أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۵۲۲۱
زمان انتشار: ۰۷:۴۹     ۲۵ آذر ۱۳۹۵
در تمامی جریانات و اتفاقاتی که در باشگاه می‌افتد، ردپای سکوها دیده می‌شود. شعارهایی که در حمایت یا علیه افراد روی سکوهای آبی داده شده، تاثیر زیادی روی عزل و نصب ها داشته است. مقایسه وضعیت پرویز مظلومی و علیرضا منصوریان نشان می‌دهد لیدرهای استقلال تا چه می‌توانند در عزل و نصب‌های باشگاه موثر باشند.
به گزارش پایگاه 598، سیاوش اکبرپور از نقش پررنگ یک لیدر به شکلی حرف زده که حتی روی مسئولان این باشگاه هم تاثیر گذار است.
به گزارش تابناک ورزشی،صحبت‌های دیروز سیاوش اکبرپور مطمئنا چالش‌های زیادی را برای باشگاه استقلال به وجود خواهد آورد. او از مدیر آکادمی تا افراد هیات مدیره را زیر سوال برد و به نکته های ریز و درشت زیادی اشاره کرد که جای تامل دارند اما اشاره اکبرپور به حضور یک لیدر در جلسه انضباطی باشگاه حاوی نکته مهمی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.اگر چه معاون حقوقی باشگاه استقلال مدعی شد که حضور یک لیدر در جلسه انضباطی به این دلیل بود که او پدر یکی از بازیکنان تیم جوانان است اما به نظر می‌رسد لیدری که سالهاست در این مجمعه فعالیت می‌کند آنقدر نفوذ دارد که پسرش در این یکی دو سال اخیر در تیم‌های مختلف پایه استقلال عضویت داشته است.
چندسالی است در باشگاه استقلال لیدرها نقش بسیار مهم و پررنگی دارند و حالا که سرمربی مستعفی جوانان استقلال به تهدید بازیکن جوانان توسط لیدر در جلسه انضباطی باشگاه اشاره می‌کند می‌توان راحت تر به  نقش لیدرها در باشگاه استقلال پی برد.
برای روشن تر شدن موضوع باید کمی به وضعیت سکوهای استقلال توجه کرد. براستی چرا دیگر برای بازی‌های استقلال حتی20 هزارتماشاگر هم نمی‌آید؟ آیا تا به حال به این موضوع توجه شده چرا هواداران استقلال در صفحات مجازی بسیار پرشور و فعالند اما در ورزشگاه اصلا حضور ندارند؟!
فلش بک به گذشته نزدیک و زمانی که به هواداران استقلال اجازه تشویق فرهاد مجیدی داده نمی‌شد، می‌تواند ریشه این موضوع را به خوبی عیان کند. به جز این سیبل شدن هاشم بیک زاده برای انتقاد از تیم و همچنین قراردادن جواد نکونام مقابل هواداران استقلال، از مهمترین اقدامات لیدرهای آبی تهران در سال‌های اخبر به شمار می‌رود. 
در تمامی جریانات و اتفاقاتی که در باشگاه می‌افتد، ردپای سکوها دیده می‌شود. شعارهایی که در حمایت یا علیه افراد روی سکوهای آبی داده شده، تاثیر زیادی روی عزل و نصب ها داشته است. مقایسه وضعیت پرویز مظلومی و علیرضا منصوریان نشان می‌دهد لیدرهای استقلال تا چه می‌توانند در عزل و نصب‌های باشگاه موثر باشند. تیم مظلومی با اینکه یک نیم فصل درخشان را سپری کرد اما با اولین نتایج ضعیف در نیم فصل دوم به شدت مورد انتقاد سکوها قرار گرفت تا اینکه او از استقلال جدا شد اما علیرضا منصوریان به عنوان گزینه محبوب و سفارش شده هواداران به باشگاه (طبق اظهارات مسئولین باشگاه استقلال) با اینکه هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند، هیچ مشکلی روی سکوها ندارد و هیچ صدای اعتراضی علیه او در بازی‌ها شنیده نمی‌شود.
این تاثیرگذاری لیدرها آنقدر زیاد بوده که آن‌ها حتی به سراغ وزیر سابق ورزش و جوانان هم رفتند و با تجمع مقابل ساختمان وزارت ورزش و متعاقب آن مجلس شورای اسلامی جنجال زیادی را به وجود آوردند. در واقع آن تجمع مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان و مجلس شورای اسلامی کار هواداران معمولی استقلال نبود و اکثر حاضرین در آن تجمع ها، افرادی بودند که هر هفته در تمرینات و روی سکوها به عنوان لیدر می‌توان آن‌ها را دید! اصلا یک هوادار معمولی در اواسط روز به کار روزانه مشغول است و مطمئنا وقت این را ندارد که با این حجم ترافیک خودش را خیابان سئول یا بهارستان برساند و علیه وزیر ورزش و جوانان شعار دهد!
این موارد مشتی از خروار است که نشان می‌دهد دخالت لیدرها در باشگاه استقلال بیش از حد تصور است. یک لیدر در واقع هماهنگ کننده مشوقین یک تیم است و نه فردی مسئول در باشگاه! چرا باید این فرد در تمامی تمرینات و بازی‌های یک تیم تصمیم گیرنده باشد؟! چرا تمرینات استقلال برای اصحاب رسانه و تماشاگران ممنوع است اما لیدرها خیلی راحت در تمرینات تیم حاضر هستند؟! در تمرینی که تماشاگر حضور ندارد، لیدر چه کمکی به تیم می‌کند؟! آیا یک لیدر یک فرد حراستی محسوب می‌شود که وظیفه نظم دادن به محل تمرین استقلال به او سپرده می‌شود؟!
آیا به این نکته توجه می‌شود که چرا روی سکوهای استقلال چند دستگی شدید وجود دارد؟! چرا هواداران استقلال مانند گذشته منسجم و یکدست نیستند؟!
نقش کانون مشوقین استقلال طی سال‌های اخیر چه بوده است؟ حتی در حساسترین بازی‌های استقلال هم بیشتر از 30 هزار نفر در ورزشگاه حاضر نمی‌شوند در صورتی که در معمولی ترین بازی پرسپولیس حداقل 40 هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند! این مساله نه به خاطر کم بودن هواداران استقلال است و نه به خاطر بازی وسط هفته و مسائل دیگر بلکه فقط و فقط به خاطر این است که افرادی معین و مشخص همه کاره باشگاه استقلال در بیرون از مستطیل سبز هستند و به دلیل دخالت‌های آن‌هاست که هواداران استقلال ترجیح می‌دهند در خانه بازی تیم شان را ببینند تا اینکه در ورزشگاه به شخصیت شان توهین شود. جالب تر اینکه این لیدرها فقط مختص به استقلال نیستند و در بازی‌های یکی از تیم‌های تهرانی لیگ آزادگان نیز می‌توان لیدرهای استقلال را مشاهده کرد! به راستی این افراد به کجا متصل هستند که اینگونه قدرت و نفوذ دارند؟!
شاید لازم باشد هیات مدیره استقلال و در راس آن‌ها سیدرضا افتخاری نگاهی جدی به سکوهای استقلال و لیدرهای این تیم داشته باشد چراکه در سال‌های اخیر تیم پر افتخار استقلال که برند باشگاهی ایران در آسیا هم محسوب می‌شود، از این بی نظمی‌ها و نابسامانی‌ها ضربات زیادی خورده است. 
چه بسا اگر این تیم حاشیه‌ای از جانب سکوها نداشت، اکنون تیمی پرقدرت تر در لیگ محسوب می‌شد که هواداران برای دیدن بازی آن با شور و اشتیاق زیادی به ورزشگاه می‌آمدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها