يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۵۰۴۰
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۲۴ آذر ۱۳۹۵
هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال
رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود و در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها پرسپولیس صدرنشین به مصاف ذوب آهن خواهد رفت.

به گزارش پایگاه 598، دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. در این هفته نیز شاهد کورس پرسپولیس و تراکتورسازی برای صدرنشینی خواهیم بود.

نگاهی به این رقابت‌ها می‌اندازیم:

گسترش فولاد- استقلال خوزستان؛ به دنبال رتبه تک رقمی!

نبرد این دو تیم برای تک رقمی شدن در جدول است. آبی های خوزستان که هفته گذشته دربی را به فولاد باختند این هفته تلاش می‌کنند آن شکست را جبران کنند تا شاید به رده نهم جدول صعود کنند. شاگردان فراز کمالوند هم می‌کوشند خود را از رده دوازدهم به رده نهم برسانند. 

سایپا- پیکان؛ دربی خودروسازان

دربی خودروسازان حساسیت خاص خود را دارد. سایپا به دلیل مصدومیت تقریبا نیمی از ترکیب اصلی‌اش را در اختیار ندارد. مهدی ترابی، دروازه‌بان برزیلی، علی قلی‌زاده ومهدی بدرلو شماری از مصدومان سرشناس سایپا هستند. نارنجی‌پوشان هفته گذشته یک برد خارج از خانه به دست آوردند تا از بحران فاصله بگیرند. تیم پیکان هم یک برد در ثانیه های پایانی مقابل سیاه جامگان به دست آورد و اکنون در رده ششم جدول است. باید دید در این رقابت، ایران خودرو می‌تواند از سایپا سبقت بگیرد یا اینکه شاگردان فرکی دومین برد متوالی خود را در این فصل به دست می‌آورند.

صبای قم- نفت تهران؛ پنجمین باخت شاگردان مرفاوی؟

صبا در شرایط بدی قرار دارد و با 6 شکست و 6 مساوی در رده پانزدهم جدول است. صمد مرفاوی با 4 شکست متوالی کارنامه بدی را از خود به نمایش گذاشته و بعید است این هفته صبا بتواند مقابل نفت به پیروزی برسد. نفتی که در رده چهارم جدول قرار دارد و یکی از مدعیان این فصل است. نفت برای بازگشت به پله سوم تلاش می‌کند. شاگردان دایی در صورتی که مقابل نفت به پیروزی برسند و ذوب آهن مقابل پرسپولیس امتیاز از دست بدهد نفت سوم خواهد شد. مرفاوی به دنبال قطع نوار باخت‌هایش است اما بعید است زور این تیم به نفت برسد!

استقلال - پدیده؛ شاگردان منصوریان به دنبال جبران 

استقلال در 4 مسابقه اخیر 5 امتیاز کسب کرده و این میانگین امتیازگیری برای تیم پرهوادار استقلال مناسب نیست. تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارد باید هرچه سریع‌تر در نتیجه‌گیری در لیگ برتر هم بهتر عمل کند. شاگردان منصوریان بعد از شکست خانگی مقابل تراکتورسازی اکنون مقابل تیمی قرار می‌گیرند که در رده یازدهم جدول است. استقلال باید از دومین بازی خانگی متوالی‌اش سه امتیاز بگیرد. ابی‌پوشان در این بازی محسن کریمی، وریا غفوری و میثم مجیدی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.

در تیم پدیده هم محسن  یوسفی یکی از سرشناس‌ترین استقلالی‌های سابق است که هفته گذشته هم گل زیبایی به پرسپولیس زد. استقلال در صورت برد در این بازی می‌تواند خود را چند رده بالا بکشد و دیگر روی پله هفتم نایستد. البته پدیده حریف سختکوشی است که در ثانیه‌های آخر سه امتیاز به پرسپولیس داد و شاگردان رضا مهاجری در این بازی هم می‌توانند بسیار سختکوش باشند.

تراکتورسازی- سپاهان؛ شاگردان قلعه‌نویی به صدر برمی‌گردند؟

شاگردان قلعه‌نویی همچنان در کورس صدرنشینی با پرسپولیس هستند و باید سه امتیاز این بازی خانگی  را بگیرند و امیدوار باشند که ذوب آهن از پرسپولیس امتیاز بگیرد تا دوباره به صدر برسند. تراکتورسازی مقابل استقلال فوتبال تماشاگر پسند و زیبایی را به نمایش گذاشت و اگر این تیم مقابل زردپوشان اصفهانی همانقدر خوب بازی کنند شاگردان ویسی کار دشواری در تبریز خواهند داشت. آنها شاید به اندازه بازیکنان تراکتورسازی که به فکر بازگشت به صدر هستند انگیزه نداشته باشند.

سیاه جامگان- ماشین سازی؛ دو تیم با یک مربی!

دو تیم با یک مربی! بهترین تیتری است که می‌توان برای این بازی انتخاب کرد. فرهاد کاظمی که در ابتدای این هفته سرمربی ماشین‌سازی شد گفته می‌شود روی کاغذ هنوز سرمربی سیاه جامگان هم هست! تیمی که در ابتدای فصل هدایتش را برعهده داشت. ماشین‌سازی با 8 شکست متوالی رکورددار باخت در لیگ برتر است و باید دید فرهاد کاظمی می‌تواند این نوار باخت‌ها را قطع کند و برای تیم جدیدش امتیاز بگیرد یا نه؟ به هر حال او تیم سیاه جامگان را  شاید بهتر از خداداد عزیزی بشناسد. با این حال ماشین سازی در صورت برد هم از انتهای جدول تکان نخواهد خورد ولی نوید روزهای خوب را برای این تیم می‌دهد. سیاه جامگان هم دو باخت متوالی داشته و دوست ندارد در خانه سومین شکستش را تجربه کند.

فولاد - صنعت نفت آبادان؛ دربی خوزستانی

شاگردان سعداوی هفته گذشته دربی خوزستان را از استقلال خوزستان بردند و این هفته باید به مصاف تیم نفت آبادان بروند. فولادی‌ها که در شروع فصل در انتهای جدول قرار داشتند اکنون به رده پنجم رسیده‌اند و نفتی‌ها برعکس فولاد سیر نزولی داشته‌اند. باید دید ساسان انصاری بازهم در این بازی می‌تواند برای فولاد گلزنی کند یا برزیلی‌های آبادان او را متوقف می‌کنند.

ذوب آهن- پرسپولیس؛ حفظ صدر در نبردی آسیایی؟

این بازی یک نبرد آسیایی است. پرسپولیس و ذوب آهن هر دو در مرحله لیگ قهرمانان آسیا در گروه های دشواری قرار گرفته‌اند. پرسپولیس برای تداوم صدرنشینی باید از ذوب آهن سختکوش سه امتیاز بگیرد. ذوب‌ آهنی که بدون یحیی گل‌محمدی بهتر نتیجه گرفته است! آمار مجتبی حسینی سرمربی جوان ذوب آهن در امتیاز گیری بهتر از برانکو هم عمل کرده است. از سویی دیگر این مسابقه نبرد گلزنان لیگ است. مهدی طارمی با 6 گل زده در بین گلزنان برتر است اما در ذوب آهن هم مرتضی تبریزی 9 گله و مهدی رجب‌زاده 6 گله حضور دارند. ذوب آهن با 21 گل زده به همراه تراکتورسازی قدرتمند‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد از سویی دیگر پرسپولیس با 4 گل خورده دارای مستحکم‌ترین خط دفاع است. از سویی دیگر احتمال دارد بیرانوند بعد از مدت‌ها دوری به ترکیب اصلی تیم پرسپولیس بازگردد. رقابت او با رشید مظاهری دروازه‌بان ملی پوش ذوب آهن هم دیدنی خواهد بود. ذوبی‌ها در صورت پیروزی در این بازی خانگی در رده سوم باقی می‌مانند و ممکن است پرسپولیس را از صدر به زیر بکشند. تساوی این مسابقه به سود سایر تیم‌های بالانشین جدول خواهد بود.

اسامی داوران و برنامه هفته چهاردهم به شرح زیر است:

پنجشنبه25 آذر 95
استقلال تهران – پدیده خراسان – ورزشگاه آزادی تهران ساعت 16:20
وحید کاظمی – علی میرزابیگی – مهدی عالیقدر – محمدرضا تارخ – ناظر: اسماعیل صفیری
سایپا تهران – پیکان تهران – ورزشگاه پاس قوامین تهران ساعت 15:00
سیدرضا مهدوی – محمدجواد مداح – امیررضا آشورماهانی – کوپال ناظمی – ناظر: مسعود مرادی
صبای قم – نفت تهران – ورزشگاه یادگار امام قم ساعت 15:15
شاهین حاج بابایی – سعید علی نژادیان – فرهاد مروجی – محمد ملکی – ناظر: محمدعلی فروغی
گسترش فولاد تبریز – استقلال خوزستان– ورزشگاه بنیان دیزل تبریز ساعت 14:30
مهدی مرجان زاده – آرمان اسعدی – داریوش صابر مطلق – شاهو اصلانی – ناظر: سعید بخشی زاده
جمعه 26 آذر 95
ذوب آهن اصفهان – پرسپولیس– ورزشگاه فولادشهر اصفهان ساعت 17:20
محسن ترکی – محمدرضا ابوالفضلی – علیرضا ایلدروم – پیام حیدری – ناظر: حسین عسکری
تراکتورسازی تبریز – فولاد مبارکه سپاهان– ورزشگاه یادگار امام تبریز ساعت 15:15
اشکان خورشیدی – علی اکبر عظیم پور – محمدرضا مدیرروستا – علی صفایی – ناظر: جواد تقی پور
سیاه‌جامگان مشهد  – ماشین‌سازی تبریز– ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 14:30
حسین زرگر – علی اکبر نوری – مرتضی کاظمیان – جواد محمدی – ناظر: مسعود فلاح
فولاد خوزستان – صنعت نفت آبادان– ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 15:30
احمد صالحی – سعید قاسمی – محمد رسول ذورقی – امید سعید فر- رسول فروغی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها