کد خبر: ۴۰۹۱۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۵۱     ۲۷ دی ۱۳۹۵
پرونده جدید روشنفکران محافظه کار برای تخریب اسلام ناب:
اینگونه روشنفکری مدرن با اسلام سنتی و ارتجاع در موضع محافظه کاری و مقابله با اسلام ناب خمینی به وحدت میرسید. منتها به جای مقابله علنی با خمینی ارمانهای او را مورد حمله قرار داده، ان را به مارکسیسم، سلفیگری و عثمانیگری نسبت داده یعنی همان تهمتی که مرتجعین به شاگردان امام میزدند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، محمد قوچانی در شماره ۵۰ مهرنامه اینبار در قامت روشنفکر درباری، از سلطنت صفوی دفاع کرده و آرمانهایی نظیر نهضت جهانی اسلام و اتحاد اسلامی را به مارکسیسم و عثمانیها نسبت داده است. تلاش کرده برای سید جمال الدین اسدآبادی آغازگر نهضت بیداری پرونده سازی کرده و تخریب وحدت اسلامی را با حمله به شریعتی و مساوی دانستن او با سلفیه و آنچه مارکسیسم اسلامی مینامد محقق کند. راه حل را نیز در مهدی بازرگان دیده که اسلام را برای ایران میخواست نه ایران را برای اسلام و برای همین چارچوب از کوروش و صفویه تقدیر کرده و در بقیه نشریه نیز تلاش کرده برای ان تئوری بافی کند.

دموکرات رادیکال سابق، امروز در قامت محافظه کار درباری سخن گفته و برای تشیع دلسوزی کرده است و از در تنها شاه شیعه دنیا و شاه اسلام پناه تئوری بافی کرده است یعنی همان حرف اخوندهای سنتی مرتجع مخالف امام در ۱۵ خرداد ۴۲ و بازگشت به تشیع صفوی را تمنا کرده است.

اینگونه روشنفکری مدرن با اسلام سنتی و ارتجاع در موضع محافظه کاری و مقابله با اسلام ناب خمینی به وحدت میرسید. منتها به جای مقابله علنی با خمینی ارمانهای او را مورد حمله قرار داده، ان را به مارکسیسم، سلفیگری و عثمانیگری نسبت داده یعنی همان تهمتی که مرتجعین به شاگردان امام میزدند.

اقای روشنفکر دیر بیدار شده و بعد از ۵۳ سال از ۱۴ خردا،د سخن مرتجعین را با ادبیات شیک و کاغذ گلاسه و چاپ تمام رنگی تکرار کرده است. نسخه مهدی بازرگان که در سازگاری ایرانی، از پفیوزی ملت ایران سخن گفته که با هرچیزی سازگارند را در برابر ان ارائه داده است.

این ملت را پفیوزی و سازگاری ایرانی بازرگان نگه نداشت. این ملت را اسلام و دفاع از دارالاسلام نگه داشت و امام با نفی صفویه و نقد مشروطیت و نهضت ملی نفت، انقلاب اسلامی را در تداوم نهضت بیداری مسلمانان جهان از جمله انقلاب الجزایر خواند و پیوند با ملتهای مسلمان ضمن رابطه با دولتها را تبدیل به قدرت نرم انقلاب ساخت.

البته مراد شما بازرگان در انقلاب ایران در دو حرکت تلاش کرده بود تاریخ انقلاب را تحریف کند و نهضت ضد استکباری ملت را به ضد استبدادی تقلیل دهد و همین بازرگان حتی عقبتر از جبهه ملی تا اواخر بر قانون اساسی مشروطیت و حفظ سلطنت تاکید میکرد. اما امام در پیام تشکیل مرکز اسناد انقلاب اسلامی انقلاب را در برابر اسلام سلطنتی و سرمایه داری تعریف کرد و مردم پشچت همین تفسیر از اسلام قیام کردند نه بیانیه های بازرگان.

البته انقلاب اسلامی تاریخ و فرهنگ اولین سرزمین آزادشده یعنی ایران را گرامی میدارد اما خود را ذیل آن تعریف نمیکند

مرید عزیز نظریه پرداز پفیوزی ایرانی، سلطنت احیا شدنی نیست، و ملت ایران احتیاج به پفیوزی و سازگاری تجویزی مراد شما ندارد. سلطنت رفته است و آنکه میخواست در دل نظام اسلامی سلطنت بناکند هم رفته است. تلاشهای دوستان شما برای حل کردن نظام اسلامی در نظام سلطه و تبدیل جمهوری اسلامی به چیزی مثل سلطنت معمم حتی نتیجه مادی هم در برنداشته است.

نسخه تشیع صفوی شما پرکننده پازل نظام سلطه برای تخریب ایران در جهان اسلام است چنانکه هم جناحی های شما با اصرار بر همکاری ایران و امریکا در عراق و افغانستان فرصت تخریب ایران را به عنوان همکار صلیبی ها برای القاعده و داعش فراهم کردند.

ایران را اسلام ناب نگه داشت نه تشیع صفوی!

* محمد صادق شهبازی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها