يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۸۰۶۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۱۶ دی ۱۳۹۵
زاکانی:
رئیس شورای عالی بسیج کشور در جلسه ناگفته‌های برجام گفت: جامعه ما از عدم شفافیت رنج می‌برد و همانطور که همه می‌دانند افرادی که در برجام مذاکره کننده بودند در خصوص 4 سند مذاکره داشته‌اند اما فقط یک سند را به مردم نشان دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علیرضا زاکانی، چهارشنبه شب با حضور در جلسه ناگفته‌های برجام در مسجد امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: امام خمینی 34 مرتبه کلمه اسلام ناب محمدی را سفارش کرده‌اند و در مقابل این اسلام، اسلام شیاطین را بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به هر حال یا به اسلام الهی و ناب محمدی چنگ خواهیم زد و یا به اسلام شیطان دست خواهیم انداخت که همان اسلام آمریکایی است، افزود: رهبر کبیر انقلاب توصیه کرده‌اند که برای انتخاب مسیر درست نیاز به ویژگی‌های برجسته است.

رئیس شورای عالی بسیج کشور به ویژگی‌های ذکر شده امام راحل اشاره کرد و گفت: هیچ‌گاه در مقابل دشمنان هراس نداشته و نلغزید.

فردی که طعم فقر را نچشیده نمی‌تواند مسؤول باشد


وی ویژگی دیگر رسیدن به مسیر و هدف را، انتخاب افرادی که طعم فقر را چشیده‌اند دانست و گفت: مسئولی که در مقابل دشمنان پایش بلغزد و طعم فقر را نچشیده باشد، چنگ اندازی و غارت دنیا خواهد کرد و امروز در برخی از مسؤولان نیز دنیاطلبی باعث شده وظیفه اصلی خود را فراموش کنند.

زاکانی با استناد به فرمایش امام خمینی(ره) در خصوص انتخاب مسؤول، گفت: ایشان تأکید داشته‌اند که در انتخاب مسؤول افرادی را انتخاب کنید که این ویژگی‌ها را داشته باشد و دین را به دنیا نفروشد.

وی با اشاره به اینکه وقتی اطراف را نگاه می‌کنیم و شاهد افتخارات خلق شده توسط انقلاب اسلامی هستیم، افزود: این انقلاب از سال 42 شروع شد و در سال 57 به پیروزی رسید و امروز در سال‌جاری به انقلابی رسیده‌ایم که روزی تمام شیاطین جهان می‌خواستند این انقلاب نباشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنان انقلاب از ابتدا تمام همت خود را گذاشتند تا انقلاب را سرنگون کنند ولی هیچ‌گاه موفق نبودند و نه تنها ریشه‌کن نکردند بلکه باعث تنومندی ریشه انقلاب شکوهمند اسلام نیز شدند.

وی با اشاره به اینکه اکنون سرنوشت منطقه و سایر نقاط جهان، زیر نظر تصمیمات ملت ایران است، گفت: اراده انقلاب که مستقل از دیگران است روزی دشمن می‌خواست اراده خود را بر ایران تحمیل کند.

زاکانی با یادآوری اینکه در سوریه شیاطین خواستند رژیم منتخب مردم را حذف کنند، گفت: ایران اسلامی در مقابل این خواسته دشمن در سوریه ایستاد و با منطق درست اصرار بر این داشت که وقتی منتخب مردمی شده هیچ‌کسی جز مردم سوریه نمی‌تواند دخالتی داشته باشد.

 هدف دشمن از حمله به سوریه و عراق ایجاد رخنه در ایران بود

وی تصریح کرد: امروز آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، رژیم صهیونیستی، اردن، قطر، ترکیه، عربستان در کنار یکدیگر در سوریه گروه جنایتکار، جانی را ایجاد کردند تا سوریه را از بین ببرد تا بتوانند اهداف شوم خود که نابودی ایران بود را از بین ببرند.

رئیس شورای عالی بسیج کشور، افزود: طبق نقشه دشمن، قرار بر این بود که شهرهای نابود شده سوریه و عراق در تبریز و تهران و سایر کلان‌شهرهای ایران تکرار شود.

وی به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص شنیدن صدای استخوان‌های مارکسیسم اشاره کرد و گفت: آمریکا در همه نقشه‌های شوم خود علیه ایران شکست خورده و همان تعبیر مقام عظمای ولایت برای آمریکا نیز است.

زاکانی با بیان اینکه آمریکا دیگر آمریکای 37 سال گذشته نیست، تصریح کرد: البته ایران اسلامی نیز در نقطه 37 سال پیش قرار ندارد و امروز به برکت انقلاب، خون شهدا، درایت‌های امام راحل، هدایت مقام معظم رهبری و ایستادگی مردم در اوج قدرت قرار دارد.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نمونه این ایستادگی ملت ایران از صدر اسلام تاکنون وجود نداشته، گفت: اگر یک ملت 37 سال تحت فشار قرار گیرد و با چشم شاهد برخی از نامردی‌ها باشد ولی همچنان در رکاب انقلاب و پایبند به انقلاب باشد، یعنی ملت آن فهیم و ایستاده هستند.

رئیس شورای عالی بسیج کشور خاطرنشان کرد: 9 دی که پشت سر گذاشتیم نمونه‌ای از ایستادگی مردم ایران پای انقلاب بود که تمام سیاهی‌های حاکم بر نظام را با حضور مردم از بین برد.

 9 دی سایه‌های تاریک روی نظام اسلامی را از بین برد

وی افزود: در فتنه 88 قرار نبود که دیگر نظام جمهوری اسلامی باقی بماند ولی مردم با خلق حماسه 9 دی تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

زاکانی نمونه دیگر ایستادگی مردم ایران را در دوران  8 سال دفاع مقدس بیان کرد و افزود: در زمان 8 سال دفاع مقدس صدام ملعون قول هفت روزه سلطه بر ایران را داده بود که با متکی به ایمان مردم ایران هشت سال به طول انجامید و دنیا متحیر شد.

وی با بیان اینکه شاید مسؤولی پیدا شود که قدر این نظام را ندارد و این تقصیر آن مسؤول است، ادامه داد: در یک سخنرانی اخیر در خراسان جنوبی اعلام کردند که استانداری این استان خواستار شده در دوره انتخابات کنگره شهدا بسیار کم‌رنگ برگزار شود و دلیل‌اش برگزاری سیاسی این کنگره‌ها بود.

آمریکا باید از شهدای ایران هراس داشته باشد نه یک مسؤول داخل کشور


رئیس شورای عالی بسیج کشور افزود: واقعا جای تعجب دارد که آیا آمریکا باید از شهدا بترسد یا استاندار یکی از استان‌های داخل کشور از شهدا هراس دارد.

وی با تأکید بر اینکه با این وضع چه هدفی داریم، اظهار کرد: در اطراف تهران عده‌ای را کشف کرده‌اند در گورها می‌خوابند و بعد از آن ریاست جمهوری ابراز تأسف کرد و استاندار تهران اعلام می‌کند که تهران گرسنه و بی‌خانمان به معنای واقعی وجود ندارد.

گورخواب‌ها در تهران معنای واقعی چه چیزی هستند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: پس گورخواب‌ها یا فقرا در حاشیه تهران به معنای واقعی چه چیز هستند و این‌ها نمونه همان ویژگی افرادی است که امام خمینی(ره) بر آن تأکید کرده‌اند؛ زیرا چنین افرادی یا طعم فقر را نچشیده‌اند و یا چشم‌شان را بر واقعیت بسته‌اند.

وی با بیان اینکه فتنه چند اثر اقتصادی بر جامعه گذاشت که منجر به پدیداری حوادث اقتصادی در کشور شد، گفت: یکی از حوادثی که به واسطه فتنه ایجاد شد، این بود که فتنه‌گران به آمریکا نامه دادند و از آمریکا در خواست تنبیه ملت ایران را کردند.

زاکانی با تاکید بر اینکه در آن زمان هیلاری کیلینتون نامه‌ای از فتنه‌گران برای تنبیه ایرانیان از طریق افزایش فشار اقتصادی دریافت کرد که موجب تشدید تحریم‌ها شد، تصریح کرد: افرادی که ادعای ایرانی بودن دارند چطور می‌توانند چنین درخواستی را علیه مردم کشور خود از دشمن کشورش بکند.

رئیس شورای عالی بسیج کشور در ادامه گفت: فرزند یکی از مسؤولان جز این افرادی است که علاقه‌مند به تنبیه مردم ایران توسط آمریکا بود.

وی با اشاره به تحریم ایجاد شده در 25 خرداد سال 89 که علیه ایران صادر شده بود و برخی‌ها معتقد به مفید بودن این تحریم‌ها بودند، گفت: دلیل آن این بود که دشمنان متوجه شده بودند که مردم ایران هیچ‌گاه تسلیم نخواهند شد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بعد از فتنه سال 88، سفیر آمریکا در بحرین رسما اعلام کرد که ایران را تحریم خواهیم کرد ادامه داد: دلیل این اقدام آن‌ها این بود تحریم‌ها موجب براندازی نظام شود و مردم بر علیه نظام قیام کنند.

وی افزود: دلیل دیگر تحریم آمریکا طبق گفته سفیر آمریکایی ایجاد گرسنگی در جامعه اسلامی بود تا مدیریت از دست نظام جمهوری اسلامی خارج شود و به واسطه آن نظام سرنگون شود.

زاکانی با اشاره به اینکه هدف دیگر دشمن این بود که اگر تحریم‌ها تأثیری بر مردم نگذاشت و براندازی نظام اتفاق نیفتاد، از جنبش سبز حمایت کنند، گفت: آن‌ها می‌خواستند با این تحریم‌ها به مردم القا کنند که وقتی فشار از دوش آن‌ها برداشته می‌شود که دنباله‌روی جنبش سبز باشند.

وی با بیان اینکه سفیر آمریکا در بحرین اعلام کرده بود که ما از فتنه‌گران حمایت می‌کردیم ولی علنی نشده بود در حالی که اکنون علنا حمایت خود را اعلام می‌کنیم، گفت: این بعد از ارسال نامه فتنه‌گران به آمریکا جهت تشدید تنبیه‌ها علیه ایران است.

رئیس شورای عالی بسیج کشور اذعان کرد: دشمن مردم ایران را نشناخته بود، این ملت همان مردم هشت سال دفاع مقدس هستند که تحت هر شرایطی با اسلام و انقلاب همراه بودند.

 در فتنه 88، 15 هزار میلیارد تومان پول به غارت بردند

وی با اشاره به اینکه عده‌ای علاوه بر تحریم، از این فرصت استفاده کردند و ایران را به غارت بردند، گفت: 15 هزار میلیارد تومان در زمان فتنه سال 88 غارت کردند که همه آن‌ها بیت‌المال است.

زاکانی افزود: وزارت اطلاعات و وزارت نفت خبر این غارت را می‌دهند که طبق اصل 44 قانون اساسی کلاه سر مردم گذاشته شده است.

 اسناد برجام چندسندی است که فقط یک سند را به ما نشان دادند

وی به اسناد برجام اشاره کرد و گفت: همانطور که همه می‌دانند برجام یک سند است در حالی‌که افرادی که مذاکره کننده بودند در خصوص 4 سند مذاکره داشته‌اند و فقط یک سند را به مردم نشان دادند.

رئیس شورای عالی بسیج کشور با تأکید بر اینکه روحانی، ظریف، شمخانی، لاریجانی، صالحی، دهقان جز متولیان مذاکره کننده هستند، گفت: باید این افراد از اسناد برجام آگاه باشند و این قابل قبول نیست که عضو 5 نفره مذاکره اطلاع از این اسناد نداشته باشند.

زاکانی خاطرنشان کرد: من خواستار اسناد دیگر برجام شدم ولی هیچ‌کس آن‌ها را نشان نداد و این بیانگر این است که سند برجام اسناد دیگری دارد که هیچ‌کس جز چند نفر، از آن بی‌اطلاع هستند.

وی افزود: با فشار و تناقض‌گویی در کمیسیون برجام چیزی در مورد اسناد دیگر بر زبان نیاوردند.

اهداف برجام کلیدی برای آمریکا بود

زاکانی ادامه داد: اگر برجام را مطالعه کنید آن‌ها خواستار محدود کردن مسائل هسته‌ای ایران بودند و اینکه می‌خواستند از طریق برجام اشراف اطلاعاتی به مسائل امنیتی و آگاهی از زیرساخت‌های کشور داشته باشند و همانند برنامه‌ای که سر صدام ملعون آوردند.

وی شرایط ایجاد شده دیگر در برجام را ایجاد محدودیت در رشد و علم و فناوری دانست و گفت: ایجاد وابستگی ایران به آمریکا نیز یکی دیگر از اهداف دشمن در برجام بود.

رئیس شورای عالی بسیج کشور هدف دیگر برجام را، ایجاد یک فرهنگ برای محدودیت‌های سایر توانمندی‌های ایران برای تضعیف قدرت ایران در منطقه دانست و گفت: همه این مسائل اهداف برجام بود و با این حساب چگونه یک مسؤول می‌تواند چنین سندی را امضا کند.

رئیس شورای عالی بسیج کشور با بیان اینکه سند برجام پیشنهاد آمریکا است، گفت: در حین مذاکرات، تصمیمات دیگری در خصوص آزادی جاسوسان آمریکایی در ایران هم بود و سر معامله نشستند و آن‌ها درخواست خارج کردن اسامی 14 نفر از افرادی که تحت تعقیب بودند را از لیست سیاه داشتند.

وی با اشاره به حضور ظریف در کمیسیون امنیت ملی گفت: در آن جلسه ظریف علنا بر اشتباه‌های خود از جمله اعتماد به کری را اعلام کرده ولی بعد از آن برخی از نمایندگان مجلس آن را تکذیب کردند اما طبق بررسی‌های صورت گرفته معلوم شده عین این حرف‌ها را ظریف گفته و چرا باید با ملت اینگونه برخورد و شفاف‌سازی نشود.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه ما چیزی را در مسائل هسته‌ای از دست نمی‌دهیم و آن چیزی که به دست می‌آوریم حداقل نشان دادن چهره آمریکا به ملت است، گفت: معامله صورت گرفته و مقام معظم رهبری آن را خسران محض اعلام می‌کنند ولی چرا از ابعاد ماجرا مردم را آگاه نمی‌کنید.

وی با اشاره به دو قطبی‌سازی جامعه، تصریح کرد: در جامعه ما فسادهای بزرگی توسط برخی آقایون اتفاق می‌افتاد ولی با سری و محرمانه نگه داشتن، مردم متوجه نمی‌شوند.

 ده‌ها نفر همانند بابک زنجانی در دولت هستند

وی با بیان اینکه قبل از انتخابات، آقای رئیس جمهور بر مسأله بابک زنجانی تأکید داشتند، گفت: 10ها نفر در این دولت هستند که نصف بابک زنجانی بر آن‌ها نظارت نشده و همچنان هستند و وقتی چنین مسائلی را با سند بیان می‌کنم معاون شورای ریاست جمهوری علیه من شکایت می‌کند.

رئیس شورای عالی بسیج کشور با تاکید بر اینکه جامعه ما از عدم شفافیت رنج می‌برد، افزود: در جامعه عده‌ای چنان اشرافی زندگی می‌کنند که متوجه نیستند افرادی در گور می‌خوابند و نان حرام باعث شده دردی را حس نکنند.

وی بیان کرد: در آن زمان فشار می‌آوردند اگر برجام امضا نشود هر روز 150 میلیارد تومان ضرر می‌دهیم، آیا بعد از تصویب برجام روزی 150 میلیارد تومان به مردم رسید.

زاکانی خاطرنشان کرد: در آن دوران از من خواستند برجام را بررسی نکنم و ادعا می‌کردند چون مقام معظم رهبری بررسی کرده، بررسی من توهین به ایشان است، در حالی که خود ایشان اعلام کردند من از کلیات برجام باخبر هستم و مسائل ریز آن را با دقت بررسی کنید.

وی افزود: در کمیسیون مجلس گفتند که اگر برجام بررسی شود اشکالات برجام در می‌آید و مردم ناامید می‌شود برای همین بررسی برجام توسط من، باب میل آن‌‌ها نبود.

 رئیس جمهور برای شفاف‌سازی بستری برای اتهامات حسین فریدون ایجاد کند


رئیس شورای عالی بسیج کشور تأکید کرد: ریاست جمهوری بستری را برای شفاف سازی اتهامات حسین فریدون ایجاد کند و شفاف سازی را شروع کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها