أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۵۵۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۲۸ آذر ۱۳۹۵
سرمربی استقلال به دنبال تقویت تیمش در نقل و انتقالات نیم فصل است تا بتواند هواداران پرشمار آبی را راضی نگه دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سایت برنامه 90، با نزدیک شدن به هفته های پایانی نیم فصل لیگ برتر، تیم ها برای ترمیم نقاط ضعفشان اقدام به جذب بازیکن می کنند که در این میان استقلال و پرسپولیس از این قاعده مستثنی نیستند. معمولا مربیان دو تیم چند هفته پایانی نیم فصل را با چالش لیست های ورودی و خروجی می گذرانند و ممکن است حواشی که در این میان بوجود می آید برای آنها گران تمام شود.

 

حالا سرخابی های پایتخت لیست هایی دارند که هر روز اسمی به آنها اضافه یا کم می شود. لیستی که شامل بازیکنان نیمکت نشین ناراضی تا خارجی های چشم رنگی ناکارآمد را تشکیل می دهد. این روزها فوتبال ایران در تب و تاب لیست هایی است که شاید خیلی ها را شگفت زده کند.

 

در این میان استقلال تهران وضعیت ویژه ای نسبت به رقیب سنتی اش دارد و احتمالا نقل و انتقالات در این تیم پرسر و صدا تر خواهد بود چرا که استقلال مثل پرسپولیس در صدر جدول قرار ندارد و حاشیه ها و اتفاق های حول و حوش پرسپولیس هم کمتر از استقلال بوده است.

 

 

* استقلال محله برو بیا؟

علیرضا منصوریان اولین نیم فصلش در استقلال را در حالی به اتمام می رساند که انواع و اقسام حواشی را در تیمش دید. شاید عمده این حواشی مربوط به عملکرد دور از انتظار بازیکنان نامی این تیم باشد. بازیکنانی که در روزهای نقل و انتقالات قبل از شروع  فصل ستاره هایی دست نیافتنی به شمار می رفتند اما زمانی که به استقلال پیوستند، آنچنان که باید و شاید نتوانستند تاثیر گذار باشند و هواداران را راضی کنند.

 

البته منصوریان تا قبل از هفته های پایانی نیم فصل بارها می گفت استقلال لیست ورودی و خروجی ندارد، اما این یک ترفند از سمت او بود تا بازیکنانی که عملکرد راضی کننده ای نداشتند، از حضور در این تیم مایوس نشوند و همچنان تا نیم فصل انگیزه تمرین و بازی کردن داشته باشند.

 

 

*** لیست خروجی:

اگر کمی دقت کنید به راحتی به نفر اول این لیست پی خواهید برد.

 

- امین حاج محمدی:

مدافعی که در تیم نفت دوران خود منصوریان چهره شد و حتی سابقه دعوت به اردوی تیم ملی را هم دارد اما پس از فصل بد استقلال در سال گذشته با پرویز مظلومی دوران افتش آغاز شد. هواداران استقلال او را با گلی که در دربی رفت فصل پیش ازجری بنگستون خورد به یاد می آورند. جایی که روی خط دروازه می توانست عملکرد بهتری داشته باشد اما لیز خورد و توپ از کنار سرش وارد دروازه شد تا استقلال نتواند دربی را پس از سال ها ببرد.

 

او در بازی برگشت مقابل تراکتورسازی فصل پیش هم با لو دادن توپ در چند قدیمی محوطه جریمه باعث گل خوردن استقلال و شکست این تیم مقابل تراکتورسازی شد تا شانس قهرمانی به کل از دست برود. حاج محمدی با حضور منصوریان در استقلال به نیمکت قفل شد و این در حالی بود که نیمکت نشینی اش تبدیل به سکو نشینی شد و القاب بسیاری برای حاج محمدی در فضای مجازی ساخته شد.

 

در هر حال مبلغ بالای قرارداد او با نشستنش روی نیمکت و سکو چندان هارمونی نداشت. در هر حال آنچه که به نظر می رسد این است که استقلال او را در نیم فصل به صورت قرضی به یکی از تیم های لیگ برتری یا حتی لیگ یکی هم بدهد.

 

صبای قم، سایپا یا استقلال خوزستان مقصد بعدی این مدافع جوان گمانه زنی شده اند. حتی شنیده شده تیم بادران در لیگ یک هم خواهان حاج محمدی است.

 

 

- بهنام برزای:

بازیکنی که خیلی ها انتظار داشتند با توجه به پتانسیل هایش بتواند نظر منصوریان را برای حضور در ترکیب اصلی جذب کند اما انگار یا برزای خیلی عجله دارد یا اینکه منصوریان از پازل های تاکتیکی اش قطعه برزای را حذف کرده است.

 

با این حال او از چندین تیم لیگ برتری و لیگ های روسیه و اتریش مشتری دارد و خودش بیشتر دوست دارد که فوتبالش را در خارج از ایران دنبال کند. البته منصوریان گفته بود که از برزای، مهدوی کیای دوم می سازد اما این اتفاق نیفتاد و بهنام درآستانه جدایی از استقلال است.

 

 

- آرش افشین:

مهاجمی که در شاهین بوشهر چشم ها را خیره کرد و روزی آرزوی همه تیم های لیگ برتری بود ناگهان آنچنان افول کرد که حالا در استقلال هم سکو نشین است. شاید استقلال دوست داشته باشد که آرش را حفظ کند اما این مهاجم خودش دلش می خواهد که برود شاید مقصد او یکی از تیم های جنوبی ایران باشد.

 

فولاد، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان خواهان او هستند. باید دید او چه تصمیمی خواهد گرفت. برخی می گویند علیرضا منصوریان، افشین را برای جوری جنس به استقلال آورد.

 

 

- امید نور افکن:

ستاره بسیار جوان خط دفاعی استقلال که با حضور در تیم ملی جوانان از ترکیب ابتدای فصل استقلال دور شد و حالا که بازگشته راه سختی را برای رسیدن به ترکیب اصلی پیش رو دارد. البته حضور در این لیست برای مدافع شوتزن شاید او را هم خوشحال کند، چرا که نورافکن دوست دارد بازی کند.

 

پرویزمظلومی اعتقاد زیادی به نورافکن داشت اما منصوریان هنوز به باور مظلومی نرسیده است. در هر حال باید دید منصوریان درباره نورافکن چه تصمیمی خواهد گرفت.

 

 

-  میثم مجیدی:

مدافع چپی که این روزها مصدوم است اما انگار کاملا از تیم کنار گذاشته شده و احتمالا در نیم فصل دوم جای خودش را به بازیکنی کارآمدتر خواهد داد.

 

البته کادرفنی استقلال به بازگشت روزبه چشمی امید بسته اند اما با این حال به نظر می رسد مجیدی که در دوران مظلومی هم چندان عملکرد خوبی نداشت، یکی از جداشدگان قطعی این لیست باشد و آینده فوتبالی اش را در یکی از تیم های شهرستانی دنبال کند.

 

 

- میعاد یزدانی:

بازیکن ریز نقش و تکنیکی و سرعتی که اصالتی گیلانی دارد بهترین بازیکن تیم سپیدرود رشت بود اما حالا میعاد یزدانی جز نیمکت نشینان دائمی استقلال به شمار می رود.

 

بازیکنی که در همان ده دقیقه بازی در جام حذفی نشان داد می تواند تاثیر گذار باشد اما مثل اینکه منصوریان او را در لیست خروجی استقلال قرار داده است و این روزها خبرهایی مبنی بر برگشت این بازیکن به تیم سابقش شنیده می شود بازیکنی که اگر استقلال حاشیه امن امتیازی داشت قطعا به بازی گرفته می شد و می توانست خاطرات خوب علی رضا اکبر پور و اسماعیل شریفات را در استقلال زنده کند.

 

 

*** لیست ورودی

 

- ایمان مبعلی:

آقای مهندس این لقبی است که منصوریان به ایمان داده است و در صدد است برای راه انداختن خط آتش استقلال او را به خدمت بگیرد. مبعلی هم بارها اعلام کرده استقلال مقصد نهایی اوست و دوست دارد با این تیم فوتبال خود را خاتمه دهد اما مشخص نیست علی دایی و باشگاه نفت به او اجازه جدایی دهند.

 

دایی که چند روز پیش گفته بود مبعلی جایی نمی رود. علیرضا منصوریان در روزهای نقل و انتقالات با مبعلی تماس گرفته بود که او را برای استقلال می خواهد، اما این ماجرا در حد یک تماس باقی مانده بود. حالا که منصوریان در میانه زمین مشکلات جدی دارد، برای جذب مبعلی چراغ سبز نشان داده و شاید بیشتر از یک تماس با مبعلی بگیرد.

 

نزدیکان منصوریان می گویند که او همین حالا از اینکه مبعلی و ارسلان مطهری را به استقلال نیاورده به شدت ناراحت است. داستان مطهری و منصوریان تا حدودی با داستان مبعلی فرق دارد و ظاهرا بین منصوریان و مطهری اتفاق هایی افتاده که سرمربی استقلال، ارسلان را آبی پوش نکرد.

 

 

- رحیم مهدی زهیوی:

به جرات می توان گفت مهم ترین گزینه استقلال برای آبی پوش شدن این بازیکن جنوبی است بازیکنی که از وضعیت بد مالی استقلال خوزستان به شدت ناراضی است و با متممی که در قرار داد دارد می تواند آبی پوش شود البته استقلال برای جذب زهیوی رقبای سرسختی در بازار نقل و انتقال نیم فصل دارد اما علیرضا منصوریان به مدیرعامل باشگاه گفته هر طور شده باید زهیوی جذب شود.

 

پرسپولیس هم خواهان زهیوی است واتفاقا پول خوبی به این بازیکن می دهد اما زهیوی قلبا استقلالی است و بدش نمی آید که در استقلال تهران بازی کند.

 

 

- سجاد شهباززاده:

مهاجم خوش فکر استقلال که ابتدای فصل اردوی استقلال را ترک کرد و راهی لیگ ترکیه شد این روزها دو دل است که برگرد. او از بیم نیمکت نشینی در استقلال به ترکیه رفت ولی حالا در آنجا هم نیمکت نشین است.

 

از سوی دیگر منصوریان در کنفرانس خبری پس از بازی با پدیده به این نکته که هنوز شماره ۱۰ را به کسی نداده و منتظر صاحب اصلی این شماره است به نوعی چراغ سبز نشان داد تا شهباززاده یکی از گزینه های استقلال برای بازگشت به خط آتش آبی پوشان باشد.

 

 

- پژمان منتظری:

یک استقلالی به تمام معنا که حالا با تمام شدن قرار دادش در لیگ قطر به احتمال فراوان به استقلال ملحق خواهد شد تا هم مشکل خط دفاعی آبی پوشان را حل کند و هم در تیم مورد علاقه اش فوتبال را به پایان برساند.

 

او پیش تر در برنامه 90 هم گفت زمانی که به ایران برگردد فقط در استقلال بازی می کند و گزینه اولش استقلال است. با بازگشت منتظری یک مدافع ایرانی وارد ترکیب سازمان دفاعی استقلال که سه خارجی دارند اضافه می شود.

 

البته منصوریان عقیده دارد به غیر از رابسون جانواریو، دو مدافع خارجی دیگر یعنی مگویان و پادووانی، به خوبی فارسی حرف می زنند و مشکلی از جهت ارتباط با دروازه بان استقلال ندارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها