أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۰۵۳۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۲۶ آذر ۱۳۹۵
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد مشکلاتی در روند اجرای پروژه راه آهن گرگان به گنبدکاووس، گفت: چون من این پروژه را کلنگ زدم دیگر توبه کردم پروژه‌ای را کلنگ نزنم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، علی لاریجانی امشب در همایش وحدت در شهرستان گنبدکاووس که با حضور نخبگان، فرهیختگان و علمای شیعه و سنی این شهرستان در مصلای امام جعفر صادق(ع) برگزار شد با اشاره به وحدت و همدلی میان مردم گنبدکاووس اعم از شیعه و سنی، اظهار کرد: از علمای منطقه به ویژه آخوند جاور و حجت الاسلام ترابی ائمه جمعه شیعه و سنی گنبدکاووس تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه رفتار سراسر وحدت و همدلی میان مردم شهرستان گنبدکاووس منبعث از فهم دقیق منهج نبوی است، افزود: این فهم درست و تاریخی مردم گنبدکاووس تحسین برانگیز بوده و عاملی است که قطعا باعث می‌شود نقشه‌های شوم دشمن در این منطقه همواره خنثی شده و تفرقه و اختلاف در این شهرستان جایی نداشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت منطقه به ویژه مشکلات کشورهای مسلمان منطقه در برخورد با تکفیری‌ها و متجاوزان، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که رژیم صهیونیستی با قساوت تمام مشغول به جنایت وحشیانه در کرانه باختری و نوار غزه است اما سران برخی کشورهای اسلامی را خواب برده و متاسفانه حتی صدایی از اعتراض و مخالفت از آنها بر نمی‌خیزد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه این اتفاقات در کنار رخدادهای کشورهای یمن، سوریه و عراق نشان داد که در درون کشورهای مسلمان هنوز ناخالصی‌هایی وجود دارد، اضافه کرد: در شرایطی که کشورهای منطقه به کمک همسایگان خود به ویژه هم‌کیشان خود نیازمند هستند برخی از سران مرتجع عرب دست همکاری به رژیم صهیونیستی می‌دهند و با آنها پیمان همکاری مخفیانه و آشکار می‌بندند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات فراوان و دردهای بی‌شمار جنگ‌های درونی مسلمانان در سال‌های اخیر در کنار سختی‌های خود یک دستاورد بزرگ هم داشت، گفت: دستاورد بزرگ این اتفاقات بدون تردید خالص شدن جامعه و امت اسلامی و برداشته شدن نقاب تزویر و نفاق از چهره پلید بسیاری از سران منطقه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رژیم صهیونسیتی امروز بدون هیچ هزینه‌ای و گاهی با هزینه خود مسلمانان در حال ضربه زدن به اسلام است، ادامه داد: تنها راه پیروزی مسلمانان و فائق آمدن بر دشمن در شرایط کنونی وحدت و یکپارچگی مسلمانان اعم از نژادها و مذاهب مختلف و بی‌توجهی به شیطنت‌ها و فتنه‌های دشمنان است.

لاریجانی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) همواره بر اهمیت وحدت در اسلام تاکید کرده بودند، گفت: ایشان نه تنها بر اهمیت وحدت تاکید کرده‌اند بلکه راه و طریق رسیدن به وحدت را نیز به روشنی و وضوح بیان کرده و بر داشتن یک محور مشترک و توجه به اشتراکات به جای تفرقه و اختلاف افکنی بارها تاکید کرده اند.

وی محبت و همدلی میان شیعه و سنی را در گنبدکاووس را یک سرمایه بزرگ برای منطقه و حتی ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: به وحدت به وجود آمده در شهرتان که نماد وحدت در امت اسلامی است بنازید و بنای آبادانی شهر و دیار خود را نیر بر همین محور قرار دهید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیان برخی مشکلات و کاستی‌های شهرستان گنبدکاووس در جلسات و نطق‌های نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مشکل راه آهن گنبد به گرگان یکی از پروژه‌هایی است که بنده خودم کلنگ شروع پروژه آن را زدم اما بعد از تغییر دولت قبلی و به روی کار آمدن دولت یازدهم به دلیل دارای اشکال دانستن واگذاری پروژه به شرکت جدید وابسته به آستان قدس رضوی پروژه به مشکلاتی برخورد کرده است که در حال رفع شدن است.

لاریجانی با اشاره به طولانی شدن روند حل مشکل این پروژه و طرح دعاوی آن در دادگاه گفت: این پروژه باعث شد تا از کلنگ زدن پروژه‌ها توبه کنم و دیگر به این اقدام دست نزنم و بیشتر پیگیر اجرای پروژه‌ها باشم تا کلنگ زدن آن و البته امیدوارم با تلاش‌های استاندار و نمایندگان استان گلستان به‌زودی مشکل این پروژه نیز حل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها