أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۶۳۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۰۴ دی ۱۳۹۵
کریمی قدوسی در چمع خبرنگاران مجلس اعلام کرد:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: زمانی که بنده مستندات را ارائه کردم نوار را استماع کردیم با درخواست خبرنگاران از بنده برای در اختیار قرار دادن نوار به آنها روبه‌رو شدم بنده نیز اعلام کردم در اختیار قراردادن نوار فعلاً مقدور نیست اما می‌توانم نوار را پیاده و متن آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهم.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ظهر امروز پیرو اخبار منتشره درباره صحبت‌های محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه پیشین این کمیسیون، به‌منظور شفاف‌سازی هر چه بیشتر این اخبار با جمعی از خبرنگاران و برخی از نمایندگان خانه ملت نشستی برگزار کرد.

براساس این گزارش در ابتدا قرار بود کریمی قدوسی فیلم صحبت‌های ظریف در جلسه پیشین کمیسیون امنیت ملی را برای استماع خبرنگاران به نمایش بگذارد که علی‌رغم این مسئله درب‌های کمیسیون امنیت ملی به دلایل نامعلومی به روی خبرنگاران بسته بود.

این در حالی است که این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصمیم گرفت تا باز شدن درب‌های کمیسیون متبوعش این نشست را در قسمت دیگری از کمیسیون برگزار کند.

وی پس از سخنان مقدماتی‌اش برای اطلاع از وضعیت باز یا بسته بودن درب کمیسیون از جلسه خارج شد و پیروی آن خبرنگاران نیز با وی همراه شدند متأسفانه درب کمیسیون امنیت ملی به دلایلی که حتی این عضو کمیسیون امنیت از آن بی‌خبر بود همچنان بسته ماند.

ازاین‌رو جواد کریمی قدوسی با حضور در جمع خبرنگاران در مقابل درب کمیسیون متبوعش اظهار داشت: پس از طرح این مسئله در رسانه‌های عمومی نسبت به مذاکرات صورت گرفته پیرامون بحث برجام و نقض آن توسط امریکایی‌ها بین وزیر امور خارجه، جان کری و هیئت مذاکره‌کننده امریکایی پیش‌آمده بود و با توجه به مواضع ولی امر مسلمین که اگر امریکایی‌ها دست به این اقدام بزنند قطعاً نقض برجام است و واکنش جمهوری اسلامی را به دنبال دارد جناب آقای ظریف مطالب مهم و اثرگذاری را مطرح کردند که حاکی از تلاش‌های خود ایشان نیز بود.

 وی با اشاره به مطالب مطرح‌شده از سوی ظریف تصریح کرد: مطالب مهمی مطرح شد ناشی از این‌که علت وقوع این قضیه صراحتاً اعتماد من به قول شفاهی آقای جان کری بود زمانی که این مطلب رسانه‌ای شد موجی در کشور به وجود آمد و عده‌ای در ابتدا آن را تکذیب کردند.

کریمی قدوسی بیان داشت: زمانی که بنده مستندات را ارائه کردم نوار را استماع کردیم با درخواست خبرنگاران از بنده برای در اختیار قرار دادن نوار به آنها روبه‌رو شدم بنده نیز اعلام کردم در اختیار قراردادن نوار فعلاً مقدور نیست اما می‌توانم نوار را پیاده و متن آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهم و حتی از اصحاب رسانه خواستم تا به کمیسیون امنیت ملی تشریف بیاورند همان‌طور که نمایندگان این نوار را استماع می‌کنند شما نیز استماع کنید ببینید آنچه که گفته‌شده واقعیت دارد یا خیر؟

وی یادآور شد: بنده نیز صبح با رئیس کمیسیون و هیئت‌رئیسه و همه هماهنگ کردم که ساعت هفده امروز عده‌ای از خبرنگاران و بیست تن از نمایندگان بر ای استماع نوار به کمیسیون امنیت ملی می‌آیند هماهنگ شده بود همیشه نیز درب این کمیسیون این ساعت باز است اما در حال حاضر بیش از سی دقیقه است که منتظر برای باز شدن این درب ایستاده‌ایم اما هیچ‌کس این درب را باز نمی‌کند و پاسخگوی تلفن ما نیز نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی بابیان این‌که این یک نوار غیر طبقه بندی شده است افزود: کاملاً مسائل عادی است و آن بخشی که احتمال می‌دهیم مهم باشد را خودمان حذف می‌کنیم بنده نیز در جمع‌بندی خود آن قسمت را حذف می‌کنم اما مردم حتماً باید این مطلب را بدانند رسانه ملی باید این قسمت از نوار را با دعوت خود آقای ظریف پخش کند و بگوید که خودتان توضیح دهید که چرا در اینجا اشتباه شد و برای بعد از این باید چه‌کار کرد.

 کریمی قدوسی تأکید کرد: این مطلب بسیار به‌جاست و براساس قانون و آیین نامه حق داریم که درباره مذاکرات کمیسیون مصاحبه کنیم. این موضوع عین متن آیین‌نامه داخلی است مسئولیت نمایندگان دو جا داده‌شده است در صحن و مواضع کمیسیون.l بنابراین هدف ما حفظ و بقای این دستاوردهای عظیم است و هم‌چنین افزایش وحدت ملی است و هیچ‌گونه جای نگرانی وجود ندارد این نوار حتماً باید پخش شود. تا فردا صبح عین متن پیام را پیاده کرده‌ام منتشر می‌کنم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا هنوز مسئولان کمیسیون برای باز شدن درب کمیسیون پاسخگو نیستند اظهار داشت: خیر، تاکنون 5 بار با آقای باغستانی دبیر کمیسیون تماس گرفتیم اما پاسخگو نیست این در حالی است که طبق قانون باید اینجا باشند و نباید درب کمیسیون بسته شود اما ظاهراً دستور دادند که درب کمیسیون را ببندند این در حالی است که بررسی برنامه ششم ساعت دو آغاز می‌شود. حتماً یک جایی دستور دادند که درب بسته بماند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
۰
۰
زنده باد
پس بی قانونی از خودشان است و به کریمی قدوسی می گویند بی قانونی
هرکس مخالف این هاست بی قانون است یا دروغ گو
این ها استدلال نیست
فقط فحاشی است
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
۰
۰
اقاي كريمي قدوسي .خودتان را به زحمت نياندازيد .چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
۱
۰
درب دلهای مردم باز است توکل بر خدا کنید که مردم نامحرم نیستند پیروز باشید
پاسخ
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
۲
۰
جناب اقای کریمی قدوسی عزیز مگر نمی دانی که مردم ما نامحرم هستند نباید بدانند که چه بر سرشان امده است همینکه اسراییل وامریکا بدانند واز این خیانت لذت ببرند کافی است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها