کد خبر: ۴۰۶۷۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۰۷ دی ۱۳۹۵
گزارش ۵۹۸ از واکنش سیاسیون به انتشار سخنان ظریف:
تنها دستاورد برجام اثبات دوباره دروغ گویی و فریبکاری آمریکایی ها بوده است چراکه هر گاه به آمریکا اعتماد کرده ایم ضرر کرده و باید بخاطر این اعتراف خوشحال بوده و از ظریف بابت اظهارات اش تشکر کنیم و چنانچه این نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت خارجه از دلسوزان انقلاب بوده و تفکری انقلابی را در سر خود می پرورانند می بایست به جای طرح مسائل فرعی از اعتراف وزیر خارجه استقبال می نمودند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، اول دیماه کریمی قدوسی اظهارات ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس را منتشر کرد که در آن وزیر امور خارجه به اشتباه خود مبنی بر اعتماد به جان کری اذعان کرده است. اظهاراتی که در ابتدا موجی از تاییدها و تکذیب ها را به دنبال داشت و عده ای از عدم حضور کریمی قدوسی در جلسه و کذب بودن اظهارات وی سخن گفتند.

پس از این تایید و تکذیب ها کریمی قدوسی با دعوت از خبرنگاران خواستار پخش فایل صوتی اظهارات ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس شد که در اقدامی عجیب و در حالی که دربهای کمیسیون به گفته نماینده مشهد همواره باز است خبرنگاران با دربهای بسته مواجه شدند. این اقدام موجب شد تا کریمی قدوسی اقدام به پیاده کردن صوت جلسه نماید ومتن آن را در تاریخ 5 دی ماه در اختیار رسانه ها قرار دهد.

اما واکنش هایی که در برابر اعترافات ظریف در کمیسیون امنیت ملی انجام شد به گونه ای بود که ظاهران برخی خواهان پاک کردن صورت مسئله بوده و ماجرا را به سمت دیگری برده و به اقدام کریمی قدوسی پرداختند. واکنشهایی که در ابتدا از دروغ بودن اظهارات نماینده مشهد سخن می گفت و پس از انتشار متن سخنان ظریف و مشخص شدن درست بودن آن اظهارات، از محرمانه بودن آن سخن گفتند و کریمی قدوسی را متهم به افشای اسرار نظام دانستند و هجمه های فراوانی در روزهای اخیر از طرف برخی وکیل الدوله ها و وزارت امور خارجه برعلیه کریمی قدوسی صورت گرفت.

اما سخن اصلی اینجاست که چرا اعتراف ظریف مبنی بر اشتباه خود در اعتماد کردن به جان کری برای برخی گران تمام شده و باعث عصبانیت و موضع گیری آنان گردید؟! رهبر انقلاب در سالهای اخیر بارها از دروغ گویی و حیله و نیرنگ های آمریکایی ها در مذاکرات سخن گفته بود و تیم مذاکره کننده بی توجه به این هشدارها به استراتژی خود در مذاکرات ادامه داد و موجب شد آمریکایی ها با تمدید قانون ایسا صریحا در کمتر از یک سال برجام را نقض کرده و خسارت های فراوانی به کشورمان وارد کنند و حال وزیر امور خارجه به اشتباه خود در اعتماد به سخنان کری اعتراف کند اما چه شده است که اکنون عده ای از این اعتراف بر آشفتند و به جای اینکه اقدامی مناسب را در برابر این اشتباه صورت گرفته انجام دهند خواستار برخورد با کریمی قدوسی و ورود نهادهایی مانند وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران به این ماجرا شده اند!

حال که کمتر از یکسال از اجرای برجام می گذرد و آمریکا رسما دست به نقض آن زده است می توان گفت که تنها دستاورد برجام اثبات دوباره دروغ گویی و فریبکاری آمریکایی ها بوده است چراکه هر گاه به آمریکا اعتماد کرده ایم ضرر کرده و باید بخاطر این اعتراف خوشحال بوده و از ظریف بابت اظهارات اش تشکر کنیم و چنانچه این نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت خارجه از دلسوزان انقلاب بوده و تفکری انقلابی را در سر خود می پرورانند می بایست به جای طرح مسائل فرعی از اعتراف وزیر خارجه استقبال می نمودند.

اما برخلاف این موضوع شروع به طرح مسائلی همچون کذب بودن و یا محرمانه بودن این سخنان نمودند و باید پرسید که آیا اعتراف بر اعتماد به دشمنی که بارها دشمنی خود را ثابت کرده است مسئله ای محرمانه است و باید از انتشار کننده این سخن شکایت نمود؟!

باید این سوال را از طرفداران دولت و حامیان برجام پرسید که مگر غیر از این است که در طول 38 سال گذشته دشمنی آمریکا روز به روز بیشتر می شود و هر روز با حربه ای جدید سعی در نابودی نظام اسلامی را دارند پس چگونه است که اعتراف به اشتباه بر اعتماد به آمریکا اینگونه باعث برآشفتن عده ای می شود؟! چنانچه این اعتماد به دشمن می تواند درس عبرتی برای آیندگان باشد تا از اعتماد دوباره جلوگیری و ضررهای فراوانی نصیب کشور نشود و بار دیگر روشن شد که اعتماد بر آمریکا نتیجه ای جز ضرر ندارد.

با توجه به مطالب فوق می توان اعتراف ظریف را نقطه عطفی بر مناسبات بین المللی خود دانست و انقلابیون می توانند از این اتفاقات و اثبات دوباره کینه توزی های آمریکا(هر چند در ظاهری جدید) خوشحال باشند. نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت خارجه نیز به جای هجمه به کریمی قدوسی و و طرح موضوعات فرعی و دلجویی از فرد اشتباه کننده(!) باید به دنبال راه برای کاهش ضررهای اعتماد به دشمن باشند.

واکنش های منفی سیاسیون به اعترافات وزیر خارجه در کمیسیون امنیت ملی در جدول زیر آمده است که به نظر بینندگان می رسد.





نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مجید
United States
۱۵:۲۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۵
۲
۵
مثل اینکه شما هم خیلی مواضعتون با اون عده که به ترامپ نامه نوشتن فرقی نداره ... هر دو طرف دنبال تحریم شدن ایرانید و مخالف مذاکره و لغو برجام.
خدا به داد ماها برسه که حال و آینده مون افتاده دست نظرات شماها.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۵
تحریم شدن ایران و مخالف مذاکره !!!!!!!! و لغو برجااااااااام(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!9
عمو جان راحت باش بنویس زنده باد برجام و روحانی چرا به خودت سخت می گیری
یادت باشه چند نفر از این هایی که نامه نوشتند هم داستان های همان فتنه گرانند
می دانی چیه عزیزم
واقعیت این جاست که دلواپسی باعث شده چرت و پرت و چرند بنویسید
تقصیر شماست که مملکت به این جا رسیده با درخواست های مکرر از اوباما برای تحریم مردم
لعنت بر خائنان
اقای روحانی علنا می گوید خاتمی برادر عزیزم(سال قبل گفت)
باز هم بگم تحریم از کجا شروع شد و مسبب تحریم کی است و چه کسانی سر مردم کلاه گذاشتند؟؟؟؟؟؟
دروغ گویان
هرجا لازمه حذف کن اما تایید کن لطفا
ناشناس
Sweden
۰۵:۱۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۵
آنها تصور می کنند تحریم ما را تضعیف می کند. اما ما می دانیم که تحریم ما را تقویت می کند. منتهی به شرطی که خائنان و نفوذی ها نباشند.
والا اینکه بخواهیم تحریم نباشیم که هر روز نفت بفروشیم و صبح را شب کنیم خیانتی است بزرگتر .
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۵
۱۵
۲
چه کینه ای از کزیمی قدوسی دارن ما مردم مشهد به این نماینده انقلابی افتخار می کنیم / در ضمن این افشاگری انجام شده نه خلاف شرع است نه به به منافع ما لطمه وارد می کند بلکه درس عبرت است برای مذاکره کنندگان بعدی و در تاریخ می ماند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۵
تمام جبهه انقلاب امروز به کریمی قدوسی نماینده محترم مشهد در مجلس باید افتخار کند که ایرانی را از شعبده بازی دجالان رهانید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۵
۸
۱
هرچه بیشتر بگند باعث رسوایی بیشتره
این هم از عصبانیت و بی برنامگی و گم کردن دست و پایشان است
شکایت کنند تا مثل همیشه حکم عدم تعقیب صادر شود
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
۶
۱
ناراحتی نداره باید زودتر اعتراف می کردن دیگر نشان شهامت کسی هست که اعتراف می کنه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
۰
۲
تا کی میخواهید نظام را از چشم مردم بیندازید این مسبیر که میروید به ترکستان است
پاسخ
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
۶
۱
با سلام
آقای ابوطالبی کدام مذاکراتی مگه بازم !!! خدای من!!11
پاسخ
یک جانباز ازخراسان شمالی اسفراین
-
۱۵:۵۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
۲
۱
اقا اقا بطورکل سردار تخلف کرده باید مجازات شدید شود و از جناب ظریف در روز 22 بهمن ماه تجلیل شود .چون کار سردار خلاف بوده کار ظریف و تیمش کلاً درست وبدون عیب ونقص است از حاج حسن تقاضا مندیم مجدداً این تیم مذاکره کنند را به مدال درجه یک شجاعت .لیاقت .صداقت .و...........مفتخر فرماید#از یک ترسوی افراتی.
پاسخ
محمد
-
۰۸:۲۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۵
۷
۱
با سلام
بنده ارادتم به آقای کریمی قدوسی بسیار بیشتر شده به دلیل این شجاعت و گفتن حقایقی که ما مردم را برخی ها محرم نمی دانند و بعضی نمایندگان که در 20 دقیقه برجام رو تصویب کردند. انشااله آقای کریمی قدوسی سربلند باشند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۵
۴
۱
خدایا تاکی میتوان هشتاد میلیون نفرو به اقلیتی غرب زده فروخت بابا گفته اشتباه کردم خوب نتیجه عمل نکردن به نظر اقا که نظر مردمه همینه بیاییم دیگه اشتباه نکنیم وبا واقعیات بریم جلونه با داستانهای هزارویکشب وبه فکر ایندگان وقیامت هم باشیم هیچکس تا به حال تو دنیا باقی نمونده که ما واقایان دومی باشیم خون شهدا خون شهدا خون شهدا رو به راحتی نفروشیم که ......
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۰ دی ۱۳۹۵
الان این توهمی ها پیدایشان می شود و می گویند
ای بابا کجای کاری
رای 50 درصدی ها
می گویند
مگر صدای خرداد را نشنیده اند
چرا
تنها دولت 50 درصدی و بی کارنامه و بی کفایت
دزد های علنی
چه کار کرده اند
ماهیانه 100هزار تومان هم بسیار برایشان زیاد است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۵
۲
۱
حرف حق تلخ است
با منافع مردم بازی کردن ننگ به دنبال دارد
تهمت زدن به افراد و ناچیز جلوه دادن خدمات بزرگ و ارزنده مقامات قبل ننگ به دنبال دارد
و........
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۵
۱
۰
علی آقا در صدر موضع گیرندگان هستند!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۵
۳
۰
اینکه ظریف گفته اعتماد کردنش به جان کری اشتباه بوده جای شجاعت دارد. یادمان نرفته همه از برجام حمایت میکردیم اینکه امریکا بهانه ای بیاورد تحریم کند هم عادی هست همینکه از شورای امنیت اومدیم بیرونم خوب چیزیه... درسته حق ما میخورند... ولی داماد جان کری ایرانی هست آیا داماد ظریف آمریکایی بود چه بلایی سرش میاوردیم؟من تفاوت دیدگاه را میگویم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها