أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۷۷۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۱۴ دی ۱۳۹۵
تمهیدات محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا هیچ تاثیر محسوسی بر روند بهبود کیفیت هوا نگذاشت و در نهایت، این وزش باد بود که در تهران موجب شد تا کیفیت هوای پایتخت پس از چهار روز سالم شود و شاخصهای ذرات معلق به عدد ۶۵ برسد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، کیفیت هوای استان تهران از روز جمعه 10 دی ماه و با ورود ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس، بیماران، زنان باردار، میانسالان و کودکان قرار گرفت و این روند مسئولان محیط زیست  را به تکاپو برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا وادار کرد.

اما تمهیدات تکراری و سطحی مسئولان محیط زیست همانند افزایش محدوده زوج و فرد، عدم فروش طرح ترافیک روزانه و تعطیلی معادن شن و ماسه نه تنها اثر‌بخش نبود بلکه هیچ تغییری را در روزهای بعدی به‌دنبال نداشت و حتی مردم شاهد افزایش آلاینده‌ها و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون تا مرز هشدار بودند.

کاهش کیفیت هوای استان تهران از روز جمعه تا دوشنبه به هیچ عنوان متوقف نشد و این وضعیت در روز یکشنبه به شرایط ناسالم برای همه افراد رسید و ساکنان برخی از مناطق تهران نیز شرایط اضطرار و قرمز را تجربه کردند.

در هر صورت غلظت آلاینده‌های خطرناک ناشی از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون که این هفته 96 ساعت مهمان استان تهران بود از روز گذشته با ورود بادهای نسبتاً شدید که از استان تهران عبور کرد، کیفیت هوا پس از چند روز سالم شد.

عدد  میانگین شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون امروز سه‌شنبه 14 دی ماه پس از چهار روز بر روی 65 قرار گرفت که نشاندهنده شرایط سالم در کیفیت هوا است.

اما در حال حاضر منطقه یک تهران (اقدسیه) با شاخص 35 پاک‌ترن کیفیت هوا را دارد و منطقه چهار  (تهرانپارس) نیز با شاخص آلودگی 102 در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است؛ عدد شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در استان تهران به‌ترتیب آلودگی به‌ شرح ذیل است:

منطقه چهار: 102
منطقه 21: 97
منطقه 20: 87
منطقه 18: 79
منطقه دو: 78
منطقه هفت: 69
منطقه 11: 66
منطقه 6: 64
منطقه 10: 64
منطقه 13: 61
منطقه 15: 61
منطقه هشت: 57
منطقه 14: 55
منطقه 9: 56
منطقه پنج: 51
منطقه 22: 46
منطقه دو: 48
منطقه یک: 35

گفتنی است کیفیت هوای کلانشهرهای صنعتی و استان تهران که در روزهای گذشته در شرایط ناسالم قرار گرفته بود به سبب تغییرات جوی و وزش باد نسبتاً بهبود داشته البته بنابر پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی سکون هوا به همراه بازگشت دوباره آلاینده‌ها در روزهای آتی دور از انتظار نیست.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۵
۰
۰
خدا بود که به باد امر نمود بوزد تا هوا سالم شود. خود باد چکاره است که به تنهایی این کار را بکند. خواهشاً خدا را فراموش ننمایید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها