يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۶۴۰۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۰۵ دی ۱۳۹۵
نفت و تراکتورسازی در حالی به مصاف هم می‌روند که بازی بین این 2 تیم ترسیم کننده جنجالی ترین بازی تاریخ لیگ برتر بوده است. بازی 3-3 اردیبهشت 1394 که هیج گاه از خاطر اهالی فوتبال پاک نمی‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، نفت تهران و تراکتورسازی آخرین نبرد نیم فصل اول را در ورزشگاه تختی برگزار خواهند کرد. تراکتوری‌ها برای کسب سه امتیاز این دیدار و حفظ فاصله با پرسپولیس صدرنشین در حالی پا به این مسابقه می‌گذارند در حالی که نفت تهران با برد بزرگ برابر استقلال در هفته گذشته نشان داد که راه بردن تیم های بزرگ را به خوبی بلد است. با 15+1 نکته از این دیدار با ورزش سه همراه باشید:


1. قرمزهای  تبریزی و تهرانی در لیگ پانزدهم دو دیدار کم گل و البته کم حاشیه را پشت سر گذاشتند. دیدار رفت این دو تیم در ورزشگاه یادگار امام تبریز با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید که تنها تساوی بدون گل تاریخ بازی‌های 2 تیم بود. البته در بازی رفت پارسال قرمز ها و زردها با هم بازی کردند اما امسال هر 2 تیم قرمز هستند.

 


2. احمد آل نعمه و میلاد فخرالدینی دو بازیکن حال حاضر نفت تهران هستند که سابقه حضور در تراکتورسازی را در کارنامه خود دارند. در ترکیب تراکتورسازان اما بازیکنی که سابقه حضور در نفت را در کارنامه داشته باشد، حضور ندارد.


3- بازی بین 2 تیم در روز7 دی 94 یعنی  اولین بازی دور برگشت 2 تیم به برد 1-0 تراکتور  منجر شد. در این دیدار  شاگردان قلعه نویی موفق شدند با نتیجه یک بر صفر و با گل سعید آقایی نفت تهران را شکست دهند. سعید آقایی تنها گلزن بازی‌های سال گذشته بوده در حالی که 2 سال قبل در 2 بازی رفت و برگشت بین 2 تیم 9 گل از خط دروازه‌ها گذشته بود.

 

 

4- اولین بازی تاریخ تراکتورسازی و نفت تهران در روز 18 مهر ماه سال 89 برگزار شد. علی‌رغم این که این 2 تیم در نیمه اول دهه 50 متولد شدند اما تا سال 89 یعنی 35 سال بعد از تاسیس تیم فوتبالشان هیچ گاه به مصاف هم نرفتند، در اولین بازی 2 تیم تراکتورسازی برابر نفت تهران به برتری 3-1 رسید.


5- بین تراکتورسازی و نفت تهران در 6 سال گذشته 12 بازی برگزار شده و در این 12 بازی، تراکتورسازی صاحب 4 برد،5 مساوی و3 باخت شده است. در این مدت، تراکتورسازی 16 گل زده و14 گل هم دریافت کرده است. بین 2 تیم در 12 بازی گذشته 30 گل به ثبت رسیده که نشان از پر گل بودن بازی های بین 2 تیم دارد.

 

6- نفت تهران و تراکتور سازی، تیم‌هایی هستند که در 2 هفته گذشته برابر استقلال و شاگردان منصوریان برنده شده‌اند. 2 هفته قبل تراکتورسازی برابر استقلال با نتیجه 2-1 برنده شد و در هفته گذشته تیم نفت برابر استقلال به برتری 3-2 البته جام حذفی و در وقت اضافه رسید.

 

 

7- آخرین مصاف بین علی دایی و امیر قلعه نویی، در روز 26 فروردین ماه امسال برگزار شد و در این بازی، تراکتورسازی برابر صبا با نتیجه 1-1 متوقف شد.بازی مورد نظر در قم برگزار شد. علی دایی که سال گذشته هدایت صبای قم را عهده دار بود امسال با عنوان سرمربی تیم نفت به مصاف شاگردان قلعه نویی می‌رود.

 

8- تراکتورسازی که مدعی صدرنشینی لیگ برتر بود حالا ممکن است تا رده سوم سقوط کند. اگر آنها به نفت ببازد امکان سقوط تا رده سوم جدول را دارد چرا که ذوب آهن 24 امتیازی در بازی برابر پدیده مشهد کار ساده تری را دارد و می‌تواند با برد برابر تیم مشهدی تا رده دوم بالا بیاید.

 

9- تراکتورسازی هیچ گاه در تاریخ فوتبال خود نفت تهران روز 25 اردیبهشت 1394 را فراموش نخواهد کرد. آنها نزدیک ترین فاصله را برای رسیدن به اولین قهرمانی لیگ در تاریخ فوتبالشان داشتند اما در حالی که 3-1 در زمین خود از تیم نفت جلو بودند 2 گل خورده و به علت تساوی با حریف قهرمانی را از دست دادند. در این روز هر کدام از تیم ها که برنده می شد قهرمان لیگ می شد وگرنه قهرمانی به سپاهان می رسید که همین طور هم شد و سپاهان خوش شانس قهرمان لیگ برتر شد.

 

 

10- بین عملکرد نفت تهران و تراکتور سازی یک شباهت جالب وجود دارد و هر 2 تیم برابر تیم اوج گرفته ذوب آهن 2-1 برنده شده‌اند، البته تراکتورسازی در ابتدای لیگ برابر ذوبی ها برنده شد آن هم در اصفهان اما نفت  در دومین بازی مجتبی حسینی و بعد از اولین برد این تیم برابر ذوب آهن 2-1 برنده شد.

 

11- برد برابر یک تیم مشهدی، بهترین برد این 2 تیم محسوب می شود. تراکتور سازی برابر سیاه جامگان با نتیجه 3-0 برنده شده و نفت برابر دیگر تیم مشهد یعنی پدیده که شرایط بهتری داشت با همین نتیجه برنده شده است.

 

12- هر کدام از این 2 تیم که به مصاف هم خواهند رفت، یک افتخار منحصر به فرد و تاریخی در سال‌های اخیر به خود اختصاص داده‌اند، تراکتورسازی برای اولین بار در سال های اخیر قهرمانی را تجربه کرده و در جام حذفی قهرمان شده، نفت تنها تیمی بوده که در سال‌های اخیر از ایران در جمع 8 تیم برتر قاره آسیا در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حاضر بوده‌اند.

 

 

13- بین نفت تهران و تراکتورسازی یک تفاوت عمده وجود دارد. تراکتورسازی از تیم‌های لیگ برتر فوتبال ماست که سال‌های بسیار از مربیان خارجی بهره برده اما نفت تهران در 7 سال اخیر هیچ وقت از مربیان خارجی استفاده نکرده است.

 

14- این 2 تیم از تیم های موفق جام حذفی کشور هستند که در مرحله نیمه نهایی جام حذفی حاضر هستند و احتمال دارد نفت برابر سپاهان و تراکتور برابر ذوب آهن برنده شده و این 2 تیم در فینال جام حذفی کشور حضور پیدا کنند، البته آنها یک بازی دیگر هم در دور برگشت مسابقات فوتبال لیگ برتر هم دارند.

 

15- تراکتورسازی در هفته گذشته برای نخستین بار در لیگ امسال به سپاهان باخت و ناکام شد.

 

16- محمد قاضی با 7 گل زده بهترین گلزن تیم نفت و فرزاد حاتمی با 6 گل زده بهترین گلزن تراکتور است. جالب این که در جدول پاسورها هم نفتی‌ها بالاتر هستند. مبعلی 7 پاس گل و ایرانپوریان با 5 پاس گل بهترین پاسور گل تیم فوتبال تراکتورسازی هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها