يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۵۱۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۲۴ آذر ۱۳۹۵
دولت طبق مصوبه ای به بانک مرکزی اجازه داد که برای مدیریت ذخایر ودارایی ها ،بدون اخذ مجوز،ثبت سفارش،پرداخت حقوق ورودی ومالیات برارزش افزوده نسبت به ورود وصدور طلا اقدام نماید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: براساس مصوبه هیات وزیران به بانک مرکزی اجازه داده شد تا برای مدیریت ذخایر و دارایی‌ها، بدون اخذ مجوز، ثبت ‏سفارش، پرداخت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به ورود و صدور طلا اقدام نماید.

محمد رجایی باغ سیانی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در رابطه با این مصوبه  دولت گفت: مصوبه جدید دولت با نیت بیشتر کردن اختیارات بانک مرکزی برای کنترل بازار طلا مطرح شده است.

وی در ادامه افزود: تاثیر افزایش اختیارات بانک مرکزی در بازار بستگی به نوع عملکرد این سازمان دارد.

رجایی باغ سیانی تصریح کرد:اگر بانک مرکزی بدون سنجش وارد بازار شود و اقدام به خرید و فروش طلا کند و در مقابل نتواند پاسخگوی نیاز بازار باشد این امر اثرات منفی در پی خواهد داشت.

افزایش سرعت عمل بانک مرکزی در تصمیم گیری های بازار طلا

حسین محمودی اصل کارشناس اقتصادی نیز در رابطه با مصوبه اخیر دولت در گفت‌وگو ما گفت:دولت با افزایش اختیارات بانک مرکزی قصد دارد به بازار ثابت کند که بین تصمیم واجرا هیچ خلایی وجود ندارد و همچنین سرعت عمل بانک مرکزی در تصمیم گیری های بازار را افزایش دهد.

وی در ادامه تصریح کرد:زمانی که نوسانات شدیدی در بازار طلا رخ می داد بانک مرکزی برای ورود به مناسبات بازار باید نسبت به دریافت مجوزهای خاص برای کنترل وضعیت اقدام می کرد ودر این میان بسیاری از افراد سودجو ومتخلفین از فاصله زمانی بوجود آمده به سود خود بهره می بردند.

طلا جایگزین مناسب ارز در روزهای سخت اقتصادی

در همین راستا محمد رضا غفوری کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت:  تحقق این مصوبه سبب می شود تا بانک مرکزی در کنترل بازار طلا و سکه اختیارات وسیع‌تری داشته باشد و دست افراد سودجو از بازار طلا تا حد زیادی کوتاه شود.

وی با اشاره به مشکلات بازار طلا طی سال‌های گذشته افزود: کنترل گردش های مالی و حرکت منابع به سمت بازار طلا در سال‌های گذشته به سختی انجام شده بود به همین منظور تصویب این طرح از سوی هیأت دولت به نفع اقتصاد کشور تلقی می شود.

غفوری در پایان تصریح کرد: وجود تحریم های بین المللی و نیز موانع موجود برای تبادلات مالی به ضرر کشور پیشروی کرده است و در این بین طلا جایگزین مناسبی برای ارز و بهترین راه جهت خروج از این بحران بنظر می رسد، لذا کنترل بازار طلا توسط نهادی مانند بانک مرکزی و افزایش اختیارات آن امری ضروری تلقی می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها