يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۵۱۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۲۴ آذر ۱۳۹۵
نماینده رشت در مجلس گزارش‌های وزارت راه درباره حادثه ریلی را نمک پاشیدن به زخم مردم توصیف کرد و گفت: بگذارید استیضاح وزیر راه در صحن مطرح شود تا هر وزیری بداند که تا دقیقه ۹۰ باید پاسخگوی مردم باشد.
به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 24 آذر) و پس از قرائت گزارش مقدماتی کمیسیون عمران درباره سانحه ریلی مورخ 5 آذر در استان سمنان در صحن علنی، گفت: به گزارش کمیسیون عمران اعتراض دارم که بیشتر شبیه یک قصه است.

وی با یادآوری اینکه 50 نفر از هموطنانمان در این حادثه زنده زنده در آتش سوختند، خاطرنشان کرد: من خودم با استیضاح وزیران در سال پایانی دولت موافقم اما آیا دادن چک سفید به وزرا کار درستی است؟ قطعاً درست نیست.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گزارش‌های وزارت راه و شهرسازی درباره حادثه ریلی قطار تبریز - مشهد را نمک پاشیدن بر روی زخم مردم توصیف کرد و در ادامه با ذکر این نکته که سیستم ATC باید سه ویژگی را دارا باشد، گفت: شرکت سازنده این سامانه استاندارد بین‌المللی آن را در خط ریلی تهران - مشهد فراهم نیاورده بود. در حالی که بعدها در دهها پروژه دیگر این استاندارد در این سامانه لحاظ شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه اعلام کرده است همه قطارهای خط تهران - مشهد دارای این سیستم هستند، عنوان داشت: این در حالی است که فقط 664 لوکوموتیو از این سیستم برخوردار بودند و 58 درصد قطارهای این خط فاقد آن بودند و آنهایی هم که برخوردار از سیستم هستند چون «آن‌بورد» ندارند اصلا و ابدا اثر ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در 6 ماهه اول سال 95 سیستم ATC خطوط ریلی بیش از 3 هزار بار خراب شده است، گفت: در هفته‌های پایانی 6 ماه اول سال 95، 111 خرابی در این سامانه گزارش شده است و بعضاً مدت زمان بین 2 خرابی کمتر از 20 ساعت بوده است.

وی تصریح کرد: آیا مردم که می‌گویند در این کشور برای جان ما ارزش قائل نیستند، دروغ می‌گویند؟

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: پس از این حادثه ریلی با کسانی برخورد شد که حتی یک ساعت آموزش ضمن خدمت ندیده بودند.

وی با تأکید بر اینکه سیستم امداد و نجات کشور در بدترین وضعیت قرار دارد، گفت: 3 ساعت طول می‌کشد که پس از حادثه دو بالگرد بر سر صحنه حاضر شوند در حالی که حتی یک کپسول آتش‌نشانی همراه نداشته‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: در قطار حادثه‌دیده حتی یک چکش نبود که مسافران شیشه پنجره قطار را بشکنند و بیرون بیایند.

وی در پایان خطاب به علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را بر عهده داشت، گفت: توضیح دهید استیضاح در صحن علنی مطرح شود چرا که هر وزیری باید بداند که تا دقیقه 90 باید پاسخگوی مردم باشد؛ من شنیدم که رئیس محترم مجلس گفته است استیضاح وزیر راه الان به صلاح نیست.

بر اساس این گزارش، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اطمینان سخنان جعفرزاده ایمن‌آبادی، اظهار داشت: استیضاح طبق روال خودش اگر تعداد امضاها به حد نصاب برسد به صحن خواهد آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها