يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۸۰۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۱۶ دی ۱۳۹۵
مسعود بهنود از عوامل سایت دولتی بی بی سی انگلیس، این روزها خواستار برجسته کردن «حمله به قوه قضاییه» در ماه‌های نزدیک به انتخابات ریاست‌جمهوری شده است. او به دلیل شکست‌هایی که از سال ۸۸ تاکنون متحمل شده، بار دیگر به دنبال شبکه سازی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، طی ماه‌های گذشته عده‌ای در داخل کشور خواسته یا ناخواسته در راستای همین پازل دشمن حرکت کردند (حمله و هجمه به قوه قضائیه) و به منافع کشور لطمه زدند قوه قضائیه به حول و قوه الهی از این توطئه کثیف سربلند بیرون خواهد آمد، ولی برخی افراد که در نقشه راه دشمن حرکت کردند بدانند سرافکنده خواهند شد و البته باید هزینه اش را هم بپردازند.

  25 دی 1387 و در حالی که کمتر از پنج ماه به برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری در ایران باقی مانده بود، تلویزیون بی بی سی فارسی پس از ماه‌ها تبلیغ، پخش برنامه‌های خود را روی ماهواره ‌هاتبرد برای مخاطبان فارسی‌زبان و با شعار «سریع، دقیق و بیطرفانه» آغاز کرد! شعاری که هرگز عملیاتی نشد و خیلی زود نشان داد معنای عبارت «دقیق و بیطرفانه» در ادبیات گردانندگان شبکه ملکه انگلیس، چیزی جز دروغ پراکنی و غیرواقعی جلوه دادن حقایق نیست.

این شبکه که ردیف بودجه ثابتی در وزارت خارجه انگلیس دارد، از آغاز انتخابات 88، صفحه ویژه‌ای را به این مهم اختصاص داد و حتی قبل از برگزاری انتخابات، سلامت آن را نیز زیر سؤال برد و از آن پس به هر نحوی که قابل تصور است از افرادی که بعدها مسیرشان را از مردم جدا کردند، حمایت کرد. عملکرد مغرضانه این شبکه، پیش بینی کارشناسان و برخی مسئولان مبنی بر اینکه بی بی سی فارسی به منظور براندازی نرم و با حمایت نیروی انسانی و مالی جریانی در خارج از مرزهای ایران راه‌اندازی شده است را طی روزهای منتهی به انتخابات 88 و پس از آن، عملا به اثبات رساند.

پروژه بی بی سی ان سالها با اسم رمز تقلب شناخته شد ، شبکه متعلق به استعمار پیر از قبل از انتخابات در اخبار و تحلیل‌های به اصطلاح کارشناسان سیاسی مسائل ایران، بحث تقلب را از قبل از برگزاری انتخابات! تئوریزه و قاطعانه بر آن اصرار ورزید و در چارچوب سناریوی خود، جمعه شب 22 خرداد 88 در قالب برنامه‌های زنده پروژه تقلب در انتخابات را با حضور کارشناسان خود که غالبا از اعضای گروهک تروریستی منافقین و یا ضد انقلاب‌های خارج نشین هستند، کلید زد.  پس از آن بر اساس اعلام آرای انتخابات از طریق ارتباط مستقیم با کارشناسانی مانند جمشید برزگر، هاشم احمدزاده و مسعود بهنود که عناد آن‌ها با نظام جمهوری اسلامی ایران بارها مشخص شده است، بر حملات خود مبنی بر تلقین پروژه تقلب در انتخابات افزود، به صورتی که تا ظهر شنبه 23 خرداد 88 همه گزارش‌های این شبکه دستور حمله، اغتشاش بود.

از سوی دیگر پوشش وسیع اخبار اغتشاشات در چند نقطه محدود تهران در این شبکه و انتشار اخبار فتنه گران و بیانیه‌های آنان از جمله مسیرهای بود که در حوادث بعد از انتخابات توسط این شبکه خبری دنبال می‌شد. در واقع می‌توان گفت که بی بی سی در آن زمان از همه ظرفیت‌هایش همچون رادیو، سایت و تلویزیون استفاده کرد تا به اهداف طراحی شده از سوی اتاق فکر آن در لندن، پاریس و واشنگتن که همانا براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، برسد.

عملکرد این شبکه در روزها و ماه‌هایی که کشور دچار فتنه بود به خوبی نشان داد که اتاق فکر آن از هیچ تلاشی برای ناامن نشان دادن وضعیت کشورمان فروگذار نکرده و با کوبیدن بر طبل تو خالی تقلب در انتخابات، در بروز ناآرامی‌ها نقش موثری داشت که این موضوع در گزارشی که چند ماه پس از انتخابات از سوی وزارت اطلاعات ارائه شد، به خوبی روشن بود. وزارت اطلاعات در این گزارش اعلام کرد که یافته ها نشان می دهد که هسته ی مرکزی مستقر در ارگان عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس موسوم به «بی بی سی»، در اداره تعدادی از شبکه های رادیویی، تلویزیونی، پایگاه های اینترنتی خبری ضد انقلاب و وابسته به عناصر فراری فتنه 88 نقش دارد.

بنابر این اطلاعیه، هسته مورد نظر از طریق برخی عوامل آگاه یا ناآگاه با رسوخ به رسانه های داخلی نقش خط دهنده و در عین حال دریافت کننده اطلاعات از آنها را ایفا می کرد. این گزارش می‌افزاید: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد، یکی دیگر از کارویژه های این شبکه، ایفای نقش جدی در پروژه های موسوم به حقوق بشر است که با سوژه سازی، انتقال اطلاعات به سرپل های مشخص شده در خارج، پردازش آن و بیان از زبان برخی به اصطلاح عناصر روشنفکر، سازمان ها، گروه ها و دسته جات سیاسی یا رسانه های خاص مطرح و منتشر می شد.

بی بی سی در ایام فتنه با راه اندازی شبکه جاسوسی، اخبار کف خیابان‌ها را نیز به صورت مغرضانه پوشش می‌داد که البته قوه قضائیه و نهادهای امنیتی با شناسایی و دستگیری سرشاخه‌های این شبکه، ضربه مهلکی را به رسانه استعمار پیر وارد کردند. اگرچه این رسانه معاند در ابتدا همکاری با این افراد را منکر شد ولی بعدها و پس از دستگیری برخی از این افراد در 10 مهر 90 سال نوشت: «پل هگیس، فیلمنامه‌نویس سرشناس آمریکایی و برنده جایزه اسکار، جایزه خود از جشنواره فیلم زوریخ را به مستندسازان ایرانی که تنها به علت همکاری با بی بی سی فارسی بازداشت شده اند. اهدا کرده است».

از سوی دیگر دستگیری و محاکمه فتنه گران که خوراک‌های خبری رسانه استعمار پیر را در با واسطه و بی واسطه در سال 88 تهیه می‌کردند نیز دست بی بی سی را در رسیدن به اهدافش خالی گذاشت.

دست اندرکاران این شبکه که چندین ماه با کمک دیگر رسانه‌های وابسته به دولت‌های غربی برای ایجاد اغتشاش در ایران طرح و برنامه ریزی کردند، غافل از این بودند که 9 دی فرا می‌رسد و مردم بصیر ایران زمین و درایت‌های مقام معظم رهبری بساط فتنه و فتنه‌ افروزی‌های رسانه‌های معاند و دشمنان قسم خورده انقلاب را با هم جمع می‌کنند. البته بی بی سی فارسی که تا پیش از فرارسیدن 9 دی لحظه به لحظه اخبار ناآرامی‌ها آن سال را پوشش می‌داد بار دیگر نیز اهداف سیاسی خود را نیز شکست خورده دید و پوشش خبری این حماسه بزرگ را هم سانسور کرد تا بازهم ثابت کند رعایت اصل بی طرفی برای طراحان این شبکه، موضوعی غریب و دور از ذهن است.

عناد این شبکه وابسته به غرب با جمهوری اسلامی ایران هر روز علنی تر می‌شد تا اینکه بازداشت 5 نفر از عوامل مرتبط با پروژه نفوذ دشمن در مطبوعات که با برخی از رسانه‌های ضد انقلاب همکاری داشتند در سال گذشته ضربه مهلک دیگری به این شبکه خبری وارد کرد.

براساس گزارش سایت گرداب، بازداشت‌شدگان، افراد مرتبط با بهنود در موسسه روزآنلاین بودند. کسانی که در ازای قلم‌فروشی، پول هایی را -به صورت حق‌الزحمه یا حقوق ثابت- دریافت کرده بودند. البته پول های کلان تر که از هلند، فرانسه، سوئد و انگلیس سرچشمه می گیرد را باید در حساب بهنود و همکاران اصلی اش جستجو کرد.

احسان مازندرانی، آفرین چیت ساز، عیسی سحرخیز از جمله افرادی بودند که با کشف این شبکه بازداشت شدند و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت مورد محاکمه قرار گرفتند.

شناسایی و محکومیت این افراد که ماموریت داشتند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 96 و با عضویت در شبکه جاسوسی که بی بی سی راه انداخته بود، اهداف اتاق فکر لندن را پیاده کنند داغ دیگری بود که قوه قضائیه و نهادهای امنیتی بر دل گرانندگان این شبکه نهادند تا این رسانه هر روز بیشتر از دیروز در نگاه مردم منفورتر شود.

حال که بیش از 2500 روز از حماسه 9 دی می‌گذرد، عوامل این شبکه که ماهیت برخی مهره‌های کلیدی‌شان پس از فتنه 88 برملا شده بود، تاکتیک خود را تغییر داده و به جای تشویق مردم به آشوب و تجمعات خیابانی، نوک پیکان اقدامات خود را به سمت تخریب و تضعیف نهادهای انقلابی نشانه گرفته‌اند و از آنجایی که قوه قضائیه در آن سال‌ها سد راه عوامل این شبکه معاند در پیاده کردن نقشه‌هایشان شد و با سران فتنه و اغتشاشگران برخورد کرد در صف اول تخریب‌ها و توهین‌‎های گردانندگان این شبکه قرار گرفته است تا بتواند با شروع فصل مشترکی با عنوان «تخریب قوه قضائیه»، شکست‌های گذشته و ضربه‌های سهمگینی که دستگاه قضا به آن‌‎ها وارد کرده است را جبران کند.

بی بی سی که در طول 8 سال اخیر ضربه‌های زیادی از سوی نظام اسلامی به آن وارد شده و خود را حریف جمهوری اسلامی ایران نمی‌بیند برای پیشبرد این هدف خود، با طراحی پروژه‌ای دیگر که به مثابه آب در هاون کوبیدن است سعی دارد اینبار پروژه ای جدید را رقم بزند.

وب سایت بی بی سی در همین زمینه یادداشت‌ها، گزارش‌ها و تحلیل‌های متعددی را با هدف هجمه و حمله به دستگاه قضا منتشر کرده و با بزرگنمایی آن در صفحه، استفاده از عناوین جهت دار و تولید محتوا در این زمینه سعی کوری دارد موجی از بی اعتمادی به قوه قضائیه را به مخاطبان خود القا کند.

رسانه وابسته به دستگاه سلطنتی انگلیس به بهانه‌های مختلف همچون وضعیت زندانیان فتنه 88، برخی اعدام‌ها، توقیف برخی نشریات و لغو برخی سخنرانی‌ها خبرهای مختلفی را در رسانه خود طرح کرده و امید دارند که با این اقدامات بتوانند اقدامات اثربخش دستگاه قضا در برخورد با عوامل جرم و جنایت را خنثی کنند.

تلاش برای گشودن پرونده‌های حقوق بشری علیه ایران، دروغ‌های شاخ‌دار از وضعیت زندانیان دوتابعیتی، همنوایی با جریان‌های داخلی مخالف نظام برای زیر سئوال بردن احکام قضایی،  علم کردن پرچم مظلومیت اعضای گروهک تکفیری تروریستی «توحید  و جهاد»، ابراز نگرانی روباه پیر از اعدام‌ قاچاقچیان مواد مخدر، حمایت از مجرمان امنیتی و ذوق زدگی در انتشار خبر کذب حساب‌های قوه قضائیه تنها بخشی از پازل طراحی شده از اتاق فکر این رسانه معاند برای تخریب دستگاه قضا بود که مثل همیشه آن را برای رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

اکنون که بارها دروغگویی گرانندگان شبکه دولتی انگلیس برای مردم فاش شده و بی بی سی خود را با مهره‌های سوخته مواجه می‌بیند، در جدیدترین تاکتیک خود مسعود بهنود از عوامل اصلی این شبکه که از سال 88 تجربه شکست پروژه هایش علیه نهادهای انقلابی را داشته دست به کار شده و تصمیم می گیرد پروژه‌ سازمان های جاسوسی غربی را با رمز تخریب قوه قضائیه و با به میان کشیدن بحث حقوق بشر کلید بزند.

مسعود بهنود که در چندین مصاحبه و نوشته خود علت سالها سردبیری اش در روزنامه آیندگان دوران طاغوت را پوشش همه جانبه(بخوانید چاپلوسی و تملق) امیرعباس هویدا، نخست وزیر دوران پهلوی دانسته است این روزها در توئیت‌های مختلفی خواستار برجسته کردن «حمله به قوه قضاییه» در ماه‌های نزدیک به انتخابات ریاست‌جمهوری در اردبیبهشت‌ماه 96 شده است که با کمی تامل به خوبی می‌توان دریافت که او به دلیل شکست‌هایی که از سال 88 تاکنون متحمل شده،  بار دیگر به دنبال شبکه سازی است که قطعا فعالیت او و عناصرش مثل همیشه از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران در حال رصد است و می خواهد اینبار رمز فتنه را از تقلب به حمله به قوه قضائیه تغییر دهد تا شاید بتواند دیده بان را از سر راه بردارد.

اینکه فردی مثل مسعود بهنود که نقش مهم و سابقه زیادی در شبکه‌ سازی برای اپوزیسیون و اقدامات مختلف علیه جمهوری اسلامی دارد؛ولی به دلیل روحیاتش کمتر در اقدامات ضد انقلابی سعی می کند به صورت علنی افتابی شود و عمدتا فعالیت پشت صحنه دارد از برنامه این شبکه برای تخریب نهادی چون قوه قضائیه پرده برداشته است، خبر از برنامه ریزی و سرمایه گذاری سنگین بی بی سی فارسی برای انتخابات سال 96 می‌دهد. اقدامی که بی شک به موضع‌گیری‌ها و اقدامات قاطع قوه قضائیه در پرونده‌های مرتبط با فتنه، فساد و نفوذ ارتباط دارد.

اگرچه سخن درباره توطئه‌های بی بی سی فارسی در قبال تحولات کشورمان بسیار است؛ اما نکته واضح و مسلم این است که اهداف شوم و ضد ایرانی بی بی سی فارسی برای هر انسان آگاه و بصیری رو شده و کارنامه این شبکه به خوبی نشان می‌دهد که هیچ گاه گامی بیرون از حیطه تأمین منافع ملی انگلیس در آن سوی مرزهای این کشور برنداشته است و بی شک مردم ما نیز مثل همیشه هوشیار هستند و مجال سوء استفاده به این شبکه‌ها را نخواهند داد ولی اینکه در پروژه جدید طراحی شده از سوی این شبکه رابطه بین مسعود بهنود و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری و برخی فعالان به اصطلاح حقوق بشری در داخل ایران که پیاده کنندگان این دستورات هستند چیست در گزارش های بعدی به آن می پردازیم.

در این میان نکته تامل برانگیز اینست  که طی ماه‌های گذشته عده ای  در داخل کشور خواسته یا ناخواسته در راستای همین پازل دشمن حرکت کردند (حمله و هجمه به قوه قضائیه) و به منافع کشور لطمه زدند قوه قضائیه به حول و قوه الهی از این توطئه کثیف سربلند بیرون خواهد امد ولی برخی افراد که در نقشه راه دشمن حرکت کردند بدانند سرافکنده خواهند شد و البته باید هزینه‌اش را هم بپردازند.

اما نکته قابل تامل دیگر در این میان این است که چگونه می‌شود مسعود بهنود ضدانقلاب خارج نشین که همواره مخالف تحریم انتخابات بوده است حالا شرکت در انتخابات را به اما و مگرها وابسته می‌کند؟

بی شک مسعود بهنود پروژه عنکبوت را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد و اگر عنکبوت های دیگری هم باشد باز هم از هم خواهند پاشید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها