أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۶۵۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۰۶ دی ۱۳۹۵
رحیم‌پورازغدی:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: موضوعاتی مانند اختلاس و فیش‌های حقوقی نجومی را بایدرسیدگی کرد دشمن سوءاستفاده‌های زیادی از این موضوع دارد.
به گزارش پایگاه 598، تسنیم نوشت: حسن رحیم‌پورازغدی در نخستین نشست از مجموعه نشست‌های گفتمانی بیّنات (بازخوانی و تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری) با موضوع امت اسلامی، وحدت شیعه و سنی که در محل حسینیه آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای(ره) برگزار شد اظهار داشت: مخالفان وحدت هم وهابیت و برخی از گرایش‌های شیعه هستند که سوء تفسیر می‌کنند و خداوند متعال در قرآن کریم تعبیری با عنوان پیامبر رحمه‌للعالمین آورده و پیامبر اکرم(ص) برای وحدت توحیدی و وحدت همه انسان‌های هستی آمد و رحمت فقط بر شیعه، سنی، مسلمان و حتی بشریت نیست و معنای دقیق رحمه‌للعالمین هنوز کشف نشده است.

وی افزود: رحمه‌للعالمین رحمت همه‌جانبه، دنیوی و اخروی، دائمی، شرق و غرب، شمال و جنوب، اشیاء، بشر قدیم و جدید و غیره است و تنها در یک بعد خاص نیست، بلکه شامل بی‌قید است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: یک نمونه رحمت، مسئله وحدت است و جنگ، ستیز و دشمنی رحمت نیست بلکه نقمت است و پیامبر اکرم(ص) برای وصل‌کردن آمدند و نه قطع کردن و اوج حرکت ایشان وحدت در نظام طبقاتی و رفع شکاف‌های طبقاتی بود.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: وحدت نژادها،  قبائل، زبانی و ملی هم هست و فخرفروشی خلاف دعوت به وحدت است و وحدت باید توحیدی و در مسیر حق باشد و وحدت در مسیر گناه و باطل وحدت نیست و در چنین حالتی هرکس به دنبال منابع خود است و وحدت صوری و نمایشی هم قابل پذیرش نیست و در چنین حالت‌هایی به تحقق اهداف دشمن کمک کرده‌ایم.

وی گفت: اتحاد بر باطل، اتحاد ابدان است نه اتحاد قلوب و قرآن می‌فرماید به ریسمان الهی چنگ بزنید و فاصله نگیرید و همه به فکر هم باشیم نه آنکه بخواهیم کلاه همدیگر را برداریم و وحدت صوری و نمایشی هیچ منفعتی ندارد و خلاف امر قرآن است.

وی با اشاره به اینکه اهل کتاب مشترکات زیادی دارند و جز خداوند از کس دیگری اطاعت نمی‌کنند بیان کرد: همه با هم برابر و برادر هستیم و رب همه ما خدا است و اختلافات موجود را با یک همفکری به بهترین روش حل می‌کنیم. منطق قرآن برای حل اختلاف شروع از مشترکات است و برای حل اختلافات باید از منطقی‌ترین و اخلاقی‌ترین روش استفاده کنیم و از سه راه موعضه، حکمت و مناظره مودبانه در این مسیر باید استفاده کرد.

رحیم پور ازغدی عنوان کرد: مشرکان با ملحدان تفاوت دارند و مشرکان عالم معنا، خدا، خدایان و خدای خدایان را قبول دارند و تنها اشکالشان انحرافشان است. قرآن کریم می‌گوید به بت‌پرستان توهین نکنید، زیرا غیرمستقیم کاری می‌کنیم که به الله توهین شود و نه تنها کمکی به حق نکردیم، بلکه به باطل کمک کرده‌ایم و قرآن کریم نحوه برخورد با هر موضوعی را آموزش داده است.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه انسان خدایی نمی‌تواند تمام هستی‌اش را روی چیزی بگذارد که لحظه‌ای هست و لحظه‌ای نیست و هیچ‌جا در قرآن برای تغییر در جهاد دین و مذهب و تحمیل آن سخنی نیامده و این موارد گفته وهابیت است تصریح کرد: کسی با اسلحه به جنگ ایمان نمی‌رود و اهانت دور از منطق و ادب است، همانند کاری که سلمان‌رشدی کرد.

وی افزود: کسی که اقدامی خلاف قرآن می‌کند یک عنصر فرهنگی نیست، بلکه یک تروریست فرهنگی است و اختلاف میان مذاهب در قبل از انقلاب هم بود، اما پس از انقلاب تشدید شد و ایران اقلیت شیعه در جهان بود و دشمن خط‌های زیادی به عرب و عجم داد و تکفیری‌ها همیشه نوکر آمریکا هستند.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: جغرافیای جهان اسلام پس از دو قرن سخت و پراز تحقیر در حال تغییر است و این تحولات از شرق آسیا تا شمال آفریقا و قلب اروپا را گرفته و مرکز این تحولات خاورمیانه و مرکز آن ایران است که با یک انقلاب تاریخی مسیر تاریخ بشر را تغییر داد و امواج آن را در همه‌جا می‌بینیم و انقلاب ایران سبب بیداری اسلامی شد و مسیر حرکت و چرخش جهان را تغییر داد.

وی ادامه داد: هر روز شاهد تغییراتی در منطقه و جهان هستیم و شرایط دیروز با امروز و شرایط فردا با امروز متفاوت است. مهمترین خطری که تهدیدکننده است جنگ میان مسلمانان، ترور و تخریب شخصیتی است و باید مراقب باشیم که در جهت تحقق اهداف کفار که همان به‌جان‌هم انداختن مسلمانان است اقدام نکنیم.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه باید موضوعاتی مانند اختلاس و فیش‌های حقوقی نجومی را رسیدگی کرد دشمن سوءاستفاده‌های زیادی از این موضوع دارد بیان کرد: مقام معظم رهبری بر وحدت میان شیعه و سنی و حل اختلافات میان مذاهب اسلامی تاکید کردند و راهکارهای ایشان کاملاً منطقی و اصولی است و به‌صورت صددرصدی قابل دفاع است.

وی ادامه داد: انحراف در بیداری اسلامی و سرکوب بیداری اسلامی دو هدف دشمن است تا کاری کنند که فکر انقلاب در ذهن ملت‌های مسلمان تا 100 سال آینده نباشد، هرچند که تاثیری نگذاشته و ملت‌های عراق، یمن، بحرین و سوریه انقلاب‌هایی برگرفته از انقلاب ایران داشتند و در بحث آزادی حلب آمریکا، انگلیس، اسرائیل، آل سعود و داعش تحقیر شدند و حمایت‌ها و دلارهای‌نفتی هم نتیجه نداد.

رحیم پور ازغدی گفت: دشمن در جنگ سلفی و علوی و شیعه و سنی میلیاردها دلار سلاح در سوریه تزریق شد، اما نتیجه نداد و اکنون انگلیس و فرانسه غصه شکست تروریست‌ها در حلب را می‌خورند. در آن طرف عالم مانند میانمار که جنگ نیست مسلمانان زنده زنده سوزانده می‌شوند و آمریکا از خانمی که رئیس جمهور این کشور بود تقدیر کرد، زیرا کودکان مسلمان را زنده زنده سوزاندند و بودایی‌ها هم در آنجا جشن گرفتند و آمریکا می‌خواهد در دنیا یک جنگ دینی میان ادیان و یک جنگ مذهبی میان مسلمانان به‌راه بیندازد و شیعه انگلیسی را با هدف نابودی بیداری اسلامی، مسجدها، پل‌ها، پیشرفت‌ها و غیره به راه انداخته‌اند و 30 سال طول می‌کشد که به حالت اول بازگردد و این کار توطئه دشمن است.

وی با اشاره به اینکه نخستین باری که اسرائیل شکست خورد از انقلاب اسلامی و حزب‌الله بود و این شکست ادامه پیدا کرد و رژیم صهیونیستی 4 شکست سنگین متحمل شد گفت: حزب‌الله از اول انقلاب کنار ما بود و حتی در دوران جنگ مقابل صدام ایستاد.

رحیم پور ازغدی اظهار داشت: خلافت اسلامی باید در مکه و مدینه که مرکز اسلام است باشد و خلافت اسلامی در سوریه بود و در جهان عرب یک حکومت اسلامی مردمی نداشتیم و قذافی به دنبال تشکیل یک کشور به نام "اسراطین" که ترکیب اسرائیل و فلسطین است بود و جمال عبدالناصر و دیگران هم خیانت‌های زیادی داشتند و مهمترین هدفشان نجات اسرائیل است و به فرموده مقام معظم رهبری اسرائیل تا 25 سال آینده نابود خواهد شد و دیگر اسرائیلی نخواهد بود و شاید به خواست خدا این اتفاق زودتر از این زمان رخ دهد.

وی افزود: امروز خیلی‌ها می‌گویند که اگر کمک ایران در جبهه مقاومت نبود سوریه و عراق نابود می‌شدند و در یمن، سوریه، عراق و لبنان جبهه مقاومت قوی شد و به‌زودی جبهه حزب‌الله همانند مور و ملخ در جهت نابودی صهیونیست به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند.

رحیم پور ازغدی گفت: دنیا در حال تفکیک دو جریان اسلامی و دو جهاد است و یک اسلام سیاسی جهاد و حزب‌الله و دیگری اسلام جهادی تکفیری است و عملیات گروه دوم غیرعقلی و غیرمنطقی است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری به ده‌ها شبهه در بحث وحدت شیعه و سنی پاسخ دادند و مسلمانان هیچگاه مایوس نمی‌شوند و خطر اختلاف میان مسلمانان از سوی دشمن همیشه هست و همیشه روی این موضوع کار می‌کند و کینه‌هایش روزبه‌روز تشدید می‌شود و نباید لحظه‌ای از دشمن غافل شویم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها