أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۰۹۲۰۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۲۸ دی ۱۳۹۵
هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال
۵ دیدار پایانی هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال چهارشنبه برگزار می‌شود و در این روز پرسپولیس میهمان تیم فولاد خوزستان است و شاهد برگزاری دو دربی هم هستیم.

به گزارش پایگاه 598، در ادامه هفته هفدهم لیگ برتر روز چهارشنبه 5 دیدار برگزار می‌شود. شاگردان برانکو در تلاش هستند تا صدر جدول را از دست ندهند و دو دربی در تبریز و مشهد هم برگزار می‌شود.

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:

سپاهان - نفت تهران؛ تکرار بازی جنجالی بدون دایی!

این مسابقه تکرار بازی نیمه‌نهایی جام حذفی است.همان مسابقه جنجالی که شاگردان علی دایی در آن پیروز شدند و در نهایت سرمربی تیم نفت با رای محرومیت هم مواجه شد. دایی بعد از آن مسابقه علیه کمیته داوران، کمیته انضباطی و رئیس فدراسیون فوتبال موضع گرفت. البته پس از آن هم یک شکست مقابل نفت با اشتباه داور برای تیم نفت رقم خورد تا دایی همچنان از شرایط فوتبال‌مان انتقاد کند. سپاهان در خانه از رسیدن به فینال محروم شد. هفته گذشته نیز مقابل پدیده به تساوی رضایت داد و اکنون برای جبران به میدان می‌آید. حمید حاج ملک داور مسابقه کار بسیار دشواری برای قضاوت این بازی دارد. سپاهان و نفت هردو 23 امتیازی هستند و فقط سپاهان به لطف دو گل خورده کمتر یک پله بالاتر از نفت و در رده هفتم ایستاده است. دایی در این مسابقه نیز باید از روی سکو تماشاگر بازی تیمش باشد و با حکم انضباطی محروم است.

فولاد- پرسپولیس؛  هنرنمایی ساسان مقابل پروفسور!/ مانع فولادی مقابل صدرنشین

شاگردان برانکو برای حفظ صدرنشینی در این بازی باید سه امتیاز را از فولاد بگیرند. سرخپوشان در این روزها یک تیم قدرتمند و رویایی شده‌اند که به راحتی به حریفان امتیاز نمی‌دهند. پرسپولیس هفته گذشته هم 10 نفره سایپا را شکست داد. پرسپولیس فرشاد احمدزاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. سرخپوشان تهرانی همچنان قدرتمند‌ترین خط دفاع لیگ را دارند ولی فولاد با 21 گل زده 2 گل از پرسپولیس بیشتر در این فصل زده است. ساسان انصاری با 12 گل زده آقای گل رقابت‌های لیگ برتر مقابل خط دفاع مستحکم پرسپولیس خودش را محک خواهد زد. انصاری در ابتدای فصل در پرسپولیس بود و حالا باید مقابل تیم محبوبش قرار بگیرد. دیدار رفت دو تیم هم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسیده بود. این مرتبه توقف پرسپولیس ممکن است به قیمت از دست رفتن صدرنشینی تمام شود. باید دید ساسان انصاری مقابل پروفسور برانکو چقدر هنرنمایی خواهد کرد. 

سیاه جامگان- پدیده؛ دربی مشهد

رقابت تیم‌های دوازدهم و سیزدهم لیگ برتر در مشهد هم می‌تواند جذاب و دیدنی باشد. شاگردان خداداد عزیزی دو شکست متوالی را دارند و پدیده هم با دو تساوی پشت سرهم پا به این رقابت می‌گذارند. باید دید در دربی مشهد کدام تیم برنده خواهد شد. تساوی این دو تیم به سود دیگر تیم‌های قعر نشین جدول از جمله سایپاست. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسیده بود.

گسترش فولاد- ماشین‌سازی؛ دربی تبریز

دربی تبریز هم قطعا جذاب خواهد بود بخصوص اینکه ماشین‌سازی 15 هفته است که رنگ برد را ندیده با این حال فرهاد کاظمی به هواداران ماشین‌سازی وعده داده که تیمش سقوط نخواهد کرد و اگر او بخواهد به این قول عمل کند باید پیروز شود. گسترش فولاد شرایط مناسبی در جدول دارد و در رده نهم است. به نظر می‌رسد فراز کمالوند بتواند استاد سابق خود فرهاد کاظمی را شکست بدهد مگر اینکه تیم قعرنشین ماشین‌سازی در این دیدار دست به شگفتی بزند. بازی رفت دو تیم هم برنده‌ای نداشت و با نتیجه مساوی به پایان رسید.

سایپا- ذوب آهن؛ 

ذوب آهن در تهران برای حفظ پله سوم خود در جدول تلاش می‌کند و سایپا هم می‌خواهد از ته جدول جدا شود. نارنجی‌پوشان سایپا مقابل پرسپولیس نمایش نسبتا قابل قبولی داشتند ولی بازهم سه امتیاز را به حریف واگذار کردند. حسین فرکی باید در نیم فصل دوم تیمش را از بحران خارج کند و حمایت کامل مدیران باشگاه را هم دارد اما در زمین بازیکنان سایپا باید بتوانند گلزنی کنند. دیدار رفت دو تیم در اصفهان با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید اما در آن بازی گل محمدی سرمربی ذوب آهن بود ولی اکنون مجتبی حسینی هدایت این تیم را برعهده دارد. فرکی با تجربه باید هنر مربیگری‌اش را مقابل سرمربی جوان ذوب آهن به نمایش بگذارد.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر

سه شنبه 28 دی 95

صبای قم- پیکان تهران ساعت 15:30 ورزشگاه یادگار امام قم

محمدرضا فغانی – علیرضا ایلدروم – جعفر مهاجر – پیمان فرخی مهر – ناظر: رسول فروغی

استقلال - استقلال خوزستان ساعت  16:40 ورزشگاه آزادی تهران

پیام حیدری – محمد جواد مداح – یعقوب سخندان – کوپال ناظمی – ناظر: حسین نجاتی

تراکتورسازی تبریز- صنعت نفت آبادان ساعت  15 ورزشگاه یادگار امام تبریز

موعود بنیادی فر – قهرمان نجفی – محسن سلطانی – پیروز سیف الله پور – ناظر: محمود رفیعی

چهارشنبه 29 دی 95

سایپا تهران – ذوب آهن اصفهان ساعت  16:40 ورزشگاه پاس قوامین

شاهین حاج بابایی – تورج عیوض محمدی – رحیم شاهین – علی صفایی – ناظر: زاهد بحرینی

سیاه جامگان مشهد- پدیده خراسان ساعت 15 ورزشگاه ثامن مشهد

علیرضا فغانی – حسین طالقانی – امیررضا آشورماهانی – محمد ملکی – ناظر: محمدجواد تقی پور

سپاهان- نفت تهران ساعت  14:30 ورزشگاه نقش جهان اصفهان

حمید حاج ملک – حمید غمزه – فرهاد مروجی – جواد رحیم زاده – ناظر: خداداد افشاریان

فولاد خوزستان- پرسپولیس ساعت 16:40  ورزشگاه غدیر اهواز

محمدرضا اکبریان – سعید علی نژادیان – هادی طوسی – علی میرغفاری – ناظر: علی خسروی

گسترش فولادتبریز- ماشین سازی تبریز ساعت 15  ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

رضا کرمانشاهی – رضا سخندان – حسن یوسفی – ناصر جنگی – ناظر: ابراهیم میرزابیگی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها