیلد، پرسنل حراست و کارمندان سعودی از دیدنِ عدم پایبندی وزیر دفاع آلمان و هیأت همراهش به پروتکلِ پوشش، غافلگیر شدند، اما واکنشی نشان ندادند.

روزنامۀ آلمانی تاکید کرد که عربستان، در کانون انتقادات بین المللی است و علت آن، نقض حقوق زنان است به طوری که رانندگی زنان در این کشور ممنوع است و 80 درصد از زنان، از پیوستن به بازار کار محروم هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها