امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۰۶۳۵۰
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۰۴ دی ۱۳۹۵
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حقوق‎های نجومی بر اساس نظام‎مندی بود، گفت: آیا کشور گیر این 2 میلیارد تومان است؟
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، با بیان اینکه یک قوه می‎خواهد در کشور کار کند و قوه دیگر ایراد می‎گیرد، اظهار داشت: متأسفانه در این کشور باید یکی دو نفر کار کنند و 10 تا 20 نفر به امور نظارت کنند که در دنیا این موضوع بر عکس است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع از مبانی توسعه ملی به حساب می‎آید، تصریح کرد: باید تلاش کنیم این نظام‎مندی را در قوه قضائیه، مجریه و مقننه درست کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 10 درصد وقت من به اموری شامل نامه خواندن و پاسخگویی به گزارشات می‎گذرد که این امور مانع پیشرفت شده است، بیان داشت: این امور مانع از پیشرفت شده و مهمترین اشکالی که در رتبه کسب و کار در جوامع بین‎المللی مشاهده می‎کنیم بروکراسی است که خودمان برای خود ایجاد کرده‎ایم.

نعمت‎زاده با بیان اینکه دین ما اصل بر برائت است و اصل این است که همه با هم صادق هستند، یادآور شد: متأسفانه طوری مقررات و روش‎ها را تنظیم می‎کنیم که این چنین نمی‎شود.

وی به دیدار هفته پیش خود با رئیس سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و توضیح داد: یکی از بحث‎هایی که پیش آمد بحث حقوق‎های نجومی بود که وی گفت در این زمینه ما هیچ موردی را خلاف مقررات نیافتیم و اگر شخصی بیشتر گرفته بر اساس نظام‎بندی بوده است ولی از لحاظ قانون و مقررات خلافی نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: به‌خاطر این افراد کل کشور را به هم ریخته ‏ایم و از صبح تا شب به‌دنبال خلاف کارانیم که پس بدهند فقط به خاطر اینکه 2 میلیارد تومان را پس بدهند، آیا کشور گیر این 2 میلیارد تومان است؟

نعمت‎زاده بیان داشت: خودمان را سرگرم این مسائل کرده‎ایم و از مسائل اصلی کشور مانند صادرات، عمران، آبادی، توسعه، اشتغال و رونق دور شده‎ایم گرچه دلمان می‎خواهد به این مسائل رسیدگی کنیم ولی زمانی که درگیر مسائل پیش پاافتاده هستیم به این امور نمی‎رسیم.

وی به طرح صنایع کوچک و متوسط اشاره کرد و توضیح داد: این طرح از اواخر سال 92 پیشنهاد شد که بانک‎ها زیر بار نرفتند و گفتند کسی که بدهی دارد در مرحله اول باید بدهی خود را پرداخت کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و اعلام کرد: خوشبختانه ایشان در بیانات اول سال تأکید و فرمودند روی صنایع کوچک و متوسط بروید و کاری برایش کنید، لذا در این راستا طرح رونق تولید و حمایت از صنایع کوچک و متوسط در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب و شرایط خاصی برای این صنایع در نظر گرفته شد.

نعمت‎زاده بیان داشت: تاکنون به بیش از 18 هزار واحد تولیدی مشکل‎دار بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است و سقفی هم برای این تسهیلات وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ما نه بودجه داریم و نه چیز دیگری و با پررویی این کار را می‎کنیم، ادامه داد: بخش خصوصی صادق است لذا هر       کجا که به بخش خصوصی اعتماد کردیم رد خورد نداشته و موفق بوده‎ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به بازارچه‏ های مرزی اشاره کرد و تبیین کرد: 4 بازارچه به تصویب دولت رسیده است که یکی فعال و دیگری در حال صحبت کردن با استانداری هرات هستیم که دایر شود گرچه برای فعال شدن سایر بازارچه‎ها کشور افغانستان آمادگی ندارد.

نعمت‎زاده با تأکید بر اینکه بازارچه‎های مرزی با یک اغماض و بخشودگی به نفع اهالی منطقه است، خاطرنشان کرد: آسفالت جاده بازارچه ماهیرود باید به کمک دولت انجام شود.

وی به افزایش مالیات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: هر سال سازمان برنامه بودجه می‏گوید به این میزان مالیات را بیشتر کنید، درست است که بنگاه‎های تولیدی مالیات و بیمه را پرداخت می‎کنند ولی پولی برای خرید مواد اولیه ندارند و همین امر سبب کاهش تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی می‏شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۱ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
۴
۰
ما مردم چقدر بدبختیم که تو وزیر ما شدی
پاسخ
یک فرهنگی از خراسان شمالی اسفراین
-
۲۰:۳۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
۳
۰
خسته نباشید ابوالمشاغل حالا خودت اعتراف میکنید 10 درصد انرژی و وقتت صرف خواند وجواب دادن نامه ها میشه # نگفتی 90 درصد انرژی دیگرت چکار کردی؟ لابد میخواهی بگی که خواب بودی .درست است خودمان دیدیم که خوابیدی .قبول.ولی نگفتی تو اون شلوقی مجلس چطور خوابیدی#از طرف یک بیسوادبیسواد/
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
۳
۰
کشور گیر دو میلیارد تومان یا بیشتر نیست بلکه گیر ادمهای بی حیاست که دولپی میخورند و با بی شرمی طلبکار هم هستند .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
۴
۰
حقوق های نجومی نباید الویت کشور باشد راست میگوید چونکه 100نفر 200نفر نیست براب اینگه همه شون هستند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
۳
۰
آةا پس مشکل هم هست و اقتصاد رشد نداشته ؟ حالا مایه شرمساری است یا نیست ؟
تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
۴
۰
یعنی برخورد با حقوق های نجومی این قدر سخت بوده ؟ با این همه مطالبه هیچ نشد
این قدر عاجزید پس با ان مشکلات غول اسای اقصادی که خودتان ساختید(بیش از حد بزرگش کردید )چه می کنید؟ یعنی عرضه همین هم بعد از یک سال نداشتید؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
۳
۰
فقط به خاطر دو میلیارد ؟؟بفرمایید داخل دم در بده اقا ،
وقتی کسانی که دزدند برکنار نشوند پیشرفت اقتصادی نیست
مشکلی هم حل نمی شود
چون دزد می دزدد کار نمی کند
این قدر سخت است بفهمید یعنی؟
اصلا اعتماد مردم هیچ
خیانت این ها هیچ
فرمایش برخورد سریع رهبری هیچ
مطالبه مردم هیچ
ابروی خودتان هم حتی به هیچ
شما می گویی به مشکلات دیگر باید رسید
اولویت نباشد(!!!!!!)
یعنی می خواهید بگویید نمی دانید که مشکلات نظام را دزد ها نمی توانند حل کنند؟
می دانید چه نسبت کارشکنی بالاست
وقتی دزد بر سر کار است می شود
اختلاس 12000هزار میلیارد
فساد بانکی صد و دددددددددددددددددددددددده هزار میلیااااااااااااارد
فرض کنیم این یک رقم هم هیچ (یک سوم بودجه کل کشور است این عدد)
کجای جهان شاهد دارید دزد مصلح بوده؟
دزد متفکر بوده
دزد دلسوز بوده
دزد راست گو بوده
دزد مورد اعتماد بوده(اب خشک نداریم ، دزدی هم مقابل اعتماد است ،‌مرادف خیانت)
دزد برنامه ریز بوده(هاهاهاهاها)
دزد مردم دوست بوده
دزد جیب بر نبوده
دزد ذخیره مملکت بوده
کدام مشکل را دزد می خواهد حل کند
حالا برویم بالاتر
دولت دزد رافع مشکلات نیست اقای محترم و حمایت مردم را ندارد
چگونه می خواهید کار کنید؟
حالا بشنوید
کجای دنیا دزد علنا مورد حمایت دولت بوده؟
این یعنی دولت راضی است؟
این بدان معنا نیست که مردم این گونه می پندارند که خود دولت دزد بزرگ است
حالا متوجه می شوید چرا اولویت مهمی است؟
بله حقیقتا مشخص است که از این دزدی ها هم مطلع بوده اند و هم راضی راضی ، به قول معروف دهنده راضی ، گیرنده راضی گور پدر ناراضی(مردم هم هیچ ، صاحبان این ثروت )
این همه نوشتم پس تایید کن
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
۴
۰
آقاي نعمت زاده آن زمانيكه سرگرم مسائل صادرات ؛عمران و...بودي چه كاري انجام دادي ؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها