أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۸۹۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۲۶ دی ۱۳۹۵
سرکرده گروه تروریستی القاعده از عملکرد و رفتار وحشیانه داعش به شدت انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران: "ایمن ظواهری"، سرکرده گروه تروریستی القاعده، اقدامات داعش را "دیوانه‌وار و جنون‌آمیز" توصیف کرد و اظهار داشت رفتار تروریست‌های داعش در مظنون شدن به اعضای خود و کشتن آنها غیرقابل توجیه است.

تحلیلگران معتقدند سرکرده‌های القاعده و داعش با یکدیگر بر سر تصاحب قلمرو رقابت دارند و اظهارات ظواهری نشان‌دهنده نگرانی وی از گسیل شدن تروریست‌های داعش به افغانستان است.

ایمن ظواهری پس از کشته شدن "اسامه بن لادن" در سال 2011 برای سرکردگی گروه تروریستی القاعده انتخاب شد. وی با انتشار پیغامی صوتی، اعضای گروه تروریستی داعش را بزدل، دروغگو و تشنه گسترش قلمرو توصیف کرد.

ظواهری در این پیام صوتی گفت: داعش در جنون تکفیری خود محصور شده و حتی از محدوده افراط‌گرایی نیز پا را فراتر گذاشته است. آنها از تفکر تکفیری برای دروغگویی‌های خود استفاده می‌کنند. این سیاست فرصت‌طلبی آنها است.

ایمن ظواهری از سوی آمریکا تحت تعقیب و برای سر وی جایزه 25 میلیون دلاری تعیین شده است. ظواهری به دست داشتن در حملات 11 سپتامبر و ارتباط با حملات تروریستی در گوشه و کنار جهان متهم است و تحریم‌های بین‌المللی بر علیه وی اعمال شده است. وی در ادامه انتقاد از داعش گفت: آنها از باورهای جوانان سوء‌استفاده می‌کنند.

پیام صوتی ایمن ظواهری به زبان عربی منتشر  و سپس برای هواداران القاعده به زبان‌های دیگر ترجمه شد و در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

اظهارات ظواهری در حالی منتشر شد که تروریست‌های القاعده حاضر در سوریه در جریان حملات موشکی ائتلاف آمریکایی متحمل خسارات فراوانی شدند. وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد در هفته نخست از ماه ژانویه، بیش از 20 تروریست القاعده در شمال غرب سوریه و در جریان دو حمله موشکی مجزا، کشته شدند.

تحلیلگران معتقدند ظواهری مایل به قدرت گرفتن داعش نیست و از سرکوب این گروه تروریستی در سوریه رضایت دارد. اگر داعش قدرت بگیرد ممکن است به فکر توسعه قلمرو و وارد شدن به افغانستان بیافتد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها