کد خبر: ۴۰۷۲۰۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۰۹ دی ۱۳۹۵
استاندار دوگانه دولت یازدهم و حامیانش با محرمانه ها:
پس از ماجرای سیاسی انتشار سند محرمانه اسامی دانشجویان بورسیه هيچ فردي از وزارت علوم و مجلس شوراي اسلامي حتي از يك نفر از ٧٤٩ دانشجويي كه اسمشان به عنوان بورسيه هاي غير قانوني منتشر شده بود دلجويي نكرد. محرمانه، غير شرعي ،خلاف اخلاق؛ اينها واژگاني هستند كه در جناح دولت معاني متفاوت و استانداردهای دوگانه ای دارند!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، محرمانه، غيرشرعي، خلاف اخلاق؛ اينها واژگاني هستند كه دولتي ها و حاميانشان پس از اعترافات ظريف مبني بر اشتباه كردن در اعتماد به آمريكا در كميسيون امنيت ملي و انتشار آن توسط نماينده مشهد و همچنين پس از تلاش نافرجام در اثبات دروغ بودن اين سخنان نثار كريمي قدوسي كردند.

اين فضاسازي هاي رسانه اي در حالي صورت پذيرفت كه انتشار اين قسمت از سخنان وزير امور خارجه نه تنها محرمانه نبوده است بلكه طبق قانون اساسي و آئين نامه مجلس نمايندگان حق دارند كه برخي از قسمت هاي جلسات غيرعلني با وزرا را به اطلاع مردم برسانند.

اما حال كه صحبت از افشاي محرمانه ها و اعمال خلاف شرع و اخلاق به ميان آمده است بد نيست سري به پرونده جنجالي سالهاي اخير بزنيم. پرونده اي كه در آن محرمانه ها افشا شد و، كارهايي برخلاف شرع و اخلاق صورت پذيرفت و در نهايت آب از آب تكان نخورد! پرونده اي به نام بورسيه هاي غير قانوني!

٥ خرداد ٩٣ مجتبي صديقي رئيس امور دانشجويان وزارت علوم در اظهار نظري مدعي تخلف بيش از ٣٠٠٠ دانشجوي بورسيه شد و بلافاصله روزنامه هاي زنجيره اي و سايت هاي حامي دولت با تيترهاي درشت از اين خبر استقبال كردند.

اما٨١ روز بعد يعني ٢٤ مردادماه ٩٣، علي غزالي از خبرنگاران اصلاح طلب، ليستي محرمانه شامل اسم، دانشگاه و رشته تحصيلي ٧٤٩ نفر از دانشجويان بورسيه سال ٩١ را منتشر كرد.

پس از انتشار اين ليست، وزارت علوم با صدور اطلاعيه اي مدعي شد كه از آن بي خبر بوده و آن را تاييد نمي كند و حتي دولت قبل را باعث انتشار آن دانست اما غزالي با انتشار پستي در صفحه فيس بوك خود خطاب به رئيس سازمان امور دانشجويان نوشت: «جناب آقای صدیقی! شما خوب به خاطر دارید که در زمانی که آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم بودند و هنوز آقای فرجی دانا برای وزارت معرفی نشده بودند، در آن اتاق گوشه‌ای طبقه 13 شهرک غرب چه کسی این اسناد و اسامی را به بنده داد و در این مدت چه کسی برای انتشارش مدام تماس می‌گرفت و پیغام می‌داد».

بدين ترتيب يكي از اسناد محرمانه که موجب تضییع حق 3000 نفر از نخبگان کشور و خانواده های این دانشجویان مظلوم شد به راحتي در ميان سياسي بازي هاي وزارت علوم در رسانه هاي داخلي و خارجي منتشر گرديد.

با اين وجود در هنگام انتشار اين سند محرمانه، هيچ يك از سايت هاي حامي دولت و روزنامه هاي زنجيره اي سخني از افشاي اسناد محرمانه نظام به ميان نياوردند گويي اسامي اعلام شده، اسامي برندگان مسابقه پيامكي يك برنامه تلويزيوني بوده است!

پس از آن نيز رئيس جمهور به همراه ساير دولتمردان، تامدتها به دروغگويي و تهمت زني عليه دانشجويان بورسيه ادامه دادند و روزنامه هاي زنجيره اي نيز با آب و تاب فراوان اين سخنان را پوشش مي دادند تا اينكه پس از بررسي هاي فراوان مشخص شد كه تنها ٣٦ نفر از بورسيه شدگان مرتكب تخلف شده اند تا بر خلاف اخلاق ، شرع و قانون ، برچسب متخلف به خيل عظيمي از دانشجويان بورسيه زده شود.

پس از اين ماجراها هيچ فردي از وزارت علوم و مجلس شوراي اسلامي حتي از يك نفر از٧٤٩ دانشجويي كه اسمشان به عنوان بورسيه هاي غير قانوني منتشر شده بود دلجويي نكرد.

هيچكس براي دلجويي از ٣٠٠٠ دانشجوي بورسيه اي كه به گفته رهبري انقلاب ظلمي بزرگ بر آنان وارد شده بود نرفت و حتي تا مدتها نيز از جايابي آنان در دانشگاهها جلوگيري مي شد.

حسن روحاني چهارشنبه در سخنان خود خواستار پرهيز از جناحي كردن مسائل شد اما مي توان گفت كه دولت و همراهانشان خود بيش از همه به جناحي كردن مسائل دامن مي زنند. محرمانه، غير شرعي ،خلاف اخلاق؛ اينها واژگاني هستند كه در جناح دولت معاني متفاوت و استانداردهای دوگانه ای دارند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها