يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۵۴۴۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۲۸ آذر ۱۳۹۵
کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس نیز تصور می‌کنند دوام حیاتشان به خواست آمریکا و انگلیس بستگی دارد و به همین دلیل برای ادامه این حیات حاضرند هر روز بیشتر سرکیسه شوند.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه «جام‌جم» در یادداشتی نوشت:

در روزهای اخیر شاهد موج جدیدی‌ از موضع‌گیری‌های تفرقه‌‌انگیز و ضدایرانی از سوی مقامات انگلیسی هستیم و از جمله این مواضع می‌توان به اظهارات اخیر ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در پایان نشست دوره‌ای شورای همکاری خلیج‌فارس اشاره کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در این اظهارات اعلام کرد کشورش آماده است با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس برای عقب راندن آنچه به ادعای وی «اقدامات تهاجمی ایران در منطقه» است، همکاری کند.

چندی قبل در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها این موضوع را پیش‌بینی کرده بودم که خانم ترزا می در این کنفرانس، چنین اظهاراتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح خواهد کرد و پس از دریافت میلیاردها دلار (پوند) در قالب قراردادهای جدید، بیانیه‌ای را در پایان کنفرانس علیه ایران صادر می‌کنند.

همه می‌دانیم زمانی که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شد، سران انگلیس از جمله خانم ترزا می، فریاد می‌کشیدند که با این کار دست بازتری در پیشرفت اقتصادی و تجارت با دیگر مراکز تجاری جهان خواهیم داشت و لندن، مناسبات اقتصادی خود را با میدان‌های تجاری که از قبل وجود داشت، گسترش خواهد داد. انگلیسی‌ها در همین راستا به عناوین مختلف، پول‌های بیشتری از کشورهای عرب خلیج‌فارس دریافت می‌کنند. انگلیس در همین زمینه همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در بیانیه پایانی کنفرانس کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، مطالبی را برای دلخوش کردن سران شورای همکاری خلیج‌فارس بیان کرد.

با کمال تاسف، کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس نیز تصور می‌کنند دوام حیاتشان به خواست آمریکا و انگلیس بستگی دارد و به همین دلیل برای ادامه این حیات حاضرند هر روز بیشتر سرکیسه شوند.

البته این اقدامات و اظهارات اخیر نخست‌وزیر انگلیس تا امروز با واکنش‌‌های مناسب از سوی جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شده است، از جمله این‌که رهبر انقلاب بیانات مبسوط و گویایی را روز گذشته مطرح کرده‌اند.

بیانات رهبری مواضعی صحیح و بجاست و ملت‌های منطقه‌، این مسائل را در دهه‌های اخیر از نزدیک لمس کرده‌اند.

پیروز مجتهدزاده


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها