أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۰۹۳۲۰
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۲۸ دی ۱۳۹۵
بعد از ۲۵ روز از قطعی آب دمشق، اکنون بحران و جنگ آب به شهر حلب رسیده و داعش از دوشنبه آب این شهر را قطع کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، ساکنان شهر حلب می‌گویند نظام سوریه وجود مشکل در نیروگاه‌های پمپاژ آب را بهانه می‌کند اما به نظر می‌رسد داعش آب را با هدف فشار آوردن بر نظام سوریه که اکنون وارد نبردهایی با داعش در تدمر و دیرالزور شده، قطع کرده است.

اخبار ضد و نقیضی درباره دلایل قطعی آب حلب وجود دارد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که آبی که از رود فرات بعد از گذشتن از نیروگاه پمپاژ و تصفیه آب "الخفسه" به شهر حلب می‌رسید، قطع شده است. نیروگاه الخفسه تحت کنترل داعش است.

برخی منابع دلیل قطعی آب را مشکل در شبکه برق این نیروگاه و بقیه نیروگاه‌ها در حومه شرقی حلب می‌دانند اما برخی ساکنان، نظام سوریه را به "بهانه‌تراشی" متهم می‌کنند.

برخی منابع در حلب اما می‌گویند قطعی آب به دلیل مشکلات فنی نیست بلکه داعش روز دوشنبه پمپاژ آب از نیروگاه‌های الفرات و الخفسه را که خطوط اصلی آبرسانی هستند، متوقف کرد و همین مسئله موجب قطعی کامل آب این شهر شد.

به گفته منابع مخالف سوری، غالبا برخی مسئولان محلی برای بازگشایی کانال‌های آبرسانی نزد داعش میانجیگری می‌کنند.

به گفته این منابع، در شرایط کنونی نظام سوریه چهره‌های سرشناس و رهبران عشایر را مسئول مذاکره با داعش می‌کند.

داعش اواخر دسامبر، آب شرب شهر حلب را از منبع اصلی‌اش به مدت سه روز قطع کرد و بعد از مداخله استاندار حلب، هلال احمر سوریه و مسئولان محلی آب به این شهر بازگشت.

با وجود این شرایط در حلب، شرایط در دمشق نیز بهتر از این نیست طوری که ۲۵ روز است ساکنان دمشق آب ندارند.

پس از حمله جبهه النصره و دیگر گروه‌های مخالف به منابع تأمین آب پایتخت، آب دمشق قطع شد و با وجود تلاش ارتش سوریه برای کنترل بر منطقه وادی بردی و تعمیر آسیب‌های وارده به کانال‌ها و شبکه‌های آبرسانی اما آب دمشق قطع است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها