يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۸۴۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۲۰ دی ۱۳۹۵
نیروهای عراقی در داخل شهر موصل در چندین نقطه توانسته‌اند موفقیت‌های قابل توجهی به دست آورند و در آخرین تحولات، خود را به رود دجله رسانده‌اند و در نقطه دیگری از شهر حدود 60 داعشی را از پای در آورده‌اند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در ادامه عملیات آزادسازی شهر موصل، مرکز استان نینوی در شمال عراق، نیروهای «مبارزه با تروریسم» عراق، امروز دوشنبه موفق شدند دانشگاه موصل در شرق شهر را کامل محاصره کنند.

همزمان یگان تخریب در محله‌های السکر و البلدیات در حال خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کار گذاشته شده هستند.

به گفته سرتیپ «سامی العارضی» فرمانده نیروهای ویژه حاضر در موصل به خبرگزاری أین عراق، مقاومت نیروهای داعش نیز به طور نسبی کاهش یافته است.

از سوی دیگر به نوشته پایگاه اطلاع رسانی الحشد الشعبی، تروریست‌های داعش سعی داشتند به یک تپه باستانی در شهر موصل حمله کنند که با مقاومت نیروهای امنیتی و با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، 38 تن از تروریست‌ها از پای در آمدند که در بین کشته‌شدگان اتباع خارجی نیز دیده می‌شود.

در مناطق «الصناعیه»، «سومر»، «الوحده»، «فلسطین»، «الانتصار» و «الکرامه» نیز با کار اطلاعاتی و شناسایی، نیروی هوایی عراق کارگاههای ساخت بمب و تجهیز خودروهای انتحاری و خودروهای زرهی داعش را بمباران کرد که در این حملات 25 تررویست کشته شدند.

اما موفق‌ترین اقدام نیروهای عراقی روز گذشته رقم خورد و آن‌ها توانستند با آزادسازی مناطق «الفرقان» (بعث) و «المزراع» خود را به رود دجله برسانند.

رود دجله که از شمال شهر موصل تا جنوب آن امتداد یافته،‌ شهر را به دو نیم شرقی و غربی تقسیم می‌کند.


شهر موصل/ ابعاد اصلی    

در شمال و شمال شرق موصل نیز نیروهای عراقی توانسته‌اند منطقه «الرفاق» و در جنوب شرق شهر نیز منطقه «یارمجه» را آزاد کنند.

با رسیدن نیروهای عراقی به رود دجله، آن‌ها از این پس می‌توانند تحرکات داعش از طریق این رود را تحت نظر بگیرند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها