أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۵۱۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۲۴ آذر ۱۳۹۵
در واکنش به اظهارات اخیر صادقی درباره میزان حقوق وکلای ملت بیان شد
نماینده مردم تهران نسبت به برخی سخنان پیرامون دریافت حقوق نمایندگان به میزان 17 تا 21 میلیون تومان تذکر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی تذکری با استناد به ماده 79 آیین نامه داخلی در صحن علنی امروز (چهارشنبه 24 آذرماه مجلس) خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: یکی از دوستان طی چند روز اخیر اعلام کرده که نمایندگان 17 تا 21 میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

وی ادامه داد: اولا این یک سخن دروغ است زیرا نمایندگان تنها 5 میلیون و 400 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند و دوما خود آن شخص از دانشگاه نیز حقوق می‌گیرد که میزان حقوق پرداختی دانشگاه حتی از نمایندگی هم بیشتر است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: هیئت رئیسه مجلس پولی را بابت اداره دفاتر، نیروی همراه و کارهای اداری نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه پرداخت می‌کند اما اکنون ما نمایندگان از رئیس مجلس تقاضا داریم برای نمایندگان نیز همانند بخشدار و فرماندار امکانات فراهم کند.

نعمتی با بیان اینکه از روز گذشته صداوسیما و رسانه‌ها بر روی این موضوع کار می‌کنند، گفت: بیان این گونه مسائل موجب کسر شأن مجلس است و حتی از روز گذشته برخی از مردم به طور مثال حتی از پل دختر برای گرفتن پول کفن و دفن میت‌شان به نماینده مراجعه کرده و از وی می‌خواهند که از آن 20 میلیون تومان حقوق 2 میلیونش را به وی دهد.

وی خطاب به لاریجانی اظهار داشت: خواهش می‌کنم شما دیگر هیچ پولی علاوه بر حقوق به نمایندگان ندهید و نمایندگانی هم که به دلیل قضاوت و یا استاد دانشگاه بودن و یا هر نوع شغل دیگری حقوقی مضاعف دریافت می‌کنند آن را قطع کرده و تنها از مجلس حقوق بگیرند و بیشتر از این ناسپاسی نکنند.

لاریجانی در پاسخ به تذکر نعمتی تأکید کرد: بنده اظهارات شما را تأیید می‌کنم زیرا براساس آیین‌نامه داخلی مجلس هیئت رئیسه موظف است برای نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه‌شان دفاتر و ساختمان‌هایی را خریداری و یا احداث کند که این موضوع به دلیل آنکه به خشکسالی مالی در کشور برخورد کرد، انجام نشد و ما تنها برای آنها اجاره کردیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: چرا برخی نمایندگان خلاف می‌گویند و افکار عمومی جامعه را خراب می‌کنند، به هر حال یک نماینده برای ملاقات با مردم در حوزه‌های انتخابیه خود نیاز به دفتر و اشخاصی که این ملاقات‌ها را تنظیم می‌کنند، دارد اما ما صرفه جویی کردیم و تنها از آنها خواستیم که این دفاتر را اجاره کنند.

وی ادامه داد: با این اظهارات در حق نمایندگان ظلم می‌شود، حقوق شفاف آنها همانی است که آقای نعمتی گفتند حال اگر نماینده‌ای نیازی به این حقوق ندارد می‌تواند آن را نگیرد تا در بیت‌المال بماند.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: این گونه سخنان در کشور تنها تخریب محسوب می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
صادقی درست می گوید .
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
۱
۰
جناب نعمتی ای کاش نمایندگان ماهی 20 میلیون تومان حقوق میگرفتند و فقط همین بود در حالی که مشکل نمایندگان و وزرا و دولتی ها نه حقوق هایشان بلکه استفاده های کلان از واردات و گرفتن طرحهای کلان با چند برابر قیمت و ...... میباشد که حقوق 20میلیونی در برابر ان بازی به حساب میاید .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها