يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۸۹۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۲۶ دی ۱۳۹۵
یکی از کارهایی که نباید بلافاصله پس از خوردن غذا انجام داد ورزش کردن است چرا که موجب اختلال در فرآیند هضم غذا و فساد آن در بدن می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران: حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: معده انسان یک کیسه عضلانی است که نقش مهمی در هضم غذا بر عهده دارد. غذا پس از ورود به معده با آنزیم های درون آن مخلوط می شود تا به اجزای ساده تر تبدیل شود.

وی ادامه داد: غذایی که وارد معده می شود با توجه به کیفیت آن چندین ساعت در معده باقی می ماند. بدن برای هضم این غذا نیاز به اکسیژن دارد بنابراین ورزش کردن یا خوابیدن بلافاصله پس از غذا خوردن سبب فساد آن می شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه بدن هنگام ورزش نیاز به اکسیژن دارد بنابراین انجام فعالیت بدنی بلافاصله پس از صرف غذا باعث می شود، اکسیژن کافی به بدن برای هضم غذا نرسد، افزود: افراد باید پس از مصرف غذاهای پرچرب حداقل به مدت سه ساعت از ورزش کردن خودداری کنند.

عظمایی عنوان کرد: افراد باید توجه داشته باشند که حداقل 2 ساعت پس از استفاده از مواد پروتئینی و کربوهیدرات از انجام فعالیت بدنی شدید پرهیز کنند. ولی ویتامین ها، آب و مواد معدنی بسیار سریع الهضم بوده و ورزش کردن حدود یک ساعت پس از مصرف این مواد ورزش کردن اشکالی ندارد.

وی تاکید کرد: خوب نجویدن غذا نیز منجر به هضم ناقص و فساد در هضم غذا می شود. همچنین اشخاص باید از مصرف مایعات و به خصوص نوشابه در بین و بلافاصله پس از غذا اجتناب کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: صحبت کردن بین غذا نیز سبب نفخ در افراد می شود. همچنین آدامس جویدن نیز در فرآیند هضم غذا را با اختلال مواجه می کند ولی جویدن سقز سفید با کندر باعث تقویت معده، لثه و دندان می شود بنابراین جایگزین مناسبی برای آدامس محسوب می شود.

عظمایی توصیه کرد: افراد در صورت نیاز می توانند در حین غذا از عرقیجاتی مانند زیره سبز، زنیان، نعناع و رازیانه استفاده کنند زیرا این نوشیدنی ها ضد نفخ هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها