أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۸۵۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۲۲ دی ۱۳۹۵
سازمان تامین اجتماعی مکلف به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران شد؛ به‌گونه‌ای که نسبت اولین مستمری به حداکثر حقوق و مزایایی که در زمان مستمری برقرار بوده در طول برنامه ششم حفظ شده و همچنین بازنشسته‌ای کمتر از این نسبت را دریافت نکند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم، از مصوبه روز سه‌شنبه این کمیسیون در مورد همسان‎سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‎بگیران تامین اجتماعی خبر داد.
 
محمد خدابخشی اظهار کرد: در جلسه روز سه‌شنبه( 21 دی) کمیسیون تلفیق برنامه ششم که برای بررسی مواد ارجاع شده به این کمیسیون برگزار شد، بند مربوط به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی بررسی و مصوب شد که بر اساس آن سازمان تامین اجتماعی مکلف به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران شد؛ به‌گونه‌ای که نسبت اولین مستمری به حداکثر حقوق و مزایایی که در زمان مستمری برقرار بوده در طول برنامه ششم حفظ شده و همچنین بازنشسته‌ای کمتر از این نسبت را دریافت نکند.

وی افزود: به موجب مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، همچنین دولت مکلف شد تمامی کارکنان حاکمیتی شاغل در پست‌های فشار قوی را از حیث حقوق و  مزایا و همچنین سایر امتیازات با کارکنان رسمی و پیمانی یکسان‌سازی کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس دهم، ادامه داد: در مصوبه‌ی دیگر کمیسیون تلفیق، دولت مکلف شد نسبت به تهیه و تدوین نظام نوین تعاون با رویکرد اشتغال‌زایی و کارآفرینی اقدام کند.

خدابخشی یادآور شد: از جمله مصوبات دیگر کمیسیون این بود که دولت مکلف شد در برنامه ششم توسعه، حدود دو میلیون شغل در روستاها ایجاد و همچنین نسبت به تامین اعتبار و اختصاص موردنیاز برای بهسازی، احداث و نگهداری  راه‌های روستایی بالای 20 خانوار در طول برنامه اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم همچنین گفت: علاوه بر این دولت موظف به تعیین تکلیف وضعیت استخدامی کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی در بانک کشاورزی و همچنین صندوق بیمه محصولات کشاورزی شد.

وی اضافه کرد: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داده شد، اموال غیرمنقولی که بهره‌بردار آن وزارت ارتباط و فناوری است را، با رعایت قوانین موجود در کشور تا سقف 10 هزار میلیارد ریال به فروش رسانده و درآمد حاصله را پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور، افزایش سرمایه سهم دولت در پست بانک اختصاص دهد.

خدابخشی در پایان اظهار کرد: همچنین دولت موظف شد نسبت به افزایش سرمایه بانک تعاون از اول برنامه از محل فروش اموال مازاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سود سالانه به حساب افزایش سرمایه دولت در بانک مذکور منظور کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها