کد خبر: ۴۰۹۳۲۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۳     ۲۸ دی ۱۳۹۵
بررسی تفکرات رئیس جمهور در خصوص نظام جمهوری اسلامی؛
ایشان در بخشی از کتاب "آشنایی با کشورهای اسلامی" که در سال 90 توسط ایشان به تالیف رسیده است در بخش مربوط به کشورهای شیخ نشین حاشیه خلیج فارس و در هنگام بر شمردن دلایل نزدیکی بحرین به عربستان، ایران و عراق را کشورهایی دارای نظام های جمهوری رادیکال می داند!

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در ادبیات و مکاتب فکری غربی به اندیشه‌هایی که اقداماتی تند و سخت و ریشه‌ای را در بهبود جامعه خواهانند و دگرگونیهای بنیادی را در امور سیاسی و اقتصادی و اجتماعی طلب می‌کنند، رادیکال می گویند و به پیروان این مکتب فکری رادیکالیسم گفته می شود. طبق تعاریف فوق ایدئولوژی اسلامی نیز در چنین ادبیاتی رادیکال شناخته می شود و به نظام های دارای چنین تفکراتی نظام های رادیکالی می گویند.


این در حالی است که چنین تفکراتی به هیچ وجه در خصوص نظام جمهوری اسلامی ایران مورد قبول نمی باشد رادیکالیسم اسلامی را می توان به جریان هایی همچون وهابیت موجود در عربستان و یا گروهک های تروریستی همچون داعش و یا القاعده اطلاق کرد.

اما نکته تاسف آور این است که حسن روحانی ، رئیس جمهور کشورمان نیز در خصوص نظام جمهوری اسلامی ایران نیز همانند غربی ها نظام جمهوری اسلامی را نظامی رادیکالی دانسته که نشان از تاثیر وی از مباحث و نظریه های فکری غربی و ادبیات انگلیسی وی دارد.

ایشان در بخشی از کتاب "آشنایی با کشورهای اسلامی" که در سال 90 توسط ایشان به تالیف رسیده است در بخش مربوط به کشورهای شیخ نشین حاشیه خلیج فارس و در هنگام بر شمردن دلایل نزدیکی بحرین به عربستان، ایران و عراق را کشورهایی دارای نظام های جمهوری رادیکال می داند!

همچنین حسن روحانی در بخشی دیگر از این کتاب، بحرین را کشوری میانه رو دانسته و می نویسد: "بحرین در سیاست خارجی همواره کشوری میانه رو بوده و سعی در هم زیستی مسالمت آمیز و دوری از مناقشه با همسایگان دارد". میانه رو خواندن کشور بحرین توسط رئیس جمهور نیز جای تعجب و تاسف فراوان دارد چرا که حکومت دیکتاتور بحرین از سال 2011 و در برابر اعتراضات مردم و شیعیان این کشور به نظام سیاسی حاکم، سیاست های سرکوبگرانه ای را در پیش گرفت و در روزهای اخیر نیز، 3 نفر از جوانان بی گناه این کشور را اعدام و بسیاری دیگر را در زندان حبس کرده است.

با این وجود جای بسی تاسف است که پس از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی ، رئیس جمهور کشورمان نظام جموری اسلامی را همچون مکاتب فکری غربی، رادیکالی دانسته آن هم در شرایطی که جریان های رادیکالی اسلامی ، شیعیان و به تبع آن ایران را به عنوان بزرگترین دشمن خود در میان کشورهای خاورمیانه تلقی می کنند و از لحاظ ایدئولوژیکی تفاوت های بسیاری میان جمهوری اسلامی و جریان های رادیکال های اسلامی می باشد.





نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رهرو ولایت
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
انتظاری بیشتر از منورالفکرهای غربگرا که کعبه آمالشون کاخ سفید هست و تقرب به کدخدا و رابطه با او را نشانه میانه روی و ارتباط با جهان می دانند نیست از نظر غربگرایان هر کشوری که مقرب تر به درگاه کدخدا باشد و مطیع اوامر او باشد توسعه یافته تر و میانه رو تر هست و هرکشوری که دنبال استقلال و آرمان های ایدئولوژی خود باشد افراطی و رادیکال هست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها