يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۷۵۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۱۲ دی ۱۳۹۵
ایرج طهماسب اظهار کرد که هنوز هیچ تصمیمی درباره ادامه ساخت مجموعه کلاه قرمزی برای نوروز و چگونگی انجام کار گرفته نشده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران آنلاین، جمعی از هنرمندان ظهر روز شنبه (۱۱ دی‌ماه) در مسجدالرضا (ع) گردهم آمدند تا به مناسبت سومین روز درگذشت «دنیا فنی‌زاده»، یاد این هنرمند عروسک‌گردان را گرامی دارند.
 
در این مراسم که علاوه‌بر خانواده، همکاران و دوستان صمیمی او و نیز تعدادی دیگر از اهالی سینما و تئاتر به مسجد آمده بودند، سخنران مراسم در سخنانی اظهار کرد: «دنیا فنی‌زاده» بانویی بود که سال‌ها با حرکت هنرمندانه عروسکی خود، توجه کودکان و حتی بزرگسالان را جلب کرد و امروز یاد ایشان و پدرشان پرویز فنی‌زاده را گرامی می‌داریم.

او با اشاره به اینکه بیشتر فیلم‌های «گربه آوازه‌خوان» و «کلاه قرمزی» را از این هنرمند به یاد دارد، افزود: در کارنامه هنری خانم فنی‌زاده آثار متعددی وجود دارد که هیچ کدام فراموش نمی‌شوند، چرا که معتقدم آثار شخصیت‌هایی همچون شکسپیر، میکلانژ و در ایران علی حاتمی به گونه‌ای ماندگار است که از یاد نمی‌روند، حتی اگر از نظر کمّی زیاد هم نباشند.

وی با بیان اینکه پیش از خانواده و دوستان این هنرمند، باید به کسانی همچون حمید جبلی، ایرج طهماسب و مرضیه برومند تسلیت گفت که با او کار می‌کردند و انس داشتند، از افراد دیگری همچون نازنین نوذری، شادی پورمهدی و فاطمه معتمدآریا یاد کرد که در تمام سال‌های بیماری کنار دنیا فنی‌زاده بودند و با او خندیدند و اشک ریختند.

او همچنین به فرشته طائرپور، حمید مدرسی و مرضیه محبوب هم اشاره کرد که در روزهای سخت کنار این هنرمند بودند و از تلاش‌ها و زحمات دست‌اندرکاران خانه سینما از جمله منوچهر شاهسواری، کامران ملکی و منصوره وافری و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان محل درمان فنی زاده قدردانی کرد.

در حاشیه این مراسم ایرج طهماسب درباره اظهار نظری که از جانب او در شبکه‌های مجازی منتشر شده و بر این مسئله تأکید دارد که به جای برگزاری بزرگداشت در جشنواره فیلم کودک، بهتر بود وقتی زنده بود از او تجلیل می‌شد  گفت: من هیچ صفحه‌ای در شبکه مجازی ندارم و آنچه گفته شده از طرف من نبوده است.

وی همچنین اظهار کرد که هنوز هیچ تصمیمی درباره ادامه ساخت مجموعه کلاه قرمزی برای نوروز و چگونگی انجام کار گرفته نشده است.

در این مراسم چهره‌هایی حضور داشتند که از آن جمله می‌توان به حمید جبلی، ایرج طهماسب، مریم سعادت، فرشته طائرپور، محمدعلی سجادی، زهرا صبری، سعید پورصمیمی، مهدی شفیعی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، پیمان شریعتی (مدیر تئاترشهر)، ستاره اسکندری، آزاده پورمختار، فرشته صدرعرفایی، حسن پورشیرازی، مجید قناد، بهرام شامحمدلو، هرمز هدایت، محمد بحرانی، کامران ملکی، ایرج نوذری، بهزاد فراهانی، اصغر همت (مدیرعامل خانه تئاتر)، سیامک اطلسی، رضا بنفشه‌خواه، محمدرضا جعفری جلوه، علی سرابی و صالح میرزاآقایی، همایون اسعدیان اشاره کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها