أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۹۳۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۲۸ دی ۱۳۹۵
تمامی روئسای کمیسیون‌ها و فرماندهان نظامی طالبان از کار برکنار شده‌اند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در ماه‌های گذشته خبرهایی مبنی بر اختلاف برخی مقامات طالبان با رهبر این گروه از جمله «ابراهیم صدر» رئیس کمیسیون نظامی و «ملا گل‌آغا» رئیس کمیسیون مالی این گروه منتشر شد.

همچنین منابعی از جمله «عبدالجبار قهرمان» فرمانده عملیاتی ارتش افغانستان در هلمند از جابجایی این مقامات طالبان از کویته پاکستان مقر شورای مرکزی طالبان به هلمند خبر داد.

در تازه‌ترین مورد، «عبدالمتین عمران» تحلیلگر امور طالبان در پیامی تویتتری به نقل از منابع خود خبر داده است که روسای عالی کمیسیون‌های طالبان که حکم وزرای کابینه را دارند و همچنین مسئولان مالی و نظامی این گروه برکنار شده‌اند.

در صورت صحت این خبر، ملا هبت‌الله رهبر طالبان و «سراج الدین حقانی» معاون قدرتمند وی، خانه تکانی اساسی را در گروه طالبان انجام داده‌اند.

در ساختار طالبان که شکل هرمی دارد، پس از رهبر و شورای رهبری، کمیسیون‌های این گروه قرار دارند که مهمترین آنها، کمیسیون‌های مالی و نظامی این گروه است.

این کمیسیون‌ها حکم کابینه گروه طالبان را دارد. ابراهیم صدر و ملا گل‌آغا ریاست دو کمیسیون مهم این گروه را به عهده داشتند و اختلاف نظر آنان با رهبری گروه، ضربه مهلکی به تشکیلات طالبان تلقی می‌شود.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در این زمینه اظهار نظری نکرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها