أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۸۸۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۲۵ دی ۱۳۹۵
رهبر حزب کارگر بریتانیا در نامه‌ای به ترزا می، نخست‌وزیر این کشور خواستار تحقیق رسمی درباره رسوایی لابی‌گری رژیم صهیونیستی برای نفوذ در میان سیاستمداران انگلیسی شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری قدس: «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بریتانیا از ترزا می، نخست‌وزیر این کشور خواستار تحقیق رسمی درباره رسوایی لابی‌گری رژیم صهیونیستی برای نفوذ در میان سیاستمداران انگلیسی شد.

کوربین در این نامه که به رویت پایگاه میدل‌ایست‌آی رسیده نوشته که توطئه‌های یک مقام سفارت اسرائیل برای برکنار کردن مقام‌های ارشد دولت انگلیس، در حکم تلاش برای «تضعیف تمامیت دموکراسی ما هستند.»

واحد پژوهش الجزیره پیش از این گزارش داده بود نتایج تحقیقات مخفیانه این شبکه خبری در طول 6 ماه گذشته از وجود یک لابی زیرزمینی رژیم صهیونیستی در انگلیس برای توطئه علیه سیاستمداران ضد اسرائیلی در این کشور پرده برمی‌دارد.

خبرنگار نامحسوس الجزیره با اسم مستعار «رابین» در طول 6 ماه گذشته با اعضای این شبکه لابی‌گری در بریتانیا ملاقات کرده است. این شبکه لابی با واسطه سفارت اسرائیل در لندن از حمایت شدید کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخوردارند.

«رابین» در این ملاقات‌ها خود را به عنوان یک فعال دانشگاهی با احساسات اسرائیل‌دوستانه شدید و در تلاش برای مبارزه با جنبش تحریم اسرائیل معرفی کرده است.

این تحقیق، یافته‌های بی‌شماری دارد، اما الجزیره، روز یکشنبه از اولین مورد آن رونمایی کرده است: یک دیپلمات اسرائیلی در تلاش برای تخریب سیاستمداران ارشد انگلیسی با نگرش‌های ضد اسرائیلی است.

«رابین» به صورت مخفیانه از گفت‌وگویی بین یک مقام ارشد سفارت اسرائیل به نام «شای موسات» و سیاستمدار انگلیسی به نام «ماریا استریزلو» فیلم گرفته است. «استریزلو» در زمان ثبت این فیلم رئیس دفتر یک نماینده ارشد پارلمان انگلیس به نام «رابرت هالفون» بوده است.

دیپلمات اسرائیلی در این فیلم خطاب به سیاستمدار انگلیسی می‌گوید: «می‌خواهید نام چند تا نماینده را به شما بدهم که به نظرم باید تخریب بشوند؟»

«استریزلو» در جواب می‌گوید: «خب، می‌دانید اگر آدم خیلی سرسخت به نظر برسد، مطمئناً آنها چیزهایی را پنهان خواهند کرد.»

«ماسوت» می‌گوید: «بله؛ من اسامی برخی اعضای پارلمان را دارم. (استریزلو) خودش می‌داند کدام اعضای پارلمان را می‌خواهم برکنار کنم... معاون وزیر خارجه.»

شبکه خبری الجزیره نوشته اشاره «ماسوت« به «آلان دونکان»، معاون وزیر خارجه انگلیس، یکی از حامیان کشور شدن فلسطین است.  استریزلو، اندکی بعد گفته که «یک رسوایی کوچک» می‌تواند به برکنار دونکان ختم بشود. «شای موسات» پس از این افشاگری از سمتش استعفا کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها