کد خبر: ۴۰۸۱۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۱۸ دی ۱۳۹۵
مسئولان وزارت علوم چه چیزی را تکذیب می کنند:
سید ضیاء هاشمی درحالی برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه های کشور را تکذیب کرد که دقیقا شب قبل از این برنامه؛ یک گروه دانشجویی در دانشگاه صنعتی شیراز اقدام به برگزاری اردویی و جشن مختلط دانشجویی نموده بود.بخشی از این تصاویر به روایت شرکت کنندگان در این مراسم که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است در ادامه می آید.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی از سالها پیش بعنوان یک عامل مخرب و ضدفرهنگی در فضای علمی و دانشگاهی کشور مطرح بوده است.

از آنجا که برگزاری اینگونه اردوها همیشه با حواشی اخلاقی همراه است؛ مسئولین فرهنگی، اساتید دانشگاه و حتی خانواده دانشجویان در موارد متعدد نسبت به این مسئله حساسیت نشان داده و ابراز نگرانی کرده اند

با اینحال پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال 92 و عزل و نصب های اتوبوسی در وزارت علوم این مشکل قوت گرفت؛ به گونه ای که در یکسری از بازه های زمانی (معمولا بعد از تعطیلات عید نوروز تا شروع امتحانات ترم دوم) هر هفته شاهد برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه های کشور بوده ایم، از دانشگاه علوم پزشکی بجنورد گرفته تا دانشگاه صنعتی اصفهان و پیام نور جیرفت و ...

در این بین آنچه محل تعجب و البته تاسف است؛ انکار این مسئله توسط مسئولین رده بالای وزارت خانه همچون شخص وزیر علوم می باشد، چرا که بلاشک اخبار برگزاری این اردوها از طریق نهادهای نظارتی یا رسانه ها به سمع و نظر ایشان رسیده است.

در آخرین مورد ضیا هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم در برنامه تلویزیونی زاویه در پاسخ به سوال یکی از مناظره کنندگان در مورد برگزاری اردوهای مختلط گفت: "در هیچکدام از دانشگاه های کشور اردوی مختلط برگزار نشده و هرکس چنین ادعایی داشته باشد دروغ محض است"

سید ضیاء هاشمی درحالی برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه های کشور را تکذیب کرد که دقیقا شب قبل از این برنامه؛ یک گروه دانشجویی در دانشگاه صنعتی شیراز اقدام به برگزاری اردویی و جشن مختلط دانشجویی نموده بود.



( ثبت نام از دانشجویان برای حضور در جشن شب یلدا در حیاط دانشگاه)


طبق گزارشاتی که از این دانشگاه بدست ما رسیده است؛ برگزاری اردو و جشنمختلط در تاریخ 30/9/95 انجام شده و امکانات برگزاری اردو نیز از طرف دانشگاه در اختیار عوامل برگزار کننده قرار گرفته است.



(نامه درخواست مجوز و دستور همکاری جهت برگزاری)


لازم به ذکر است همان طور که در تصاویر ذیل آمده در این مراسم که به بهانه کودکان بی سرپرست برگزار شده و در درخواست این دانشجویان از اختصاص اتوبوس به صورت مجزا استفاده شده است که در نهایت منجر به حضور همزمان دانشجویان دختر و پسر در این برنامه و  عدم رعایت حدود اخلاقی در اختلاط غیرمتعارف گردیده که بخشی از این تصاویر به روایت شرکت کنندگان در این مراسم که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است در ادامه می آید.










(پایگاه 598 آمادگی خود را در خصوص درج پاسخ مسئولان دانشگاه صنعتی شیراز را اعلام می نماید)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۵
۰
۰
دولت یازدهم میخواهد برای همه جاذبه داشته باشد حتی برای فاسدین . اما این بدبختهای نفهم نمیدانند اگر مردم فساد میخواستند در زمان ان شاه دربدر خیلی بیشترش را داشتند اما دمش را گرفتند و از مملکت بیرونش کردند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها