يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۶۶۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۰۶ دی ۱۳۹۵
مسعود کیمیایی طی نامه ای به دبیر جشنواره فجر خواستار نمایش ندادن فیلم قاتل اهلی در این جشنواره شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سینماپرس، مسعود کیمیایی بیست و یکمین فیلم خود را ۲۲ تیر ماه امسال، یعنی یکی ـ دو هفته پس از درگذشت تأسف برانگیز عباس کیارستمی با یاد او جلوی دوربین برد. کارگردان فقیدی که تیتراژ سه فیلم کارنامه کیمیایی، «قیصر»، «رضا موتوری» و «سربازهای جمعه» را ساخته بود و اگر اجل مهلت می داد، شاید برای قاتل اهلی هم همین کار را می کرد. البته قاتل اهلی از سر رفتارهای عجیب تهیه کننده، چندان برای کیمیایی «آمد» نداشته است؛ تا حدی که پس از دو ـ سه ماه بلاتکلیفی،‌ او را ناگزیر از نگارش نامه به دبیر جشنواره فجر کرده تا مبادا این فیلم را که او «زخمی» و «نیمه تمام» اش می داند، به اکران برسد.

مسعود کیمیایی، پرویز پرستویی و لعیا زنگنه در پشت صحنه فیلم قاتل اهلی
 
کیمیایی اخیراً‌ نیز شکوائیه هایی را خطاب به رئیس سازمان سینمایی، هیات داوری خانه سینما و بعضی از مراجع تصمیم گیرنده نوشته بود و با تکرار درخواست هایش در جهت مساعدت و پا در میانی برای به پایان رساندن فیلم، از تهیه کننده آن منصور لشگری قوچانی گلایه های روشن و صریحی کرد. با پیگیری رئیس سازمان سینمایی و جلسه ای که چندی پیش با حضور طرفین ماجرا صورت گرفت، تهیه کننده ملزم به رعایت سه پیش شرط از جمله فیلمبرداری دو سکانس باقیمانده، انجام مراحل فنی با نظارت کارگردان و تسویه حساب با عوامل پروژه شد. کیمیایی در نامه خود به تهیه کننده قاتل اهلی نیز بر لزوم انجام این موارد تأکید کرد. گفته می شود سکانس های باقیمانده از قاتل اهلی مربوط به بازی پولاد کیمیایی است. حالا کیمیایی که به گفته خودش اصولاً در بحث تهیه کنندگی فیلم هایش، زمانی که خود آنرا به عهده ندارد، ورود نمی کند و روی کارگردانی و شاخصه های هنری آثارش متمرکز می شود، در مواجهه با تهیه کننده ای که تنها از دو سال پیش وارد این حوزه شده و سه فیلم را تهیه کرده، گرفتار مانده است.

پرویز پرستویی،‌ لعیا زنگنه، پگاه آهنگرانی، پرویز پورحسینی،‌ امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، حمیدرضا افشار، سعید پیردوست،‌ شراره دولت آبادی،‌ امیرحسین رستمی، رضا رشیدپور،‌ ثریا قاسمی و… در این فیلم کیمیایی بازی دارند.

از سوی دیگر در حالی که نزدیک به دو هفته پیش مسعود کیمیایی با ارسال نامه شکواییه ای خطاب به حجت اله ایوبی رییس سازمان سینمایی، درخواست کرده بود نسبت به اجحافی که در پروژه سینمایی «قاتل اهلی» به جایگاه هنری اش شده مداخله نماید، یکی از خبرگزاری به نقل از تهیه کننده این فیلم اعلام کرده که خانه سینما به موضوع اختلاف قوچانی و مسعود کیمیایی رسیدگی کند.

اما متن کامل نامه مسعود کیمیایی به دبیر جشنواره فلیم فجر اینچنین است:

به نام خدا

خدمت دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر جناب آقای محمد حیدری

با احترام.

فیلم «قاتل اهلی» را بدون اطلاع من،مدیر فیلمبرداری،برنامه ریز و دستیار اول کارگردان و بخشی از بازیگران را تهیه کننده فیلم تعطیل کرد.

یکی از احتیاجات تالیف هنری، پول است. مگر آن کس که پول می دهد می تواند تالیف اثری را تعطیل کند؟

۱- فیلم «قاتل اهلی» نوشته و ساخته من تمام نشده است. فصل های مانده و کارهای دیجیتالی آن مانده است.

۲- موسیقی این فیلم با نظر و حضور در اجرا با بنده است.

۳- دفتر عکس نویسی (دکوپاژ) این فیلم در خانه ی من است،چطور فیلم مونتاژ شده در حالی که کارهای آقای دهقان را در مونتاژ می رسند،اما لازم به ذکر است هر مونتور دیگری بدون دفتر عکس نویسی نمی تواند داستان، ریتم و حجم مدت فیلمی را حدس بزند.

۴- دستمزد بعضی از عوامل مانده است.

۵- پرده های تبلیغاتی فیلم با نظر گاه این بنده یک سو باشد.

فیلم قاتل اهلی هنوز تمام نیست،فیلمبرداری میخواهد،موسیقی می خواهد،تدوین کامل می خواهد. در غیر این صورت تقاضا دارم این اثر نیمه مرا برای نمایش در جشنواره فجر و یا هر جای دیگری متوقف نمایید.

این اثر مخدوش، زخمی و نیمه تمام است. حتی نمایش خصوصی آن هم از نظر این مولف جرم است.

با احترام دوستی              
مسعود کیمیایی               

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها