أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۶۵۰۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۶     ۰۵ دی ۱۳۹۵
حاشیه سازی دولت یازدهم در قم همچنان ادامه دارد:
با توجه به حاشیه سازی اخیر دولت در ماجرای اجرای کنسرت موسیقی در قم که با واکنش شدید مراجع روبرو شد به نظر می رسد این گونه اقدامات دولت در زمینه موسیقی در شهرهای مذهبی همچون مشهد و قم در راستای ایجاد دوقطبی های کاذب برای بهره برداری انتخاباتی و فرار از پاسخگویی در خصوص عملکرد خود در زمینه اقتصادی می باشد.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، تعالی اخلاق و فرهنگ اسلامی و تربیت نسل جدید کشور به عنوان یکی از اهداف مهم و اصلی نظام آموزش و کشور از آن یاد می شود که به این مهم در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش نیز در موارد متعددی پرداخته شده است. با روی کار آمدن دولت یازدهم و قدرت گرفتن جریان فکری غربگرا در سیستم مدیریتی کشور شاهد سیاست گذاری ها و تصمیمات غلط متعددی در بخش های مختلف کشور هستیم.

آموزش و پرورش نیز به عنوان مهمترین نهاد آموزشی و تربیتی کشور از این گونه تصمیمات غلط بی بهره نبود و در موارد متعددی همچون ماجرای خصوصی سازی آموزش و پرورش و اعطاء وام به معلمین برای سفر به آنتالیا شاهد پیاده سازی نظریات توسعه گرای غربی در نظام آموزش و پرورش کشور بودیم. در جدید ترین این اقدامات یکی از مجتمع های فرهنگی و تربیتی زیر مجموعه اداره کل آموزش و پرورش استان قم با ارسال نامه ای به کلیه مدارس آموزش و پرورش استان خواستار دعوت از دانش آموزان در هر سه مقطع تحصیلی برای ثبت نام در کلاس های آموزشی موسیقی (گیتار، ویالون، سنتور و ...) شده است.



حال فارغ از حساسیت مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه به ترویج موسیقی در قم این سوال مطرح می گردد که چه نسبتی بین رشد و تعالی دینی دانش آموزان با ترویج و آموزش موسیقی به کودکان و نوجوانان دانش آموزان وجود دارد؟ آموزش گیتار و ویالون به دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی چگونه می خواهد موجب دین باوری نسل جدید این کشور گردد.

این نامه در حالی به مراکز آموزشی استان قم ابلاغ شده است که در تضاد صریح با فرامین مقام معظم رهبری در خصوص ترویج موسیقی می باشد. در استفتایی که چندی پیش از رهبرانقلاب در خصوص آموزش موسیقی به دانش آموزان صورت گرفت، ایشان این امر را مصداق ترویج موسیقی و مخالف اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی بیان نموده اند.


لذا با توجه به حاشیه سازی اخیر دولت در ماجرای اجرای کنسرت موسیقی در قم که با واکنش شدید مراجع روبرو شد به نظر می رسد این گونه اقدامات دولت در زمینه موسیقی در شهرهای مذهبی همچون مشهد و قم در راستای ایجاد دوقطبی های کاذب برای بهره برداری انتخاباتی و فرار از پاسخگویی در خصوص عملکرد خود در زمینه اقتصادی می باشد و با توجه به نزدیک شدن موعد انتخابات باید بیش از پیش شاهد چنین اقداماتی از سوی دولت یازدهم باشیم.


جوابیه اداره کل آموزش و پرورش استان قم

درپی خبر برنامه آموزش و پرورش برای آموزش گیتار و ویالون به دانش آموزان دختر و پسر در قم! در پایگاه 598، اداره کل آموزش و پرورش استان قم طی نامه ای که برای پایگاه 598 ارسال نموده است ضمن تکذیب ادعای مطرح شده نکاتی را بیان داشته اند که متن این اطلاعیه در ادامه می آید:

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیق، با عنایت به ادامه پیگیری موضوع مطلب مربوط به ( جوسازی دولت یازدهم در قم همچنان ادامه دارد) که در آن آموزش و پرورش به ترویج و اشاعه موسیقی در کشور و به خصوص در شهر مقدس قم متهم گردیده بود و متاسفانه برخی از سایت های تحلیلی خبری با کپی برداری از دیگری صداقت و رسالت خود را زیر سوال برده نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع میرساند.

آموزش و پرورش استان قم حق خود می داند ضمن توضیح حقیقت مطلب ، جوسازی برخی از خبرگزاری ها و سایت ها با رویکرد تخریبی آموزش و پرورش را که با جهت گیری ویژه انجام گردیده و در آن آگاهی، ملاک عمل نگرفته است را تکذیب نموده و اقدام حقوقی و قانونی خود را بر خود محفوظ می داند.

و اما اصل ماجارا

از آنجا که دامنه فعالیت های این کانون در بخشهای مختلف فرهنگی و هنری گسترده است و با توجه به تقاضای برخی از اولیای محترم مبنی بر برگزاری کلاس های گویندگی و اجرا ، رباتیک و موسیقی ، مدیر کانون از اداره ناحیه مربوطه درخواست مجوز نموده که با توجه به در دسترس بودن سیستم اینترانت اتوماسیون برای کانون فرایند ارسال درخواست را متاسفانه اشتباه انتخاب نموده و به جای ارسال آن به اداره مربوطه که صرفا درخواست دریافت مجوز بوده این فرایند به کلیه مدارس ارسال میشود.

این موضوع توسط اداره کل مورد پیگیری و در سریع ترین زمان ممکن از سامانه اینترنت حذف و پس از اصلاح بر اساس فرآیند قانونی مجدد به مدارس ابلاغ می گردد.

با این نکته می توان گفت که مدیر محترم کانون به جهت اینکه به تازگی در این پست مشغول شده اند به دلیل عدم اطلاع از موضوع ضمن عذر خواهی، بخشنامه اصلاحی را به مدارس ارسال میکند که مستندات مذکور در اداره کل آموزش و پرورش استان قم موجود است.

اما متاسفانه برخی از پایگاه های خبری، تحلیلی با کپی برداری از خبر سایت 598 این موضوع را برجسته و آن را معارض ارزش های اسلامی قلمداد کرده اند. لذا از خبرگذاری ها و پایگاه های تحلیلی، خبری که خود را دلسوز و دغدغه مند ترویج فرهنگ اسلامی می دانند بهتر است با رعایت صداقت و امانت و دقت، نسبت به انعکاس اخبار صحیح اقدام نمایند که در این میان لازم است این تذکر به سایت های ویژه 598،شیعه نیوز،جام نیوز داده شود که متاسفانه در انعکاس اطلاعات، طریق انصاف و عدالت را رعایت نکرده اند.

در پایان یاد آور می شود آموزش و پرورش استان مقدس قم آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده تمامی عزیزان مسئول، دانش آموزان و خانواده های محترم و... خواهد بود و این اطمینان را به تمامی هم استانی های عزیز خواهد داد با تمام توان و بهره مندی از نظرات صاحب نظران و متخصصین عرصه تعلیم و تربیت در مسیر تعالی ارزش ها و تربیت نسلی متعهد و پویا و حافظ ارزش های اسلامی و فرهنگ دینی اقدام خواهد نمود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها