کد خبر: ۴۰۵۶۸۴
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۲۹ آذر ۱۳۹۵
حسن شمشادی در گفت‌وگو با ۵۹۸ عنوان کرد:
شمشادی خاطرنشان کرد: در پشت پرده ایران و روسیه توانسته اند که ترکیه را مجاب کنند که گروههای زیر مجموعه خود را برای عمل به این توافق راضی کند ولی از طرفی قطر و عربستان از این توافق و نقش محوری ترکیه در آن، همچنین شکست در حلب ناراضی هستند و در حال کارشکنی هستند و به گروههای تروریستی دستور داده اند که این توافق را با اخلال مواجه کنند مانند آتش زدن اتوبوس ها در فوعه و کفریا که توسط گروه های تروریستی صورت گرفت.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، پس از پیروزی ارتش سوریه و محور مقاومت در حلب توافقاتی میان ارتش سوریه و تروریستهای تکفیری صورت گرفت که طبق آن به معارضان مسلح اجازه خروج از حلب داده شده و در مقابل آن دولت سوریه خواستار خروج مجروحان و غیر نظامیان محاصره شده در فوعه و کفریا شد اما تروریستها اقدام به کار شکنی در راستای توافق نمودند که در آخرین اقدام 5 اتوبوس هلال احمر در فوعه و کفریا توسط عناصر تروریستی به آتش کشیده شد. در همین خصوص خبرنگار پایگاه 598 در گفتگو با حسن شمشادی خبرنگار اعزامی صداوسیما در سوریه به بررسی پشت پرده اقدامات کارشکنانه تروریستها پرداخته است.

حسن شمشادی در خصوص اتفاقات اخیر درماجرای تبادل خانواده تروریست ها با مردم فوعه و کفریا اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به پیروزی بزرگ ارتش سوریه و محور مقاومت در حلب، تکفیری ها و حامیان آنها از ابزار مختلفی برای کمرنگ کردن این پیروزی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: تکفیری ها از طرفی پیگیر هستند تا نیروها و خانواده های خود را از حلب خارج کنند و به غرب حلب و یا رقه ببرند و از طرفی دیگر دولت سوریه را زیر سوال برده و مدعی هستند که اگر دولت سوریه با تروریست ها می جنگد پس چرا اجازه خروج تروریست ها از حلب را می دهد.

ایشان تصریح کردند: این اتفاقات در صورتی است که دولت سوریه برای ایجاد امنیت بیشتر برای حلب، پاکسازی کامل این مناطق از تروریست ها و همچنین دریافت امتیازاتی همچون آزادی چندین هزار نفر محاصره شدگان فوعه و کفریا دست به انجام چنین توافقی زده است چنانچه در این توافق تروریستها حق بردن سلاح های سنگین و ادوات زرهی خود را نمی توانند با خود خارج کنند.

شمشادی خاطرنشان کرد: در پشت پرده ایران و روسیه توانسته اند که ترکیه را مجاب کنند که گروه های زیر مجموعه خود را برای عمل به این توافق راضی کند ولی از طرفی قطر و عربستان از این توافق و نقش محوری ترکیه در آن، همچنین شکست در حلب ناراضی هستند و در حال کارشکنی هستند و به گروههای تروریستی دستور داده اند که این توافق را با اخلال مواجه کنند مانند آتش زدن اتوبوس ها در فوعه و کفریا که توسط گروه های تروریستی صورت گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها